🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Tohle jsou největší přednosti a nedostatky motoru 3.0 TDI

30. 7. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Motory ojetých aut

Tři generace motoru 3.0 TDI poháněly v rámci koncernu VW spoustu aut. Jsou to však agregáty náročnější na údržbu a je potřeba k nim podle toho přistupovat.

Motor 3.0 TDI – údržba, olej, termostat

Články na téma motor 3.0 TDI:

  1. Motor 3.0 TDI (1. díl)
  2. Motor 3.0 TDI (2. díl)
  3. Problémy motoru 3.0 TDI
  4. Motor 3.0 TDI a vše, co jste o něm chtěli vědět - právě čtete
  5. Motor 3.0 TDI: Jak řešit úniky oleje a přetěsnění?
  6. Jaká jsou negativa motoru 3.0 TDI 176 kW? - již brzy
  7. Motor 3.0 TDI – jaký olej - již brzy
  8. 3.0 TDI – kolik vydrží? - již brzy
  9. Generálka 3.0 TDI - již brzy

3.0 TDI rozvody

První generace 3.0 TDI měla zásadní servisní problém s rozvody. On to vlastně problém nebyl, ale je to vcelku nároční servisní úkon. Kolem nájezdu 200 tisíc kilometrů už obvykle začíná řetěz být slyšet, takže je potřeba rozvody komplet vyměnit. Druhá a třetí generace má naštěstí rozvody řešené o poznání ekonomičtěji, není to už taková finanční bolest. Přesto výměnu neodkládejte.

3.0 TDI – motorový olej

Pravidlo první u motorového oleje je takové, že pokud můžete, interval výměny zkraťte. Ze 30 tisíc ho stáhněte maximálně na 20 tisíc, ideálně však na 15 tisíc kilometrů. Ano, výměna není levná, pokud zvážíme-li, že objem maziva je lehce přes 8 litrů. Rozhodně je to však způsob, jak předejít předčasnému opotřebení. Dovolíme si ještě drobný tip – oleje se dají koupit nejen v litrovém a pětilitrovém balení. Daleko větší ekonomický smysl dává vzít rovnou 20litrový kanystr. Například Castrol plnící příslušnou normu vyjde v tomto objemu na něco mezi třemi a čtyřmi tisíci korun. A vystačí vám na dvě a půl výměny.

Osobní vozy s motorem 3.0 TDI

Co se týče normy oleje – vždy dávejte to, co doporučuje výrobce motoru, tedy automobilka. V případě 3.0 TDI s DPF se neodchylujte od oleje normy VW 507.00, která je určena právě pro agregáty s filtrem pevných částic.

3.0 TDI – vstřikovače

Systém common-rail bohužel přinesl obvyklou potíž, tedy citlivé vstřikovače. Na obhajobu konstruktérů je třeba konstatovat, že konkurenční značky (například Ford) měly se vstřiky daleko větší problémy. Přesto nepodceňujte riziko a dopřejte šestiválci alespoň kvalitní aditivum (například VIF). Nemusíte nutně tankovat prémiovou naftu, popravdě mezi dodatečnou aditivací a aditivací výrobcem paliva není zásadní rozdíl.

3.0 TDI – termostat

Typicky se kazící součástka, která ve výsledku vyjde na pár korun. Problém je, že delší provoz motoru s vadným termostatem je vstupenka do dalších problémů. U ojetiny bychom ho vyměnili možná i preventivně. Vyjde na zhruba 2000 korun jako originální díl. Rozhodně nedávejte termostat třeba bazarový, tedy použitý, bude už mít s vysokou pravděpodobností dost za sebou a na takto levné součástce se určitě nevyplatí šetřit.

Zdroj info: Audi, Volkswagen, Porsche.
Zdroj médií: Redakce.

Podobné články