🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Poradíme, jak vyměnit nápravu na Škoda Octavia svépomocí

1. 9. 2024 2 min. čtení diskuze (1) Tipy a rady Škoda

Výměna nápravy na voze Škoda Octavia 1 se může zdát jako těžká práce, s trochou zručnosti to ale zvládne každý. Dnes vám poradíme, jak si vlastnoručně vyměnit nápravu na ikonické oktávce.

Výměna nápravy na Škoda Octavia

S přibývajícími léty se může vašemu autu stát, že takzvaně „uhnije“ zadní náprava. U vozu Škoda Octavia 1 je to docela běžný jev. Poznáte to podle toho, že máte zadní kolo nepřirozeně vychýleno do tvaru písmene „A“. V takovém případě není dobré s autem nikam jezdit a raději ho převést na odtahovce. Hrozí totiž vystřelení pružiny - což může být velmi nebezpečné nejen pro vás, ale i pro vaše auto.

Máte šikovné ruce a nebojíte se výzev? Výměna nápravy na voze Škoda Octavia 1. generace nemusí být žádná věda. I když pro jistotu doporučujeme dohled zkušenějšího parťáka, s trochou snahy a naším návodem to zvládnete i sami. Zadní nápravu je možné koupit zhruba za 4 tisíce korun s již nalisovanými silentbloky (sehnat můžete i bez, ale následné lisování vám může zabrat opravdu hodně času). Kromě nové nápravy se neobejdete bez základního nářadí, jako je zvedák (alespoň nůžkový, nejlépe dvousloupový), zvládnout to však jde i s klasickým heverem a nožkami pod auto. A samozřejmě nesmí chybět trocha odhodlání a šikovnosti!

Stará náprava Škoda Octavia 1 může ukončit svou životnost nenápadnou korozí
 
Koroze způsobující nepřiměřený odklon na zadním kole u vozu Škoda Octavia 1
I takhle může proreznout vaše náprava na voze Škoda Octavia 1
Náprava na voze Škoda Octavia 1. generace - odstrojená náprava
 
Nová náprava
Nové ložisko i s čidlem ABS

Výměna – krok po kroku

  • Nejprve na zemi povolte zadní šrouby na kolech. Auto následně zvedněte, sundejte kola. Dále odšroubujte tlumiče pérování od karoserie a odpojte brzdové hadičky od třmenů. Poté odmontujte matice uchycení nápravy k nosníku karoserie. Opatrně vytáhněte starou nápravu z pod vozidla.
  • Dále je nutné odmontovat všechny části ze staré nápravy a dát je na novou. Sundejte brzdové třmeny, kotouče, čidlo abs, a ložiska. Pokud máte ještě původní staré ložisko a čidlo abs, doporučujeme rovnou koupit nové. Takovou demontáž totiž nemusí zvládnout. Zkontrolujte stav brzdových hadiček (případně také vyměňte) a namontujte všechny tyto díly na novou nápravu.
  • Opatrně zasuňte novou nápravu do otvorů v nosníku karoserie. Namontujte matice uchycení nápravy a utáhněte. Připevněte uložení stabilizátoru. Připojte brzdové hadičky k třmenům. Našroubujte tlumiče pérování ke karoserii. Nasaďte kola a auto spusťte. V této poloze je nutné dotáhnout uchycení nápravy na předepsaný moment. Vždy je nutné dotahovat takové šrouby a matice v zatížené poloze, jinak je můžete za pár kilometrů měnit znovu. Nakonec dotáhněte na požadovaný moment i zadní kola, kompletně odvzdušněte brzdy a máte hotovo.
Zdroj info: Škoda fórum.
Zdroj médií: Nikola Vrabel.

Fotogalerie (13 fotek)

Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

K69, 1. 9. 2024 21:37
Souhlasím, výměnu jednoduché, zadní, vlečné nápravy zvládne skoro každý. Já si dělám prakticky na všech autech všechno sám. Na heveru nebo na nájezdech. Do zadní nápravy bych se klidně pustil, nicméně kde bych přišel ke zvedáku? Ten asi každý doma nemá, ne? Takže pro koho ten článek vlastně je?

Podobné články