Ochrana proti korozi auta je docela věda. Základ většinou mívají vozy již z výroby, ale vždy je lepší se korozi aktivně bránit. V zimě, kdy se auto často setkává s vlhkostí a solí, je to potřeba nejvíc.
Ochrana proti korozi auta – jde to i levně?

Články na téma ochrana vozu před reznutím a korozí:
- Jak se zbavit rzi na karoserii jednoduše?
- Fungují ochranné spreje a nástřiky podvozku?
- Jak vyvařit prahy u auta
- Oprava rezavého blatníku
- Protikorozní ochrana auta v zimě
- Ochrana proti korozi – zkoušíme XCP Rust Blocker a WD-40
- Ochrana spodku vozidla a dutin proti korozi
- Jak zabránit korozi
- Jak automobilky brání korozi na autech?
- Jaká jsou auta s nejlepší antikorozní ochranou?
- Zkorodované brzdy mohou pěkně potrápit. Jak se rzi zbavit?
- Jak zabránit korozi auta - právě čtete
Neexistuje účinná ochrana proti korozi, která by zaručila 100% funkčnost na neomezenou dobu. Pokud nemáte karoserii z hliníku nebo jiného materiálu, který nerezne, jednou si kovomorka cestu najde. Podívejme se, jak postupovat a co dělat, aby vůz vydržel co nejdéle.
Myjte si auto
V zimě dostává největší „čočku“ auto ze spodní strany. Vystavujete ji sněhu, kamínkům z posypu a zejména soli, kterou kovy nemají úplně rády. Solný roztok, tedy voda, kterou nasbíráte jízdou do různých dutin a míst, kde se drží, je přesně to, co korozi způsobí nebo již započatý proces urychlí. Nejlepší, co můžete pro auto v zimě udělat, je umýt ho. Vršek stačí jenom opláchnout, ale důležitý je podvozek, ze kterého je potřeba dostat vodou především onu sůl, takže zde si dejte záležet o něco víc. Na myčce se to dá zvládnout během několika minut.
Také čtěte
Odstraňujte nečistoty
Různé záslepky, ale i třeba zástěrky za koly, zadržují nečistoty. Známá v tomto směru byla jedničková fabia, kde prostor za zástěrkami dokázal udržet malou zahrádku. Problém je, že hlína a písek jsou abrazivní a velmi brzy prodřou lak až na kov. Navíc pak drží v sobě vlhkost, která po pár letech vykoná své. Není úplně od věci jednou za rok sundat podběhy i zástěrky a podívat se, co je za nimi. Pakliže se tam drží nepořádek, vyčistěte dané místo a proces opakujte zase po roce. Gumové krytky, takové jsou třeba na prazích nebo pod rezervou v kufru, umí rovněž zadržet za svým lemem drobné kamínky a posypový písek. Takže se toho nebojte a podívejte se i do těchto míst.
Pátrejte po korozi
Není vůbec špatné se na auto podívat ze spodní strany třeba při výměně kol, když ho máte na zvedáku. Vezměte si na to nějakou svítilnu a hledejte místa, kde už koroze začíná bujet. Můžete tak včas reagovat a provést opatření proti jejímu šíření. A také vidíte, jakou na tom třeba nápravnice a jestli už se nezačíná kov odlupovat po vrstvách, což se stává v pokročilejší fázi rozkladu materiálu. Rez hledejte na lemech prahů, ale i spodních hranách dveří. Ohněte se u pátých dveří a kolem osvětlení SPZ hledejte puchýřky. Pokud naleznete, řešte to, ideálně s odborníkem, v začátku se dá koroze podchytit.
Ochrana proti korozi
Ultimátní možností, jak korozi zabránit, je nástřik podvozku k tomu určeným přípravkem a navrch ještě vystříkání dutin voskem. Odborníci se vesměs shodují, že skvělý je třeba Dinitrol, z vosků můžeme doporučit XCP Rust Blocker. Nechte si podvozek nastříkat od profíků, řeknou si na to v závislosti na velikosti vozidla asi 20 až 30 tisíc korun. Ochrana je to prakticky dokonalá, ale pozor, musíte ji jednou za čas nechat obnovit. Pokud to neuděláte, po pár letech se pod nástřik dostane vlhkost a rez může řádit.
Jako rovněž překvapivě účinné se ukázalo být ošetření exponovaných částí sprejem WD-40 nebo jiným podobným přípravkem. Je tedy třeba provádět nástřik zhruba co 14 dní až měsíc, ale vodoodpudivé prostředky třeba lemy prahů chrání docela dobře (lemy samotné navíc s trochou šikovnosti nastříkáte i bez toho, abyste lezli pod auto). Obecně platí, že co je mastné, to chráněné. Trvalá ochrana, která by na autě vydržela třeba celou zimu, to však není nebo jsme alespoň na žádný takový sprej zatím nenarazili.
Zdroj médií: Depositphotos.