🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Ojeté Porsche Cayenne

16. 7. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta Porsche

Kdysi před lety bylo Porsche značkou známou pro své sportovní modely, navíc většinou vzorně spolehlivé. Pak ale přišla móda SUV a s ní i Cayenne.

Porsche Cayenne jako ojetina

Výroba Porsche Cayenne začala v roce 2002 a trvá do dnes. Zaměříme se na generaci první (955), která se datuje až do roku 2010 s tím, že roku 2007 přišel facelift (957). Mezi ojetinami totiž najdete docela dost kousků právě první generace, které jsou mimochodem za velmi dostupné ceny. Nabídka je to často velmi lákavá, je však potřeba zvážit hned několik rizik, o kterých si povíme v následujících odstavcích.

Ojeté Porsche Cayenne první generace

Spousta kritiků Porsche Cayenne si do dnes neuvědomuje, že tehdy skutečně toto auto zachránilo celou automobilku. Prodeje se zvedly o desítky procent, extrémně se rozšířila zákaznická základna. Gurmánů, kteří se chtějí bavit na okreskách a závodních okruzích, není zase tolik. Cayenne otevřel dveře starším (a movitým) zákazníkům, manažerům, ředitelům firem a zkrátka všem, kteří chtěli luxusní a prostorné auto. Ve stejné době přišel třeba i Touareg, ale Volkswagen tehdy byl vnímán spíše jako lidové auto, ne jako značka, která umí dobře i vyšší třídu. SUV od Porsche tedy bylo v podstatě předurčeno k úspěchu, akorát byl daleko větší, než mohl kdokoliv předpokládat.

Osobní vozy Porsche Cayenne

Teď tedy k ojetinám! Cayenne obecně je skvělé auto. Přesně jak má Porsche ve zvyku. I kousky z prvních let výroby, které mají leccos za sebou, jsou většinou funkční po stránce elektroniky. S tímto obecně německé automobilky moc problémy nemají. Pokud má Cayenne v pořádku podvozek, poskytuje nečekaně skvělé jízdní vlastnosti, ale co do komfortu to v rámci kategorie naprostá špička není. Automobilka však nešetřila luxusními materiály v interiéru, který je opravdu dokonale provedený a nemá tendence povrzávat ani třeba po půl milionu kilometrů.

Obecná rada znalců však je, kupovat až model po faceliftu. Jednak byly vychytané nějaké menší chybky a pak také je potřeba si uvědomit, že třeba ročník 2004 letos oslavil dvacetiny. A u dvacetiletého auta nelze očekávat, že bude vše v nejlepší kondici. I když ho zakonzervujete v garáži a vyjíždět budete jednou za uherák, tak plasty, pryž, ale i další materiály podléhají určité degradaci. Čím novější model tedy vyberete, tím lépe.

Jak poznáte solidní ojeté Porsche Cayenne?

Ideální je samozřejmě první majitel. Snažte se vyhnout autům, která prošla typickým procesem luxusního auta. Koupí ho ředitel firmy, po pěti letech se dostane do rukou manažera. Potud v pořádku. Jenže pak přijdou takoví ti třetí až sedmí majitelé a s tím i sešup péče, kterou auto dostávalo. Cayenne bohužel není jednoduchý vůz, cokoliv zanedbaného se může projevit desetkrát náročnější závadou v budoucnu.

Chtějte vidět servisní knížku. Hodina práce autorizovaného servisu Porsche vychází na 2500 až 4500 korun. Jakmile skončila záruka, tak se ve velké spoustě aut začal hrabat kde kdo. Na druhou stranu – v rámci komunity najdete i pár respektovaných borců garážistů specialistů na Porsche, kteří si řeknou za hodinu práce tisícovku, ale umějí doslova zázraky. Proto pátrejte, ptejte se, kontrolujte. U jednoduché ojetiny typu fabie vám je asi jedno, kdo ji opraví, drahé SUV, ale potřebuje zcela odlišný přístup.

Hodně prozradí kožené sedačky. Jejich údržba není nijak zásadně náročná, ale je potřebná. Pakliže je kůže popraskaná a tvrdá, prošlo si auto obdobím, kdy na něj někdo kašlal. Když nemá majitel čas a prostředky na to, aby udržel v kondici sedačky, pak asi nelze předpokládat, že měl dost financí na řešení podstatně dražších problémů.

Dělala se verze jak s klasickým podvozkem, tak i s měchy. Té bychom se vyhnuli, hrozí totiž velmi drahou opravou. Nedá se říct, že by zde vzduchový podvozek nic nevydržel, ale ještě zkrátka nebyl tak vychytaný. Oproti klasickým pružinám je práce na luxusnější variantě podvozku znatelně finančně náročnější. Ostatně i ojetiny „se vzduchem“ jsou obvykle za lepší cenu, než stejné ročníky s pružinami. Proč tomu tak je, uhádne asi každý.

V poslední době se sem dostává hodně kousků z Ukrajiny. U těch je otázka, v jakém budou stavu a kdo je servisoval. Z opatrnosti bychom raději vozidla z východu ve výběru přeskakovali.

Zdroj info: motor1, carandriver, autoexpress, carmechanic, tremec-blog, engineering explained.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články