🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

3.0 TDI – motor, jakých už moc není (2. díl)

7. 7. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Motory ojetých aut

Minule jsme otevřeli motor 3.0 TDI a jeho historii. V druhém díle se podíváme na to, jak vývoj pokročil v druhé a třetí generaci tohoto agregátu.

Motor 3.0 TDI Audi

Články na téma motor 3.0 TDI:

  1. Motor 3.0 TDI (1. díl)
  2. Motor 3.0 TDI (2. díl) - právě čtete
  3. Problémy motoru 3.0 TDI
  4. Motor 3.0 TDI a vše, co jste o něm chtěli vědět
  5. Motor 3.0 TDI: Jak řešit úniky oleje a přetěsnění?
  6. 3.0 TDI – kolik vydrží? - již brzy
  7. Motor 3.0 TDI – jaký olej - již brzy
  8. Jaká jsou negativa motoru 3.0 TDI 176 kW? - již brzy
  9. Generálka 3.0 TDI - již brzy

Po poměrně úspěšné první generaci a její lehce upravené verzi z roku 2007 následovala generace druhá. Jenom připomeneme, že generace první měla komplikované rozvody řetězem, respektive hned čtyřmi řetězy. Dnes na to žehrají majitelé ojetin, ale spíše neprávem. Třílitrový šestiválec byl doménou spíš luxusních vozů, jejich provoz nebyl nejlevnější a tak nějak se s tím počítalo. Dnes se takové auto dá sehnat poměrně levně, takže je dostupné komukoliv, kdo dosáhne na nebankovní úvěr. Ale brzy přijde rozčarování, typicky v okamžiku, kdy dojde na výměnu rozvodů, případně přetěsnění, na což spousta provozovatelů jednoduše nemá.

Druhá generace motoru 3.0 TDI

3.0 TDI ve druhé generaci, která se počítá od roku 2011 do roku 2015, dostal zásadní přepracování právě toho, za co byl nejvíce kritizován, tedy rozvodů. Namísto čtyř řetězů to byly pouze dva a řetěz poháněl i vysokotlaké čerpadlo oleje, které mělo předtím svůj vlastní řemen. Nutno podotknout, že rozvody zde už tolik nezlobily a vyloženě potkaných motorů bylo minimum. Bohužel, ještě více nežli generaci první trápily pokračovatele úniky maziva, což je současně i svým způsobem rada pro ty, kteří by chtěli 3.0 TDI v ojetině. Jak narazíte na kousek s naleštěným motorem, buďte dvojnásobně obezřetní, majitel se dost možná snaží zamaskovat právě unikající mazivo. Daleko lepší je vybírat z kousků, které nejsou tak naleštěné, ale poznáte, kde co z motoru teče. 3.0 TDI V druhé generaci spadl do Dieselgate, takže mu byl přepracován software a u již prodaných kusů byl aktualizován.

Kódy druhé generace motoru 3.0 TDI: CJ**, CD**, CM**, CV**, CK**, CT**, CL**, CP**, CN**, CRC*.

Osobní vozy s motorem 3.0 TDI

3.0 TDI se opět dostal pod kapoty snad všech vozů vyšších tříd v rámci VW skupiny. To znamená Audi od modelu A4 výše, VW Touareg, Porsche Panamera nebo třeba Porsche Cayenne. Zkrátka cokoliv umožňovalo podélnou zástavbu, to dostalo tento šestiválcový třílitr s válci rozevřenými v úhlu 90 stupňů.

Třetí generace motoru 3.0 TDI

Roku 2015 přišla generace třetí, která s námi vydržela do roku 2017. Nicméně za povedenou ji označit nemůžeme. Největší rozdíl je v tom, že řemenice klikovky je upevněna pouze jedním šroubem, přičemž první i druhá generace měla řemenici upevněnou na osmi šroubech. Problematická byla nová vačková hřídel, která se měnila v záruce.

Kódy třetí generace motoru 3.0 TDI: CRT*, CU**, CZ**, CS**, CVM*, D***.

Který motor 3.0 TDI chtít?

Pakliže tedy budete zvažovat ojetinu s 3.0 TDI, zaměřte se na kousky s druhou generací, případně se dá doporučit i ta první, pakliže nebude příliš vyžilá. Řádně si vůz proklepněte, nebuďte líní vlézt si pod auto a pátrejte po únicích oleje. Nechte si auto nastartovat studené a zaměřte se na první sekundy běhu. Zklidnil se po chvíli chod a odpovídá šestiválci? Pak je patrně motor v kondici a rozvody vás v dohledné době nečekají. Jestliže má agregát nápadně vysokou kouřivost, pravděpodobně na tom jsou špatně vstřikovače. Zpravidla se mění všechny a je to investice ve výši 50 až 70 tisíc korun.

Zdroj info: audi, volkswagen.
Zdroj médií: Audi.

Podobné články