PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Ojeté luxusní vozy - je lepší Audi, Volkswagen nebo Lexus?

4. 4. 2023 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Tipy pro koupi ojetiny

Segment luxusních ojetin je takový zrádný. Dají se pořídit auta, která jezdí skvěle a nabídnou nesrovnatelně vyšší komfort, než dražší auta nová. Jenže jak dojde na servis, tak v luxusním segmentu létají desetitisíce. V tom lepším případě.

Luxusní ojeté vozy - Audi, Volkswagen nebo Lexus?

Ojeté luxusní vozy vyžadují velmi pečlivou prohlídku před koupí. Tuny vychytávek a elektroniky jsou fajn, pokud fungují. Jak se něco pokazí, tak je často problém i jenom najít závadu, natož ji pak řešit. Ani autorizované servisy si často neví rady, zvlášť v případech, kdy jde o starší auta. Proto skutečně pečlivě všechno vyzkoušejte, otestujte a pak teprve kupujte.

Volkswagen Phaeton

Auto, které vzniklo jako konkurent tehdejším luxusním vozům. Povedlo se, phaeton byl skutečně nekompromisní a své kvality umí ukázat do dnes. U takto starých ojetin není běžné, aby se občas z interiéru neozval nějaký pazvuk nebo zavrzání. U Volkswagenu to dokázali. Bohužel se auto nikdy moc dobře neprodávalo, protože mělo na čumáku znak lidové automobilky, ačkoliv stálo na platformě, na které stavělo své výtvory i Bentley.

Jako ojetina je Volkswagen Phaeton rizikový, pokud sáhnete po nesprávném motoru. Hned na začátku vás odradíme od papírově velmi slibně vypadajícího dvanáctiválce o objemu šest litrů. Ne, tohle opravdu udržovat při životě nechcete, jakkoliv sametový chod a svezení musí být opravdu pecka. Vyloženě nespolehlivý nebude, ale jak se něco pokazí, tak půjdou opravy do statisíců, v horším případě budete shánět nový motor. Lepší službu udělá osmiválec 4.2 V8, který je prakticky bezporuchový. Kdo chce jezdit na naftu, může sáhnout po základním V6 třílitru, který je z palety vznětových motorů asi nejspolehlivější.

Audi A8

Audi A8

Mezi ojetinami bychom hledali generaci D3 (2002-2009). Fungují i po letech obvykle bez problémů a jediné, co se může pokazit, je něco na pohonné soustavě. I zde bychom, stejně jako u phaetonu, doporučili agregát 4.2 V8, pokud trváte na tom, že do nádrže budete lít benzín. Cokoliv, co má v názvu FSI (včetně 4.2 FSI – nepoplést s nepřímovstřikovým osmiválcem) obejděte obloukem, je servisní past a problémy s karbonovými usazeninami vás časem doženou. U vznětových motorů se dívejte po 3.0 TDI. Má s těžkým autem dost práce, ale servisně je to nejméně náročná varianta, navíc dost spolehlivá. Když necháte hned po koupi vyměnit rozvody (cca 45 tisíc korun) a zrepasovat turbo, nemělo by vás potkat nic závažného.

Největší investice půjdou dost možná do automatické převodovky a jejích oprav a pak taky do komplikovaného podvozku. Měchy se nekazí, ale zavěšení samotné, zejména silentbloky, vyžadují čas od času výměnu. U ojetiny jejich stav prozradí, kde jezdila nejvíc, zde bychom klidně hledali vůz původem z Německa, kde se pravděpodobně vyskytoval ponejvíce na dálnicích.

Lexus RX

Lexus RX - luxusní ojeté vozy

SUV, které si velmi dobře drží cenu a majitelé dobře vědí proč. Lexusy se totiž obvykle nekazí a jejich pohon vydrží neuvěřitelné porce kilometrů. Doporučili bychom třetí generaci těchto vozů, přičemž se rozhodně nebojte ani nájezdu třeba čtvrt milionu kilometrů. Hybridnímu pohonu stačí prakticky jenom výměny oleje ve spalováku a jednou za pár let stojí za to zkontrolovat trakční baterii. Její případná výměna vás nezruinuje. Ohledně motoru vám neporadíme – berte jakýkoliv, všechny byly nadmíru spolehlivé.

Sem tam se mohou objevit problémy s elektronikou, což se dá řešit v autorizovaném servisu. Před koupí si vyzkoušejte infotainment, který má podivné ovládání touchpadem, které ne každému sedne. Většinou stačí nastavit nejnižší citlivost, to ovladatelnosti dost pomůže. Jinak jsou to velmi spolehlivá auta.

Zdroj info: Scotty Kilmer, autoexpress, AAA.
Zdroj médií: Volkswagen, Depositphotos.

Podobné články