Spojení levné a výkonné ojeté auto moc dohromady nejde. Světe div se, ale v inzerci jsme nakonec narazili na zajímavá výkonná auta, která vás po pořízení nezruinují.
Existuje levné a výkonné ojeté auto?
Články na téma tipy pro koupi ojetiny:
- Jaké malé auto pro ženu, do města nebo na dojíždění?
- První auto pro studenta - co doporučit?
- Levná kombi auta
- Ojetiny – malé auto do města nebo na dojíždění
- První auto pro studenta – levně koupit, levně jezdit
- Luxusní ojeté vozy - Audi, Volkswagen nebo Lexus?
- Vybíráme levné a výkonné ojeté auto - právě čtete
- Jak vybrat ojetinu pro cestu na dovolenou?
- Levné ojetiny pro cestu na dovolenou
- Nejlepší ojetá SUV: Má smysl za ně platit takovou cenu?
- Nezávislé topení u ojetiny
Levné a výkonné ojeté auto. Už jen při pohledu na toto slovní spojení nám mizí peníze na bankovním účtu. Taková auta často bývají nechtěnými kasičkami na peníze, jejich technika je obvykle složitá a zdevastovaná. Než se ale pustíme do našeho výběru, musíme odpovědět na zásadní otázky – co znamená levné a co výkonné?
Jednodušší bude odpověď na druhou otázku. Vnímání výkonu je sice subjektivní záležitostí, ale je asi bezpečné říci, že minimální hranice 200 kW, tedy necelých 270 koní, se už dá považovat za velmi slušný výkon. Horší je to ale s tou cenou. Abychom vůbec byli schopni najít slušná výkonná auta, tak jsme cenový strop nastavili na 300 000 korun. Jasně, jasně, levné auto si zřejmě všichni představujeme jinak, ale tady se bavíme o výkonných autech, která jednoduše pořád budou stát o něco více. V našem budgetu už se najdou levná a výkonná ojetá auta se spolehlivou technikou a slušným nájezdem, tady jsou.
Mercedes-Benz CLK 500
Druhé vydání elegantního kupé od Mercedesu je na trhu o roku 2002. V tuto chvíli se v české inzerci nachází hned několik verzí 500 s plnotučným osmiválcem pod kapotou, který mimo varianty AMG tvořil vrchol nabídky předfaceliftového modelu. Pod přední kapotou produkuje pětilitrový osmiválec výkon 225 kW (302 koní) a točivý moment 460 Nm. To stačí na zrychlení z 0 na 100 za 5,7 sekundy a maximální rychlost elektronicky omezenou na 250 km/h.
Mercedesy z této éry jsou navíc proslulé kvalitou zpracování, takže interiéry bývají ve velmi dobré kondici. Připojte k tomu prvotřídní materiály, luxusní výbavu a v levém pruhu na dálnici budete jako doma.
Audi S5
První generace přiostřeného kupé z Ingolstadtu přijela v roce 2007, později ho doplnil kabriolet a sportback. Na kupé se zaměříme, protože má pod kapotou dnes už legendární osmiválec 4,2 FSI, který se mimochodem objevil i v supersportu Audi R8. V „ápětce“ má výkon 260 kW (349 koní) a točivý moment 440 Nm. Zrychlení z 0 na 100 je pak otázkou 5,1 sekund, a i tady je maximálka elektronicky limitována na 250 km/h.
Audi S5 má ještě jedno eso v rukávu – sehnat se totiž dá i s manuální převodovkou, což se v této kategorii často nevidí. Charakterem to je spíše komfortní GT, ale v žádném případě se neztratí ani v zatáčkách. Typickou nedotáčivost tady nečekejte. Naopak je S5 v zatáčkách velmi hbitá.
Jaguar XK8
Z Německa se přesuneme do Velké Británie, kde se už v roce 1996 začal vyrábět Jaguar XK8. Z našeho výběru je sice nejstarší a nejméně výkonný, ale náš subjektivní pohled je, že alespoň „nejvýkonněji“ vypadá. Ze čtyřlitrového vidlicového osmiválce doluje výkon 216 kW (290 koní) a točivý moment 393 Nm. Po faceliftu dostal motor zvýšený objem na 4,2 litru, což zvedlo výkon na 224 kW (300 koní) a točivý moment na 420 Nm. Zrychlení z 0 na 100 pak zabralo 6,7 respektive 6,4 sekundy.
XK8 je jinak typické GT, které vás zahrne luxusem, v tomto případě však ale s minimem moderních vychytávek, a umožní vám polykat kilometry závratným tempem. Proslulá nespolehlivost Jaguaru se zrovna modelu XK8 vyhnula, a tak kromě výkonu kupujete i slušný youngtimer.
Zdroj médií: Mercedes, Audi, Jaguar.