PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Porsche Cayenne: Kdo mu může konkurovat?

9. 8. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta Porsche

SUV od Porsche jsme rozebrali vcelku podrobně. Co jsme zatím neřešili, jsou jeho konkurenti s motory podobného obsahu.

Podívali jsme se na konkurenty Porsche Cayenne

BMW X5 E70 30d xDrive

Cenově jsme někde mezi 200 a 300 tisíci korun, za což se dá koupit Cayenne v docela solidním stavu, které bude mít ještě potenciál něco najezdit. Exteriér BMW nevypadá vůbec zle, minimálně z vnější strany auto působí pořád moderně. Vyráběla se jak pětimístná, tak i sedmimístná varianta.

Konkurentem pro Cayenne s 3.0 TDI je agregát BMW N57. Ten není bez problémů a potřebuje svoje, překvapivě trpí na podobné problémy, jako motor Porsche, potažmo koncernu VW. Zásadní jsou zde rozvody, které je potřeba dělat kolem nájezdu 200 tisíc kilometrů a není to levná sranda. Do toho se občas přidávají problémy s termostatem a případně vodním čerpadlem. Co naopak docela drží, jsou vstřikovače.

BMW X5 E70 30d xDrive

Jenže tím podobnost nekončí. Stejně jako Cayenne, i BMW z tohoto období trpí na občasný výskyt vody ve světlech, takže při výběru ojetiny se zaměřte i na toto.

Interiér BMW není tak kvalitně zpracovaný jako u Porsche, co však potěší, jsou jízdní vlastnosti. Podvozek je naladěný spíše na dynamičtější jízdu, je tvrdý a více do sportovna. V přímém souboji těchto SUV by patrně BMW vyhrálo. Kde však Cayenne vítězí, je terén, tam X5 ztrácí.

Osobní vozy BMW X5

Mercedes Benz GL 320CDI X164

Pokud bychom tento vůz srovnali s Porsche i BMW, pak nám vyjde jako nejméně spolehlivý. Situaci nenahrává ani nejhorší dostupnost náhradních dílů.

Mercedes Benz GL 320CDI X164

Prakticky ze všech ojetin více či méně teče olej. Jelikož je to ale do značné míry normální, tak je problém odhadnout, jestli je to natolik závažné, že se to musí řešit hned, protože mazivo ubývá rychle, nebo jestli je to pár kapek a mezi výměnami dolívat nemusíte.

K tomu se přidává ještě sem tam náhodně se vyskytující únik chladící kapaliny, zanášení EGR ventilu a poměrně drahá trable se systémem AdBlue. Do „GLka“ chtějte raději osmiválce, které jsou mnohem povedenější.

Uvnitř působí Mercedes už docela letitým dojmem, v tomto ohledu na BMW i Porsche ztrácí. Kde získává body, je ovladatelnost v terénu. Tam se může směle postavit vedle Cayenne a zastaví ho až skutečně náročné podmínky. Majitelé si rovněž pochvalují chování auta na sněhu a v zimě obecně.

Osobní vozy Mercedes Benz GL

Zdroj info: BMW, Mercedes-Benz.
Zdroj médií: Depositphotos, BMW, Mercedes-Benz.

Podobné články