PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Servisní technik si může vydělat až 60 000 Kč. Skoro v polovině případů ale musí o mzdě vyjednávat

30. 10. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Práce v auto-moto

Nabídek práce pro servisní techniky není tolik, jako inzerátů, ve kterých firmy hledají například řidiče nebo skladníky. Přesto se v záplavě pracovních příležitostí čas od času objeví zajímavá nabídka, ve které firma servisní techniky láká až na 60 000 Kč. Je to za vás moc nebo naopak málo?

Servisní technik si může vydělat až 60 000 Kč. Skoro v polovině případů ale musí o mzdě vyjednávat

Práce pro servisní techniky je, ale není jí mnoho

V několika posledních měsících jsme se zaměřili na rozsáhlý průzkum realizovaný napříč pracovními nabídkami uveřejněnými na našem webu. A zjistili jsme spoustu zajímavých informací. Mimo jiné i to, že práce pro servisní techniky sice je, rozhodně je ale firmy nepoptávají tak často, jako například skladníky nebo nejrůznější řidiče.

Z našeho rozsáhlého průzkumu dále vyplývá, že průměrná mzda (rozdíl mezi mzdou a platem jsme si vysvětlili v jednom z předchozích článků) servisního technika činí aktuálně 31 900 Kč až 42 700 Kč. Rozptyl mediánové mzdy se potom pohybuje mezi 32 100 Kč až 42 200 Kč.

Vybrané firmy naléhavě hledají kolegy do svých týmů

V nabídkách práce pro servisní techniky ale občas narazíme i na inzeráty, ve kterých firma láká na nadstandardní mzdu, která dosahuje i 60 000 Kč. Takové nabídky jsou ale většinou výjimkou a mzdové ohodnocení naprosté většiny inzerátů se pohybuje v rámci výše zmíněného průměru.

Technici musí často o mzdě vyjednávat

Z našeho průzkumu dále vyplývá, že spousta nabídek práce pro servisní techniky je zveřejněna bez nabízené mzdy. Konkrétně jde o celých 48 % inzerátů, ve kterých nejsou mzdové podmínky uvedené. Uchazeči tak musí o mzdových podmínkách aktivně vyjednávat během příjímacího pohovoru. Jak na to, jsme vám radili v jednom z dříve publikovaných článků.

Důvodů, proč zaměstnavatel nezveřejňuje plat servisního technika, může být mnoho. V některých případech jde o obrannou strategii vůči konkurenčním firmám, v jiných případech se tímto způsobem firma chrání před případnými konflikty mezi stávajícími a novými zaměstnanci, u nichž není výjimkou, že často berou stejně anebo dokonce více než lidé, kteří na stejné pozici pracují již několik let.

Dalším důvodem, na který v dnešní době narážíme stále častěji, je skutečnost, že firma nabídne potenciálnímu uchazeči o práci takovou mzdu, která bude adekvátní k jeho vzdělání, zkušenostem, dovednostem a dosažené praxi. Pokud se uchazeč dokáže lidově řečeno „prodat“, může během příjímacího pohovoru vyjednat zajímavé mzdové podmínky.

Zdroj info: Výzkum realizovaný Portálem řidiče.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články