🇦🇹 Diesel 1,64 € Natural 95 1,66 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 39,73 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,68 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,38 € Natural 95 1,47 € 🇭🇺 Diesel 598,70 HUF Natural 95 602,40 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,56 PLN Natural 95 6,61 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,47 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 € 🇦🇹 Diesel 1,64 € Natural 95 1,66 € 🇨🇿 Diesel 37,21 Kč Natural 95 39,73 Kč 🇩🇪 Diesel 1,66 € Natural 95 1,84 € 🇫🇷 Diesel 1,68 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,38 € Natural 95 1,47 € 🇭🇺 Diesel 598,70 HUF Natural 95 602,40 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,56 PLN Natural 95 6,61 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,47 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 €
PRÁCE 🧰

Dojíždění zimních pneumatik v létě se nemusí vyplatit

8. 4. 2022 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Jak vybrat pneu Pneumatiky a zákon Rádce motoristy

Nešvar, který lze na českých silnicích docela často zaznamenat - dojíždění zimních pneu v létě sice lze svým způsobem chápat, ale je dobré vědět, že jsou s tím spojena i rizika. A popravdě ne úplně malá.

Dojíždění zimních pneumatik v létě se nemusí vyplatit

Články na téma dojíždění zimních pneumatik:

  1. Dojíždění zimních pneumatik v létě
  2. Zimní pneu v létě - fungují správně?
  3. Dojíždění zimních pneumatik v létě se nemusí vyplatit - právě čtete
  4. Minimální hloubka dezénu zimních pneumatik
  5. Pokuta za zimní pneumatiky v létě
  6. Proč nedojíždět zimní pneumatiky v létě
  7. Zimní pneu v létě. Jaká jsou rizika?
  8. Bezpečně na cestu k moři - již brzy

Ono to k tomu dost svádí - na konci března člověk s překvapením zjistí, že zimní pláště už nemají ani potřebné 4 mm vzorku, morálně se s nimi rozloučí a aby ještě posloužily, dojede se na nich do další zimy. „Prd se může stát, aspoň, mámo, ušetříme!“

S teplotou měknou

Abychom nikoho zbytečně neděsili, tak hřbitovy skutečně nejsou plné těch, co se rozhodli pro použití zimních pneumatik v létě, respektive spíše pro jejich ponechání na autě. Je ale třeba říct, že zimní pláště fungují nejlépe v teplotách zhruba do 8 stupňů nad nulou. Cokoliv nad už jim přestává prospívat a když teplota vyleze přes 20 °C už zimní pláště vyloženě trpí. Nejhorší je pro ně totální záhul v podobě třeba cesty do Chorvatska, kde rozpálené silnice mají klidně kolem 60 stupňů.

Pneumatika stavěná na silné mrazy se za tepla rychle přehřeje a už tak docela měkká směs ještě více změkne. Nejvíce se to projeví na brzdné dráze, která se umí protáhnout i o 30 %, což je docela dost znát. Dále čekejte hodně nejistý podvozek a gumové řízení bez odezvy v zatáčkách, přičemž tento efekt se bude s rostoucí teplotou jen dále zhoršovat.

Jedny z nejlevnějších letních pneu na trhu

Spotřeba i hluk

I když se nic špatného nestane, jízda na zimních pneu v létě pro ně bude asi skutečně to poslední, co zvládnou. Směs se totiž pravděpodobně několikrát silně přehřeje, takže i přijde o velkou část svých vlastností, kterou jsou potřeba za mrazivého počasí. Vzorek navíc bude i docela rychle ubývat. Samozřejmě bude vyšší valivý odpor, takže počítejte i se spotřebou vyšší zhruba o 0,2-0,6 litru na sto kilometrů. A v neposlední řadě počítejte i s tím, že zimní pláště samy o sobě dělají docela kravál. Člověka až překvapí, jak má tiché auto, když konečně přezuje na letní.

Zdroj info: Continental, Michelin.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články