🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Prodeje automobilky Tesla v Jižní Koreji

2. 6. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Vše o elektromobilitě Vše o elektromobilech Oblíbenost elektrických aut Tesla

Elektromobily automobilky Tesla se v posledních letech snaží prorazit takřka po celém světě. V některých státech se této firmě daří, v jiných ale za konkurencí zaostává. Do druhé skupiny se mimo jiné řadí také Jižní Korea.

Tesla a Jižní Korea

Tesla vyrábí své elektromobily v mnoha oblastech po celém světě. Jedna z klíčových výroben se nachází také na území Číny. Z tamního provozu by v ideálním případě měly auta mířit do většiny asijských států. Značka Made in China ale ve vybraných ekonomikách jednoduše nefunguje, o čemž se aktuálně přesvědčuje právě i Tesla.

Elon Musk a jeho tým nyní řeší, jak je v dohledné době možné nakopnout prodeje elektromobilů Tesla v oblasti Jižní Koreji. Statistiky totiž ukazují, že třeba během letošního ledna se v Jižní Koreji prodala jen jedna jediná nová Tesla. Z případné analýzy tohoto neúspěchu vychází celá řada důvodů a příčin. Jedna ale mezi nimi dominuje. Občané Jižní Koreji nedokáží dobře zkousnout, že elektromobily pochází právě z Číny. Obavy mají mimo jiné i o kvalitu.

V lednu jediný elektromobil 

Leden letošního roku znamenal pro automobilku Tesla na jihokorejském trhu obrovský neúspěch. „Podařilo“ se jí tam prodat pouze jediný nový elektromobil, a to konkrétně SUV Model Y. Tesle se ale v této lokalitě nedaří dlouhodobě. Příkladem je třeba červenec roku 2022, ve kterém Tesla v oblasti neprodala dokonce žádný nový elektromobil.

Pravdou je, že lednový jihokorejský prodejní propad zaznamenaly i další firmy, které se výrobou elektromobilů zaobírají. Je pravděpodobné, že tamní spotřebitelé změnili své preference a odkládají koupi nových vozů na neurčito. Celkově se prodeje nových elektromobilů v Jižní Koreji během ledna letošního roku meziročně propadly o 80 procent.

Jihokorejci šetří

Jihokorejští spotřebitelé nyní utahují své opasky mimo jiné kvůli vysokým úrokovým sazbám, které mají v ideálním případě zabránit vzniku nové inflační vlny. S tou souvisí i druhý faktor, řada Jihokorejců totiž nemá aktuálně dostatečné množství úspor a místo nových aut raději šetří na horší časy.

Celkové prodeje nových aut v této zemi však souvisí také se sezónními faktory. Většina tamních spotřebitelů se totiž nákupům během prvních měsíců nového roku standardně vyhýbá. Řada případných zákazníků navíc kalkuluje s tím, že tamní vláda přislíbila na koupi nových elektromobilů dotace. Spotřebitelé proto ochotně vyčkávají a doufají, že dotační podpora bude ze strany tamní vlády vyhlášena co možná nejdříve.

Prodeje Tesly v oblasti Jižní Koreji však nejsou v posledních měsících dostatečné i kvůli obavám z požárů baterií a nedostatku rychlonabíječek. Ani jihokorejská infrastruktura z pohledu elektromobility tedy není dostatečná a spotřebitelé na to reagují právě i poklesem zájmu o nová auta.

Zdroj info: Tesla.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články