🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Škoda Superb spotřeba – je lepší druhá, třetí nebo čtvrtá generace?

16. 8. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Škoda

Dostali jsme unikátní možnost porovnat hned tři generace Škody Superb Combi. Konkrétně druhou, třetí a čtvrtou. Která má nejlepší spotřebu?

Spotřeba Škoda Superb Combi

Porovnáváme tři generace

Když jsme si domlouvali test Škody Superb Combi čtvrté generace, chtěli jsme naftový dvoulitr. Proč? Abychom měli možnost srovnání. K dispozici totiž v redakci máme i dvě předchozí generace, a to s naftovými dvoulitry. Konkrétně jsme tedy srovnávali následující:

  • Škoda Superb Combi druhé generace 2.0 TDI-CR 125 kW (najeto 260 tisíc kilometrů)
  • Škoda Superb Combi třetí generace 2.0 TDI 140 kW (najeto 18 tisíc kilometrů)
  • Škoda Superb Combi čtvrté generace 2.0 TDI 110 kW (najeto 4 tisíce kilometrů)

Ano, motory odlišné výkonem, a to v případě zejména třetí a čtvrté generace. U dvojky to byl zase zcela jiný agregát EA189. Do hry samozřejmě vstupuje i jiná převodovka. Všechna auta srovnání měla DSG automat, ale dvojkový superb měl pouze šest převodů, trojka se čtyřkou mají k dispozici kvaltů sedm. Neberte to tedy jako nějaké objektivní srovnání, ale spíš jenom jako zajímavost.

Testovací trasu jsme volili tak, aby obsahovala jak dálnici, tak i městské prostředí, ale i okresky.

Nabídka ojetých automobilů Škoda Superb

V každém autě seděl řidič, hmotnostní rozdíly byly v rámci 15 kilogramů a všichni jsme drželi víceméně stejné tempo, respektive jeli jsme za sebou. Samozřejmě v takové vzdálenosti, abychom si nevytvářeli vzájemně aerodynamický stín. Trasa měřila 77 kilometrů a s jednou zastávkou jsme ji překonali za 1 hodinu a 13 minut.

Po startu jsme nic neměnili na nastavení. Zejména u druhé a třetí generace lze leccos ovlivnit, například vypnutím stop-start systému se o něco zvedne spotřeba ve městě, eventuálně lze ještě zvolit režim Eco. S tím bude převodovka řadit dřív a reakce na pokyny plynového pedálu budou vlažnější. My jsme však nechali vše v normálním režimu.

Škoda Superb spotřeba

Jaký byl výsledek? Nepřekvapivě vyhrála poslední čtvrtá generace, která vykázala přesně pětilitrovou spotřebu. Na druhém místě byla Škoda Superb generace druhé, a to se spotřebou 5,2 litrů na sto. A poslední byla třetí generace, její apetit byl 5,4 litrů na sto kilometrů.

Zdroj info: autorský text, škoda.
Zdroj médií: Redakce.

Podobné články