Jako komfortní ojetina s docela úsporným naftovým motorem umí Cayenne posloužit skvěle. Jenže co další problematické body? Má vůbec nějaké?
Tohle jsou nejčastější problémy Porsche Cayenne první generace
Články na téma Porsche Cayenne:
- Porsche Cayenne jako ojetina
- Porsche Cayenne – benzinové motory
- Porsche Cayenne – naftové motory
- Porovnali jsme Porsche Cayenne s konkurencí. Jak to dopadlo?
- Legenda jménem Porsche Cayenne první generace - právě čtete
- Podívali jsme se na konkurenty Porsche Cayenne
- Otestovali jsme Porsche Cayenne 3.0 TDI
- Porsche Cayenne a spotřeba
Ceny dílů
Obecně tyhle prémiovky mají tendence být drahé na materiál. Pokud ojetinu svěříte nějakému vesnickému servisu, možná stlačíte cenu práce při zachování její velmi dobré kvality. Jenže na dílech ušetříte jen v případě, že se shodují se zbytkem koncernu. Ano, třeba u motoru to tak je, ale pak jsou zde třeba panely karoserie nebo prvky v interiéru. Taková mřížka výdechu ventilace je drahá i na fabii, natožpak na Porsche. Počítejte tedy s tím, že každá „kravina“ bude stát minimálně nižší tisíce korun.
Koroze
Dobrá zpráva – Cayenne na korozi netrpí. Karoserie je chráněná kvalitně, takže případná rez znamená u ojetiny spíš špatně ošetřené následky nehody, tedy přelakovaný díl. Podvozkové díly mají ochranný nátěr a koroze začne nejdříve v místech svárů, kde se ale dá ještě docela snadno podchytit. Eventuálně lze samozřejmě vyměnit celý díl.
Osobní vozy Porsche Cayenne
Voda ve světlech
Jak přední, tak i zadní světla trpí na to, že majitelé neumějí pořádně měnit žárovky. Na světle je těsnění, které musí přesně doléhat a je potřeba dotáhnout šrouby krytky. Kdo to neudělá, ten bude mít časem ve světle kaluž vody.
Částečně to platí i o předních světlech, ta mají podobně jako světla zadní, atypické upevnění. Bohužel to usnadňuje jejich demontáž, která se dá udělat i bez otevření přední kapoty. Světlo se dá s pomocí plochého nástroje, třeba pravítka, bez problémů vyndat.
Autobaterie
Při vývoji se někdy povede akumulátor umístit trochu nešťastně. Mít ho vzadu v kufru nad podběhem je ještě malé vítězství. Jenže Cayenne první generace má baterii pod sedačkou řidiče. Přístupná je pouze po částečné demontáži sedadla. Výměna autobaterie je tedy práce pro dva – jeden drží sedačku, druhý montuje v nepříliš komfortní poloze akumulátor. Doporučujeme tedy pro nabíjení vyvést ven kablík s konektorem. Lepší výrobci nabíječek autobaterií mají toto příslušenství v sortimentu. Například CTEK dělá konektor i s indikací.
Zdroj médií: Redakce.