PRÁCE 🧰
Vánoční trhy 🎄

Porsche Cayenne jako ojetina – jaký benzinový motor vybrat?

17. 7. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta Porsche

Dostupná ojetina od Porsche nabízela několik skvělých motorů a pak také agregáty, kterým je lepší se vyhnout. Jak se při výběru nespálit?

Porsche Cayenne – benzinové motory

Porsche Cayenne motory

Obecná rada ke všem motorům od Porsche je, zkrátit interval výměny oleje. Automobilka nastavila obvykle 30 tisíc od výměny k výměně, což popravdě není úplně optimální. Pokud si chcete auto nechat, zkraťte interval na 15 tisíc kilometrů, naprosto ideální je pak deset tisíc. Ano, nebude to levné, protože olejová náplň není u některých agregátů malá, ale vyplatí se to.

3.2 L VR6

Standardní koncernový šestiválec měl s těžkým SUV docela dost práce, ale zrychlení z nuly na sto zvládl i tak za 9,7 sekundy. To není nic oslnivého, na druhou stranu je to konstrukčně jednoduchá a spolehlivá technika s rozvody řetězem. Motor nemá tendence ke karbonování, nechá si líbit i podtáčení a celkově se nekazí. Hodně často se můžete setkat s aplikací systému LPG, kterým šetřiví majitelé docílili přijatelných provozních nákladů.

Osobní vozy Porsche Cayenne

Skvělé (tedy v rámci měřítek Porsche Cayenne) jsou i náklady na případné opravy a řešení problémů. Osmiválce jsou čistě Porsche, u šestiválců se pohybujeme pořád v rámci koncernu VW. Odpovídají tomu i rozdíly v cenách náhradních dílů, ale i fakt, že většina servisů už se šestiválci bude mít zkušenosti.

3.6 L VR6

Tohle už není tak skvělá volba, modernizovaný motor dostal větší objem a FSI značí přímé vstřikování. Problém bývá velmi často s karbonováním. Znalejší majitelé tankují proto jenom prémiová paliva a šestiválec nedusí provozem v nízkých otáčkách, což zpravidla nutnost dekarbonizace oddálí. Rozvody řetězem jsou zde citlivější, pokud řetěz slyšíte chrastit, je vytahaný, což signalizuje nutnost výměny, a to je docela drahé.

4.5 L V8

250 kW už dokázalo Porsche Cayenne solidně rozhýbat, bohužel motor to není zrovna příkladně spolehlivý, je to popravdě asi nejhorší možnost z celé palety. Vnitřní povrch válců měl tendence se obrušovat, což se časem projevovalo zvýšenou kouřivostí a stoupající spotřebou maziva. Současně s tím klesal výkon, končilo to fatální závadou motoru a opravou, která se jednoduše nevyplatí.

4.5 L TwinTurbo V8

Tady jsme ještě výše s výkonem, který dosahoval až 383 kW (po faceliftu). Povrchy válců jsou zde z jiného, odolnějšího materiálu, takže motor netrpí na jejich vybrušování. Problém však může nastat ve chvíli, kdy bude potřeba repase turbodmychadel, či jejich výměna. Pod 30 tisíc korun se patrně nedostanete.

4.8 L V8

Modernější osmiválec je skvěle pružný, ale nehodí se do města – má sklony ke karbonování. Vysokotlaké čerpadlo rovněž nevydrží věčně, takže závada zapalovací cívky je zde to nejmenší, co vás může potkat. Jakmile selže jedna, vyměňte je všechny, stejně byste to museli časem udělat. Problematické se zde ukázaly být hadice chlazení. Puchřely, praskaly a tekly. Dají se vyměnit za plastové, které jsou odolnější, nebo dokonce kovové, které vydrží už na věky. Podle hadic také poznáte pečlivého předchozího majitele, protože spousta z nich je měnila preventivně.

4.8 L TwinTurbo V8

V podstatě ten samý motor, jako v předchozím případě, akorát „přifouknutý“ až na 405 kW. Počítejte víceméně s těmi samými možnými závadami, navrch se přidají ještě turba, která ovšem nepatří mezi nějak nespolehlivá.

Zdroj info: Porsche.
Zdroj médií: Porsche.

Podobné články