Kombíky jsou u nás populární jako málokde. Mezi ojetinami je tedy z čeho vybírat a zejména v segmentu těch menších kombíků je zajímavých nabídek přehršel.
Vybíráme úsporné a levné kombi
Články na téma tipy pro koupi ojetiny:
- Jaké malé auto pro ženu, do města nebo na dojíždění?
- První auto pro studenta - co doporučit?
- Levná kombi auta - právě čtete
- Ojetiny – malé auto do města nebo na dojíždění
- První auto pro studenta – levně koupit, levně jezdit
- Luxusní ojeté vozy - Audi, Volkswagen nebo Lexus?
- Vybíráme levné a výkonné ojeté auto
- Jak vybrat ojetinu pro cestu na dovolenou?
- Levné ojetiny pro cestu na dovolenou
- Nejlepší ojetá SUV: Má smysl za ně platit takovou cenu?
- Nezávislé topení u ojetiny
Škoda Fabia Combi
Tady to vezmeme napříč všemi cenovými kategoriemi - Fabií je na trhu opravdu nepřeberné množství, a to všech generací. U té první sáhněte po benzinovém motoru 1.4 MPI, který je trvanlivý a prakticky nezničitelný. Na diesely se vybodněte, ty budou z velké části stočené. U druhé generace "fábky" platí víceméně to samé a opět doporučujeme zejména motor 1.4, tentokrát ale s přívlastkem 16V. A nakonec ty nejnovější - tady hledejte spíš motor 1.2 TSI. Měňte mu včas olej, odmění se vám dlouhou životností. Jo a nebojte se ho točit, toto levné kombi má přímovstřik!
Ford Focus II
Podvozkově povedené auto, které zvládne v zatáčkách až překvapivě hodně, za což vděčí zejména propracované zadní nápravě. U té si ohlídejte stav, protože oprava se umí prodražit a z levného kombi se rázem stané kombi drahé. Ohlídejte si také rez, ačkoliv tady už to nebylo zdaleka tak kritické jako u první generace. Z motorů vás budeme opět zrazovat od těch naftových, které nebyly zrovna vzorem spolehlivosti. Z benzinových jednotek se povedly obě verze jedna-šestky. Mají rozumnou spotřebu a dostatečnou dynamiku. Ta zase chybí u základní jedna-čtyřky. Vyšší objemy byly rizikem kvůli vířivým klapkám v sání, které při selhání většinou zničily motor.
Bazarová úsporná kombi v naší nabídce
Hyundai i30 Combi třetí generace
Tady už jsme u mladých ojetin, které lze sehnat klidně už kolem 300 tisíc korun. Z motorů se nebojte žádného, ani základní benzinový tříválec o litrovém obsahu není špatný. Trvanlivá je i naftová jedna-šestka. Ohlídejte si akorát interval výměny oleje, který nenatahujte. Když si budete tohle auto udržovat v kondici, nic zásadního by nemělo nečekaně selhat. Dokonce i automatické dvouspojkové převodovky jsou povedené a odborníci je často označují za trvanlivější než koncernové. Jediné, co jsme mu v testu mohli vytknout, byl průměrný příděl místa pro cestující vzadu (ale stále dostatečný).
Renault Clio Grandtour čtvrté generace
Jakkoliv se nedá moc říct, že by francouzská auta trpěla na přílišnou spolehlivost a nezničitelnost, tak při správném výběru motoru se dlouhé Clio může ukázat jako překvapivě dobrá volba. Jestli v něčem vůz vyniká, tak ve schopnostech podvozku odtlumit i větší nerovnosti při zachování skvělých jízdních vlastností. V inzerátech hledejte buď atmosférický čtyřválec 1.2 16v nebo malý tříválec 0,9 TCe, který je ale hodně kompromisní po stránce výkonu. Vyhněte se přímovstřikovému 1.2 TCe, který rád baští olej a dlouho se zahřívá. Rovněž nelze doporučit naftové pohonné jednotky 1.5 dCi.