Období rychlého průmyslového rozvoje v 19. století přineslo v oblasti dopravy spoustu novinek. Jednou z byl i vynález spalovacího motoru. Za jeho objevem stojí německý vynálezce Nikolaus August Otto.
Vynálezce spalovacího motoru
Články na téma tipy a rady pro motoristy:
- Vynálezce spalovacího motoru - právě čtete
- Jak odemknout vybité auto
- Akcelerace auta: Víte, co to je?
- Jak zajet nové auto
- Typy karoserií aut
- Poloha víčka palivové nádrže, kde se u jakého auta nachází?
- Znáte všechny skryté prvky a funkce vašeho plechového miláčka?
- Portál občana – jak může být užitečný řidičům?
- Jak se dostat do auta s vybitou baterií?
- Praha – Brno. Rozdíly mezi autem, vlakem a autobusem jsou velké
- Clona na chladiči – má to smysl?
- Otestovali jsme za vás praktické aplikace pro řidiče
- Zápach z topení auta a jak ho odstranit
- Odtokové kanálky auta – už jste je někdy čistili?
- Jak dostat zapadlé auto z hlubokého bláta, štěrku nebo sněhu
- Víte, že okno rozbijete malým střípkem ze svíčky? - již brzy
- Čištění odtokových kanálků – jak na to
- Jak se dostat do auta s vybitou baterií? - již brzy
Kdo byl Nikolaus August Otto
Nikolaus August Otto se narodil 14. června 1832 do rodiny vesnického hostinského. Vyučil se kupcem a v šestnácti letech začal pracovat v obchodě s potravinami. Za prací odešel z malého městečka Holzhausen an der Heide do Frankfurtu a následně Kolína nad Rýnem. Tam se poprvé setkal s dvoudobým plynovým motorem sestrojeným Belgičanem Étiennem Lenoirem. Tento vynález mu nedal spát a v roce 1860 se začal zmíněným zařízením zabývat více.
Výrobce dvoudobých plynových motorů
V roce 1964 založil Otto spolu s inženýrem Eugenem Langenem první továrnu, která se specializovala na výrobu motorů. Zpočátku zde probíhala kusová výroba, která se díky modernizaci postupně přeměnila na sériovou. Jednoválcový plynový motor, vyvinutý v této továrně dokonce získal zlatou medaili na světové výstavě v Paříži v roce 1867.
Také čtěte
Původní název společnosti zněl N. A. Otto & Cie. V průběhu času se jméno firmy změnilo na Gasmotorenfabrik Deutz a dnes ji známe pod názvem Deutz AG.
Vývoj čtyřdobého zážehového motoru s vnitřním spalováním
Díky krátké spolupráci s dalšími průkopníky automobilového průmyslu Gottliebem Daimlerem a Wilhelmem Maybachem začal Otto s prací na čtyřdobém zážehovém motoru s vnitřním spalováním. V roce 1877 si nechal patentovat tzv. Ottův cyklus. Ten přinesl nový typ pohonné jednotky s pracovními fázemi sání-komprese-expanze-výfuk.
Díky tomuto vynálezu a nízkonapěťovému magnetovému zapalování sestrojil Otto vůbec první zážehový motor zatím se dvěma pracovními cykly. Ten byl pak na základě jeho patentů dál rozvíjen a zdokonalován.