🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Automobilový svět před dvaceti lety: Které modely byly tehdy hitem?

6. 10. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Aktuality Tipy a rady

Proč už nejezdíme v Octaviích? A co se stalo s oblíbenými hatchbacky? Dnešní automobilový trh je plný elektromobilů, hybridů a SUV. Ale co bylo in v roce 2004? Jaké modely si Češi nejčastěji vybírali a co je k tomu přivedlo?

Automobilový svět před dvaceti lety: Které modely byly tehdy hitem?

Jak se změnily prodeje aut v Evropě za posledních 20 let? Znáte nejprodávanější modely roku 2004? Jaké značky a modely si získaly největší oblibu a co stojí za těmito změnami?

Chutě evropských řidičů jsou konzervativnější, než by se mohlo zdát. I přes bouřlivý rozvoj elektromobility a hybridních pohonů zůstávají na vrcholu prodejnosti stále klasické spalovací motory. Shlédněte deset nejoblíbenějších modelů automobilů z roku 2004. Avšak při porovnání s rokem 2024 vidíme, že ačkoliv se technologický pokrok nezastaví, základní preference evropských motoristů se za posledních dvacet let příliš nezměnily.

Seznam nejoblíbenějších značek z roku 2004
PořadíZnačka
1.Renault
2.Volkswagen
3.Opel/Vauxhall
4.Ford
5.Peugeot
6.Citroën
7.Fiat
8.Toyota
9.Mercedes-Benz
10.Audi

Dominance evropských značek

V roce 2004 jasně dominovaly evropské automobilky. Prvních sedm míst v žebříčku nejprodávanějších značek obsadili evropští výrobci, přičemž Renault, Volkswagen a Opel/Vauxhall tvořily pomyslný triumvirát. Tato dominance byla odrazem silné přítomnosti těchto značek na evropském trhu, jejich širokého modelového portfolia a schopnosti nabídnout zákazníkům atraktivní vozy v různých segmentech.

Mezi nejoblíbenější modely roku 2004 patřily především kompaktní hatchbacky. Peugeot 206, Volkswagen Golf, Peugeot 307 a Renault Clio byly symbolem tehdejší doby. Tyto vozy nabízely ideální kombinaci praktičnosti, ceny a designu pro širokou škálu zákazníků.

Seznam nejoblíbenějších modelů z roku 2004
PořadíModel
1.Peugeot 206
2.Volkswagen Golf
3.Peugeot 307
4.Renault Clio
5.Ford Focus
6.Renault Megane
7.Opel Corsa
8.Fiat Punto
9.Opel Astra
10.Ford Fiesta

Významný nárůst popularity SUV a crossoverů

Volkswagen se sice v roce 2024 vytáhl až na první příčku, ale například Toyota, která byla v roce 2004 na osmém místě, se aktuálně vyhoupla na druhou pozici. To svědčí o rostoucí popularitě japonských vozů v Evropě. Dále zaznamenáváme výrazný vzestup dalších korejských značek, jako například vozy značky Hyundai, který se dostal do první desítky. Naopak, některé tradiční evropské značky, jako například Opel, zaznamenaly pokles.

Nejvýraznější změnou v žebříčku nejprodávanějších modelů v roce 2024 je jednoznačně vzestup SUV a crossoverů. V roce 2024 najdeme v první desítce hned několik SUV, jako například Volkswagen T-Roc, Toyota Yaris Cross nebo Peugeot 2008. Tento trend je způsoben rostoucí poptávkou po vyšších vozidlech s větším prostorem a vyšší světlou výškou. Zákazníci stále více preferují SUV díky jejich všestrannosti a atraktivnímu designu.

Seznam nejoblíbenějších značek z roku 2024
PořadíZnačka
1.Volkswagen
2.Toyota
3.BMW
4.Škoda
5.Renault
6.Mercedes-Benz
7.Audi
8.Peugeot
9.Dacia
10.Hyundai

Vzestup elektromobility

Další významnou změnou je vstup elektromobilů do žebříčku nejprodávanějších modelů. Tesla Model Y se zařadila mezi desítku nejprodávanějších aut, což svědčí o rostoucí popularitě elektromobility v Evropě. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat i v následujících letech, neboť stále více výrobců investuje do vývoje elektrických vozidel a vlády podporují jejich využívání.

Zákazníci dnes kladou větší důraz na design, technologické vybavení a schopnost vozidel zvládat různé podmínky. Zatímco v roce 2004 dominovaly evropské značky a kompaktní hatchbacky, dnes je situace mnohem dynamičtější a rozmanitější. Rostoucí zájem o SUV, elektromobily a asijské značky výrazně ovlivnil strukturu trhu.

Zdroj info: Auto Express, Auto.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

Podobné články