Proč už nejezdíme v Octaviích? A co se stalo s oblíbenými hatchbacky? Dnešní automobilový trh je plný elektromobilů, hybridů a SUV. Ale co bylo in v roce 2004? Jaké modely si Češi nejčastěji vybírali a co je k tomu přivedlo?
Automobilový svět před dvaceti lety: Které modely byly tehdy hitem?
Články na téma zajímavosti o autech:
- Přehled luxusních drahých aut
- Legendární automobily 70. let
- Jak vznikají modelová jména automobilů
- Historické vozidlo a podmínky vlastnictví
- Pět historických rekordů vozu Toyota Land Cruiser
- Žebříček nejlepších amerických aut
- Nejdražším autem světa už není Bugatti
- Quattro v Audi není vždy quattro
- Maximální rychlost na tachometru neodpovídá realitě. Proč?
- Enzo Ferrari jezdil až do 70. let Peugeoty
- Proč jsou auta v USA o tolik levnější?
- Proč má Porsche zapalování vlevo?
- Nejznámější automobilové přezdívky
- Auta s nejluxusnějšími interiéry
- Japonská auta, o kterých jste určitě neslyšeli
- Nejdivnější limitované edice vozů
- Automobily, které se měly vyrábět, ale k zákazníkům se nikdy nedostaly
- Největší automobilové propadáky
- Škodovky, které se nikdy nedostaly do výroby
- Znáte sleepery? Co to je a jak ho poznat?
- Poslední mohykán: Které auto se rozloučilo s legendárními mrkačkami?
- Pamatujete si? To nejlepší z našich garáží v roce 2004 - právě čtete
Jak se změnily prodeje aut v Evropě za posledních 20 let? Znáte nejprodávanější modely roku 2004? Jaké značky a modely si získaly největší oblibu a co stojí za těmito změnami?
Chutě evropských řidičů jsou konzervativnější, než by se mohlo zdát. I přes bouřlivý rozvoj elektromobility a hybridních pohonů zůstávají na vrcholu prodejnosti stále klasické spalovací motory. Shlédněte deset nejoblíbenějších modelů automobilů z roku 2004. Avšak při porovnání s rokem 2024 vidíme, že ačkoliv se technologický pokrok nezastaví, základní preference evropských motoristů se za posledních dvacet let příliš nezměnily.
Pořadí | Značka |
---|---|
1. | Renault |
2. | Volkswagen |
3. | Opel/Vauxhall |
4. | Ford |
5. | Peugeot |
6. | Citroën |
7. | Fiat |
8. | Toyota |
9. | Mercedes-Benz |
10. | Audi |
Dominance evropských značek
V roce 2004 jasně dominovaly evropské automobilky. Prvních sedm míst v žebříčku nejprodávanějších značek obsadili evropští výrobci, přičemž Renault, Volkswagen a Opel/Vauxhall tvořily pomyslný triumvirát. Tato dominance byla odrazem silné přítomnosti těchto značek na evropském trhu, jejich širokého modelového portfolia a schopnosti nabídnout zákazníkům atraktivní vozy v různých segmentech.
Mezi nejoblíbenější modely roku 2004 patřily především kompaktní hatchbacky. Peugeot 206, Volkswagen Golf, Peugeot 307 a Renault Clio byly symbolem tehdejší doby. Tyto vozy nabízely ideální kombinaci praktičnosti, ceny a designu pro širokou škálu zákazníků.
Pořadí | Model |
---|---|
1. | Peugeot 206 |
2. | Volkswagen Golf |
3. | Peugeot 307 |
4. | Renault Clio |
5. | Ford Focus |
6. | Renault Megane |
7. | Opel Corsa |
8. | Fiat Punto |
9. | Opel Astra |
10. | Ford Fiesta |
Významný nárůst popularity SUV a crossoverů
Volkswagen se sice v roce 2024 vytáhl až na první příčku, ale například Toyota, která byla v roce 2004 na osmém místě, se aktuálně vyhoupla na druhou pozici. To svědčí o rostoucí popularitě japonských vozů v Evropě. Dále zaznamenáváme výrazný vzestup dalších korejských značek, jako například vozy značky Hyundai, který se dostal do první desítky. Naopak, některé tradiční evropské značky, jako například Opel, zaznamenaly pokles.
Nejvýraznější změnou v žebříčku nejprodávanějších modelů v roce 2024 je jednoznačně vzestup SUV a crossoverů. V roce 2024 najdeme v první desítce hned několik SUV, jako například Volkswagen T-Roc, Toyota Yaris Cross nebo Peugeot 2008. Tento trend je způsoben rostoucí poptávkou po vyšších vozidlech s větším prostorem a vyšší světlou výškou. Zákazníci stále více preferují SUV díky jejich všestrannosti a atraktivnímu designu.
Pořadí | Značka |
---|---|
1. | Volkswagen |
2. | Toyota |
3. | BMW |
4. | Škoda |
5. | Renault |
6. | Mercedes-Benz |
7. | Audi |
8. | Peugeot |
9. | Dacia |
10. | Hyundai |
Vzestup elektromobility
Další významnou změnou je vstup elektromobilů do žebříčku nejprodávanějších modelů. Tesla Model Y se zařadila mezi desítku nejprodávanějších aut, což svědčí o rostoucí popularitě elektromobility v Evropě. Tento trend bude pravděpodobně pokračovat i v následujících letech, neboť stále více výrobců investuje do vývoje elektrických vozidel a vlády podporují jejich využívání.
Zákazníci dnes kladou větší důraz na design, technologické vybavení a schopnost vozidel zvládat různé podmínky. Zatímco v roce 2004 dominovaly evropské značky a kompaktní hatchbacky, dnes je situace mnohem dynamičtější a rozmanitější. Rostoucí zájem o SUV, elektromobily a asijské značky výrazně ovlivnil strukturu trhu.
Zdroj médií: Depositphotos.