🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Pořizujete ojeté SUV? Pozor, ať vás to nezruinuje

26. 7. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Tipy pro koupi ojetiny

SUV a crossovery vládnou současnému trhu s auty. Jako ojetiny však skrývají nejedno riziko, na co si dát pozor?

Nejlepší ojetá SUV: Má smysl za ně platit takovou cenu?

SUV nebo crossover

Většina těch, co si kupují SUV, ho ve skutečnosti nepotřebují. Ještě horší je to s crossovery. Ty jsou prakticky vždy na základu stejném, jako třeba hatchback, s naprostou stejnou technikou. Ale automobilka vám dá pocit, že si kupujete „víc auta“, takže cenovka je patřičně nabobtnalá. Ve finále si tak zákazník kupuje prakticky to samé auto, jenom trochu přizvedlé a tvářící se jako drsné SUV, přitom uvnitř je to s místem často docela bída a reálně tedy nic navíc nezískáte.

Skutečná SUV, tedy vozy typu Volkswagen Touareg nebo třeba Audi Q7, jsou poměrně náročná co se týče servisu. Náhradní díly nebývají nejlevnější a vyšší hmotnost si často vybere svoji daň na podvozku. Navíc spousta majitelů nemá problém s SUV jezdit i v těžším terénu, což se na autě rovněž podepíše. Problémy jsou i se složitější technikou. Třeba u koncernových čtyřkolek se často zapomíná měnit olej a čistit sítko v haldexu. Existuje však několik SUV, která jsou spolehlivá a na údržbu vyjdou stejně, jako třeba hatchbacky.

Nespolehlivější ojetá SUV

Toyota RAV4

Prakticky jakákoliv „ravka“ je spolehlivé auto, pakliže se vyhnete dieselovým motorům. V nejnovější generaci už je nenajdete, ale dříve se do těchto aut osazovaly a popravdě to nebylo to pravé ořechové. Toyotu berte zkrátka vždy s agregátem zážehovým a budete spokojeni. RAV4 umí být i v hybridu, to v případě těch novějších. Ojeté hybridy bývají dražší, ale vrátí se to na nižší spotřebě a spolehlivosti.

Honda CRV

Tady už lze doporučit i naftu, což je mezi japonskými auty docela výjimka. Berte buď u straších kousků 2.2 i-CTDi bez DPF, případně od roku 2010 dostupný motor 2.2 i-DTEC. Oba jsou nadmíru spolehlivé agregáty. Je to Honda, takže si ohlídejte korozi, jinak nemusíte mít obavy prakticky z ničeho.

Dacia Duster

Obligátní dělník, který si oblíbily firmy, ale i třeba lesníci. S tím souvisí i stav podvozku, který bývá často tristní. Nahlédněte tedy pod auto, jestli nenajdete stopy po přetěžování v terénu, takovou ojetinu nechte raději někomu jinému. Skvělé jsou původní dustery s motory 1.6 (K4M), které jsou spolehlivé, mají rozvodový řemen. Pozor na novější jedna-šestky (H4M), které jsou od Nissanu, ty mají rozvodový řetěz a měly někdy tendence žrát olej. Naftě se raději vyhněte, s 1.5 dCi byly dost problémy. V novějších kusech můžete najít třeba 1.0 TCe 100, která umí spalovat i LPG. U takového motoru se s náklady na kilometr můžete dostat někam na 1,5 koruny.

Zdroj info: autobr.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články