🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Motor 3.0 TDI a jeho problémy

8. 7. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Motory ojetých aut

Po stručném dvoudílném představení třílitrového šestiválce se podíváme na některé jeho problémy, jejich řešení a především na cenu oprav.

Motor 3.0 TDI

Motor 3.0 TDI – turbo

Všechny koncernové 3.0 TDI měly turbo, a to buď Garrett, nebo KKK, záleželo na generaci. Turbodmychadlo však vždy mělo elektronicky řízenou geometrii lopatek, přičemž KKK platí za méně spolehlivé. Má totiž řídící elektroniku Siemens, která má tendence v teple časem odcházet. Oprava možná není, mění se komplet celý modul, jehož cena je zhruba sedm tisíc korun. Po výměně je nutná kalibrace a nastavení rozsahu pohybu geometrie a je třeba nastavení provést i v centrální řídící jednotce.

Naproti tomu Garrett má elektronickou část od výrobce Hella. Ani její životnost není věčná, nicméně firmy zabývající se repasemi turbodmychadel ji umí opravit, není tedy třeba kupovat novou. Stále je však třeba po opravě oznámit řídící jednotce, že závada byla odstraněna, jinak se bude objevovat pořád dokola.

Osobní vozy s motorem 3.0 TDI

Motor 3.0 TDI – vstřikovače

Zde nemáme moc dobré zprávy, bohužel. Jeden vstřikovač vyjde repasovaný na asi devět tisíc korun. Naštěstí nejsou nijak zásadně citlivé a většina jich vydrží nájezd minimálně 200 tisíc. Problém je s ojetinami, které si kupují ti, kdo touží po luxusním voze a pak šetří na naftě. Stačí párkrát tankovat někde v JZD nebo u jiného pochybného zdroje, motor začne víc kouřit a to je neklamná známka právě závady vstřikovačů.

Motor 3.0 TDI – kapaliny

Hrozí dva úniky, a to buď oleje, nebo chladiva. Voda většinou teče kolem chladiče EGR ventilu, což se dá relativně levně opravit, ale kdo to řešit nebude, tomu se kapalina dostane až do DPF filtru a jeho výměna bolí peněženku násobně více (cca 70 tisíc korun).

Druhá věc se týká maziva. To umí unikat kolem ventilového víka, přes těsnění filtru, kolem těsnění vany, ale taky klidně přes vadné olejové čerpadlo. Řešení obvykle není úplně levné.

Motor 3.0 TDI

Motor 3.0 TDI – alternátor

Začne to nedostatečným dobíjením baterie a horšími starty. U větších nájezdů dochází k porušení elektroinstalace. Je to asi nejvíce sháněná komponenta motoru 3.0 TDI na vrakovištích a podobně, když se objeví v inzerci, je do pár hodin pryč. Nový vyjde na devět až 15 tisíc korun, repas znamená výdaj tři až šest tisíc.

Motor 3.0 TDI

Motor 3.0 TDI – termostat

Jeden z nejmenších problémů, které můžete s tímto šestiválcem zažít. Špatný termostat znamená ve výsledku, že motor nedrží teplotu chladiva. Výměna se dá realizovat relativně levně, neberte druhovýrobu, vždy originál a připravte si na něj zhruba dva tisíce korun.

Zdroj info: audi, volkswagen.
Zdroj médií: Redakce.

Podobné články