Koupě ojetého auta není nic snadného. Na trhu je spousta firem, které se zabývají jejich kontrolami a umějí s tím pomoci. Dává smysl za něco takového platit?
Ojetiny a jejich kontrola odborníkem
Články na téma kontrola ojetiny:
- Co se vyplatí zkontrolovat na nově koupené ojetině?
- Jak poznat bourané auto
- Prověření auta před koupí – automatická převodovka
- Vytopené ojetiny – jak je poznat?
- Jak poznat dobrou ojetinu
- Kontrola ojetiny odborníkem – má to smysl? - právě čtete
- Kontrola ojetiny – kolik to vlastně stojí?
O tom, co vše je potřeba zkontrolovat na ojetém autě, už toho bylo napsáno mnoho a vydalo by to minimálně na knihu. Můžete mít načteno, kolik chcete, ale pořád vám bude chybět jeden důležitý faktor – zkušenosti.
A právě to je hlavní devíza lidí a firem, co se zabývají prověřováním ojetin. Obchodují primárně se zkušenostmi, což se často projeví už na začátku spolupráce. Kupující osloví odborníka, sdělí mu, jaké auto má vybrané. Pokud to pro jeho potřeby není optimální volba, dostane se mu návrhu alternativ a varování před možnými problémy.
Sepište si požadavky na auto
Spolupráce však může začít ještě o krok dřív. Vůbec není třeba řešit, jaké auto vybrat, stačí sdělit představu o tom, jak by auto mělo fungovat, na jak dlouhých trasách a kde bude jezdit, kolik lidí bude přepravovat a podobně. Tohle je fajn mít ujasněné dopředu a ideálně sepsané, také je fajn to ještě probrat v rámci rodiny a se všemi, kdo budou vůz používat. Například absence tažného zařízení je pro majitele chat a chalup velmi často jedním ze základních a někdy opomíjených požadavků.
Jak vypadá spolupráce s odborníkem v praxi?
Vše začíná od stolu. Specialista vybere vhodnou ojetinu, případně navrhne více možností a je schopen i vytipovat auta z aktuální inzerce. Spoustu věcí, včetně třeba historie, lze prověřit na dálku, což také udělá, například přes Cebii. Je zbytečné jezdit se dívat na auta, která mají za sebou větší nehody, což prověření historie obvykle ukáže a část ojetin se tak samozřejmě odfiltruje.
Pokud se vůz jeví být v dobrém stavu, sejde se s kupujícím ideálně na místě, tedy v bazaru nebo u soukromého prodejce. Tam pak projde kontrolou vše, co zkontrolovat lze. Od hloubky laku, přes korozi, stav interiéru, až po motor a jeho stav. Dozvíte se, jak jsou na tom brzdy, pneumatiky a co bude potřeba kdy udělat, což je také poměrně důležitá informace.
Spousta aut je totiž inzerována jako „sednout a jezdit“. Majitel nebo bazar vám však zatají třeba fakt, že za deset tisíc kilometrů bude potřeba udělat rozvody, na jaře bude auto zralé na nové letní pneumatiky a když už budou kola dole, tak by bylo fajn udělat i brzdy, protože ty už také pomalu končí.
Ve finále se tedy dozvíte nejenom aktuální stav vybrané ojetiny, ale měli byste dostat i seznam úkonů, které bude třeba v příštích letech řešit. Jsou i firmy, které nejenom poradí, ale umějí zařídit i přepis, eventuálně dovoz vozidla ze zahraničí. Samozřejmě nikoliv zdarma, většinou je to příplatková služba.
Zdroj médií: Depositphotos.
Za odborné informace děkujeme partnerovi
Poraďte se s námi při koupi ojetého vozu, jsme odborníci na slovo vzatí. Auto před koupí profesionálně zkontrolujeme a také Vám rádi pomůžeme s výběrem konkrétního modelu. Využijte našich služeb a přidejte se ke stovkám spokojených zákazníků.