🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Zlobí vás Motor 3.0 TDI? Víme, jak vyzrát na úniky oleje

31. 7. 2024 2 min. čtení diskuze (1) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Motory ojetých aut

Ve vyšších třídách ojetin se často setkáváme s motorem 3.0 TDI. Ten má jeden takový nešvar, zpravidla totiž není úplně těsný.

Motor 3.0 TDI – úniky oleje a přetěsnění

Články na téma motor 3.0 TDI:

  1. Motor 3.0 TDI (1. díl)
  2. Motor 3.0 TDI (2. díl)
  3. Problémy motoru 3.0 TDI
  4. Motor 3.0 TDI a vše, co jste o něm chtěli vědět
  5. Motor 3.0 TDI: Jak řešit úniky oleje a přetěsnění? - právě čtete
  6. 3.0 TDI – kolik vydrží? - již brzy
  7. Motor 3.0 TDI – jaký olej - již brzy
  8. Jaká jsou negativa motoru 3.0 TDI 176 kW? - již brzy
  9. Generálka 3.0 TDI - již brzy

Hned na úvod máme dobrou zprávu pro všechny zručné kutily a špatnou správu pro ty, co jsou zvyklí řešit problémy v autoservisech. 3.0 TDI má s úniky oleje docela problém. Vyřešit to a motor přetěsnit není drahé na materiál, ale je to časově náročné. Pakliže to zvládnete v domácích podmínkách, ušetříte, ale jednoduché to nebude.

Ojetinu si prohlédněte hlavně zespodu

Nejčastější únik oleje, který 3.0 TDI trápí, je kolem olejové vany. To je typické snad u každé druhé ojetiny. Dobře je to vidět třeba na Porsche Cayenne, kde stačí si lehnout pod auto. Mrkněte i na plastový kryt na podvozku. Motor samotný může majitel očistit, ale na plastové zakrytí se často zapomíná. Problém je, že třeba u Audi A6 stav motoru zespodu nezjistíte, pokud si vůz nezvednete, protože pod to se zkrátka nasoukáte jen velmi těžko. Doporučujeme tedy, požádat prodávajícího o možnost zvednutí auta, ideálně na zvedáku. Samozřejmě je fajn auto tímto způsobem občas omrknout i když je ve vašem vlastnictví.

Dalším místem, kde olej uniká, je kolem krytů hlav válců. To je dobře vidět po sundání krytu motoru. V obou případech, jak u vany, tak u hlav, je materiál skutečně nejlevnější položkou a vyjde zhruba na dva tisíce korun. Práce je to, co celou akci prodražuje.

Osobní vozy s motorem 3.0 TDI

Přetěsnění neznamená vždy vítězství

Protože se do operace pouští kde kdo, kdo má doma základní sadu nářadí, bývá často kvalita práce na ojetinách prachbídná. Týká se to zejména kusů s dvěma a více předchozími majiteli. Pokud vám tedy někdo bude tvrdit, že přetěsnění udělal doma v garáži, ba dokonce i kdyby to bylo v autorizovaném servisu, raději motor pořádně prohlédněte. Nejsou výjimkou motory 3.0 TDI, které byly přetěsněné několikrát.

Teče i přes klikovku

Dalším kritickým bodem, ačkoliv ne tak častým, je těsnící kroužek klikovky. Díl vyjde na pár stovek, oprava bohužel zabere opět dost času. Stává se to u ojetin s vyššími nájezdy.

Uniká i chladivo

Samostatnou kapitolou je pak chladicí kapalina. Ta má ve zvyku téct kolem chladiče EGR ventilu nebo termostatu. Kape pak třeba na alternátor a ten časem odejde. Chladivo je totiž poměrně agresivní, pokud se potká s hadicí kabelem nebo jakoukoliv komponentou, která na to není připravená, je zaděláno na další problém.

U ojetiny tedy zkontrolujte hladinu chladící kapaliny a dbejte na to i pár týdnů po koupi. Případné ztráty řešte a hledejte původ. Namísto původních hadic se dají pořídit lepší, plastové, které problém prakticky vyřeší jednou pro vždy. Je to i docela dobrá „preventivní investice“.

Zdroj info: Porsche, Audi, Volkswagen.
Zdroj médií: Redakce.
Alois Schlegl, 31. 7. 2024 19:47
no teda to jsou články hodné leteckého nebo kosmického inženýra , já myslel že tam bude popis jak to utěsnit ale je tam jen upozornění co všechnoo může z dnešních aut vytékat , jsou dokonce auta kde se tyto dotčené kapaliny mohou smíchat uvnitř motoru a to asi bude téma příštího článku vysoce poučného a upozorňujícího na téměř běžné potíže všech motoristů a pozor cena práce obvykle převyšuje cenu tesnicího materiálu ....

Podobné články