🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Rozměry Škod Superb 2., 3. a 4. generace – kufr

20. 8. 2024 2 min. čtení diskuze (2) Tipy a rady Škoda

Vzhledem k tomu, že se nám v redakci sešla druhá, třetí a čtvrtá generace Škody Superb, nenechali jsme si ujít přímé srovnání.

Škoda Superb Combi rozměry kufru – rozdíly mezi generacemi

V Česku je kufr nejdůležitější

Velmi diskutovaným tématem jsou u Škody Superb Combi rozměry kufru, respektive jeho objem. V Česku se mohutně hýká nad každým litrem navíc, ačkoliv praktičnost zavazadelníku je daná nikoliv celkovým objemem, ale spíše jeho pravidelností. Při stěhování, nákupu nábytku nebo třeba převážení stavebnin jsou důležité zejména půdorysné rozměry a velikost vstupního otvoru, respektive jeho výška, která bývá obvykle limitem.

Vzali jsme tedy metr a pro ilustraci ještě velmi příhodnou vodováhu o délce 150 centimetrů. Ta se ukázala být velmi vhodnou měrnou, ilustrující rozdíly mezi úhlopříčkami zavazadlových prostorů. Dále jsme uřízli lať, kterou jsme byli schopni zavřít na plocho v kufru čtvrté generace. Zajímalo nás, jak se vejde do ostatních. V galerii níže srovnáváme druhou, třetí a čtvrtou generaci Škody Superb zleva doprava.

Hloubka kufru Škoda Superb 2

Hloubka kufru Škoda Superb 3

Hloubka kufru Škoda Superb 4

Jako zajímavost jsme řešili i výšku hrany pátých dveří při jejich plném otevření. Měření jsme realizovali s přesností na půl centimetru, netroufáme si měřit svinovacím metrem na milimetry.

Úhlopříčný rozměr kufru ilustruje zmíněná vodováha na fotografiích níže. Do trojky jsme byli schopni ji zavřít, u dvojky to bylo předem vyloučeno a do u čtvrté generace jsme ji na místo testu převezli se sklopenou zadní sedačkou.

Úhlopříčka kufru Škoda Superb 2

Úhlopříčka kufru Škoda Superb 3

Úhlopříčka kufru Škoda Superb 4

Škoda Superb Combi 2. generace

  • Udávaný objem kufru je 633 litrů
  • Úhlopříčně jsme naměřili 144 cm
  • Šířka v nejužším místě je 101,5 cm
  • Hloubka je 113 cm
  • Výška po hranu zadních sedadel je 56,5 cm
  • Výška vstupního otvoru kufru je 84 cm
  • Výška otevřených pátých dveří je 204 cm

Škoda Superb Combi 3. generace

  • Udávaný objem kufru je 660 litrů
  • Úhlopříčně jsme naměřili 152 cm
  • Šířka v nejužším místě je 105,5 cm
  • Hloubka je 120 cm
  • Výška po hranu zadních sedadel je 57 cm
  • Výška vstupního otvoru kufru je 82 cm
  • Výška otevřených pátých dveří je 200,5 cm

Škoda Superb Combi 4. generace

  • Udávaný objem kufru je 690 litrů
  • Úhlopříčně jsme naměřili 149 cm
  • Šířka v nejužším místě je 101 cm
  • Hloubka je 114 cm
  • Výška po hranu zadních sedadel je 54 cm
  • Výška vstupního otvoru kufru je 79 cm
  • Výška otevřených pátých dveří je 203,5 cm

Nabídka ojetých automobilů Škoda Superb

Proč jsou rozměry tak důležité?

Když se podíváte na zmíněnou vodováhu, je to typický příklad. Buď ji do kufru položíte na dno, nebo ji musíte doslova zapřít o páté dveře, eventuálně kvůli převážení musíte sklopit sedačky. A právě tady je každý centimetr půdorysných rozměrů navíc dobrý a tvoří rozdíl mezi tím, jestli převezete na plocho tři balení dlažby z hobbymarketu, nebo třeba čtyři.

Obvykle také nebývá problém šířka vstupního otvoru, ale jeho výška. Můžete sklopit sedačky a mít kufr jak hangár, ale pokud si koupíte ledničku, kterou do něj nedostanete, jste nahraní.

Zdroj info: škoda, autorský text.
Zdroj médií: Redakce.
tomsi, 20. 8. 2024 13:06
Ten komentář je přesně naopak a sám sebe popírá. Jestli ujedu 600km na 45l nebo 1000km na 60l je jedno. Stejně někde zastavím, občerstvím se a natankuji. Pokud potřebuji 60l nádrž na jízdu bez zastavení 1000km, zřejmě nejedu na otočku bez zavazadel. Naopak velká část cest autem je na delší vzdálenost, tudíž alespoň na jednu noc a pro posádku je potřeba několik kufrů a dalšího osobního příslušenství, nemluvě o kočárku. I kdyby jízd na víc dní bylo třeba jen 10%, mám každou desátou jízdu jezdit na otočku na dvakrát abych odvezl všechna zavazadla?
K69, 20. 8. 2024 12:38
Proč jsou rozměry tak důležité? Protože je to téma, které zejména Škoda velmi ráda akceptuje. Ve skutečnosti 90% lidí vozí většinu času vzduch... o horších jízdních vlastnostech nemluvě. Ano taky jsem touhle představou trpěl, ale naštěstí je to pryč a jestli má dnes můj kufr 560, místo předchozích 620 je úplně jedno... daleko víc než litry v kufru dává smysl větší nádrž, viz úsměvných 45l u Octavie kombi... hlavně, že má tak úžasný kufr...

Podobné články