Ve výběru ojetin s 3.0 TDI jsme se zaměřili především na druhou generaci motoru. Auta s tou první už budou poměrně stará a třetí generace agregátu zase nebyla úplně povedená.
Porsche Cayenne v porovnání s dalšími SUV ojetinami z koncernu VW
Články na téma Porsche Cayenne:
- Porsche Cayenne jako ojetina
- Porsche Cayenne – benzinové motory
- Porsche Cayenne – naftové motory
- Porovnali jsme Porsche Cayenne s konkurencí. Jak to dopadlo? - právě čtete
- Legenda jménem Porsche Cayenne první generace
- Podívali jsme se na konkurenty Porsche Cayenne
- Otestovali jsme Porsche Cayenne 3.0 TDI
- Porsche Cayenne a spotřeba
Audi A6 a Audi A4
U většího a luxusnějšího Audi je třílitr patrně nejprodávanějším motorem. U modelu A4 je zase 3.0 TDI možností, jak si pořídit super ojetinu se solidní dynamikou i spotřebou a zároveň udržet náklady na provoz v rozumných mezích. Spoustu kousků je ve verzi kombi, jsou to ideální auta na překonávání dlouhých vzdáleností třeba s rodinou. Nicméně i sedan pojme solidní objem nákladu 546 litrů, kombík ho překonává, ale ne o moc, jeho objem zavazadelníku je 565 litrů. Třílitrový šestiválec je dostatečně potentní i pro tahání karavanů a vleků. Asi nejprodávanější generace C6 (2004 – 2011) vypadá do dnes velmi dobře a designem rozhodně nezastarala.
Osobní vozy Audi A4 a Audi A6
Nejlevnější kusy jsou v inzerci od zhruba 70 tisíc korun. Ty však mají už leccos za sebou a stav tachometru je u nich kolem půl milionu kilometrů. Cenový průměr vozů s relativně nízkým nájezdem, tedy kolem 200 až 300 tisíc kilometrů, je 100 až 180 tisíc korun, a to v závislosti na výbavě konkrétního auta. Jsme u koncernu VW, takže za každou položku v ceníku navíc se samozřejmě připlácí a výbava může dost nabobtnat. Spousta audin je bohužel stočených, kontrolujte servisní knížku a rozhodně prověřte VIN, protože tato kvalitně sestavená auta skvěle odolávají opotřebení a třeba interiér kilometrový proběh zdatně maskuje.
Audi Q5 a Audi Q7
Obě auta jsou velmi zajímavá z hlediska poklesu ceny. Ojetiny pořídíte za skoro desetinásobně nižší cenu, než kolik obě audiny stály jako nová auta. V interiérech najdete kvalitní materiály a za zmínku rozhodně stojí Q7 S-line, která má alcantarové sedačky a stropnici. Jsou to ojetiny, které často předchozí majitelé využívali na tahání vleků, tažné zařízení je zpravidla do 3,5 tuny. Kufr je možná oproti konkurenci o něco menší, ale Audi se zaměřilo spíš na pohodlí a prostornost druhé řady sedadel, takže objem zavazadelníku nebyl prioritou. Audi Q7 je v nabídce ojetých vozů i v sedmimístném provedení, tedy s třetí řadou sedadel.
Osobní vozy Audi Q5 a Audi Q7
Volkswagen Touareg
Technika je identická s Audi Q7, v inzerci však najdete pravděpodobně více Touaregů. Ty po stránce exteriéru i interiéru zastaraly asi nejvíc. Na druhou stranu mají největší kufr. U Volkswagenu Touareg stejně jako u všech ojetin doporučujeme, vyhnout se vzduchovému podvozku, je to drahá past. Jedinou výhodou Touaregu oproti ostatních koncernovým konkurentům je počet inzerovaných kusů, mezi kterými určitě pár zachovalých a se solidní historií bude.
Osobní vozy Volkswagen Touareg
Jak si stojí v této konkurenci Porsche Cayenne?
SUV od Porsche vzhledem taky už trochu zastaralo. Oproti Audi a Volkswagenu však nabídne nejlepší zpracování. Interiéry jsou do dnes nerozvrzané a navzdory svému věku jsou pořád skvělé. Ergonomicky jsou dost možná lépe řešené, než u současných SUV. S 3.0 TDI tak můžete mít Porsche, které vás pravděpodobně v nákladech na servis „nesežere“, protože naprostá většina dílů bude shodná s výše zmíněnými konkurenty.
Osobní vozy Porsche Cayenne
Zdroj médií: Depositphotos.