🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Rozhovor s ředitelem SŠA Holice: O naše studenty je obrovský zájem. Uplatní se bez problémů

10. 10. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Práce v auto-moto Rozhovory

Vyzpovídali jsme Michala Šedivku, ředitele střední školy, kde se na svá budoucí povolání připravují automechanici, autotronici, karosáři, autolakýrníci a manažeři silniční dopravy. 

SŠA Holice – rozhovor s ředitelem

Články na téma Střední škola automobilní Holice:

  1. Car Day 2024 Střední školy automobilní Holice
  2. Střední škola automobilní Holice: Naše špičková karosářka vyhrávala soutěže - právě čtete
  3. Jak se staví Tatra - již brzy
  4. Jak se staví Tatra (2. díl) - již brzy
  5. Obor lakýrník – o čem to je? - již brzy

Celý automobilový průmysl prochází změnami, jak na ně zvládá škola reagovat a jak zvládáte připravit studenty na problémy aut, která se ještě třeba ani nevyrábí?

Vzhledem ke spolupracím, které v současné době máme, nám nedělá problém reagovat na současný vývoj. Díky spolupráci například s automobilkami Škoda, Iveco, DAF, ale i dalšími, máme perfektní zázemí pro přípravu žáků na práci s nejnovějšími technologiemi.

Změnili jsme i oborovou skladbu. Například obor Autotronik je rozšířen a v rámci možností školy se více zaměřujeme právě na výuku autoelektrikařiny. Nicméně není u nás jediný obor, ve kterém by nebyla výrazná poptávka po pracovní síle.

Při prohlídce školy jsem viděl, že se učíte na aktuálních technologiích a aktuálních autech…

A to toho ještě spoustu připravujeme! Máme projekt na vodíková autíčka, kdy se budou jezdit závody s malými vodíkovými modely, připravujeme projekty, kdy žáci budou sestavovat elektroauto, takže na to, co přijde, se snažíme žáky samozřejmě připravovat.

Jaký je na vaší škole praxe a teorie?

U každého oboru je to jiné. U učebních oborů, to znamená tříleté, je to týden praxe a týden teorie. Snažíme se učně alespoň dvakrát nebo třikrát během studia dostat na dlouhodobější stáže, třeba dvou nebo tříměsíční. Někdo chce do škodovky, někdo do servisu, někdo do Iveca a podobně. S tímto se začíná většinou ve druhém pololetí druhého ročníku.

V případě učebních oborů s maturitou, jako je Autotronik, to funguje tak, že studenti jsou tři dny na dílnách a sedm dní jsou ve škole. U oboru Silniční dopravy, což je víceméně klasická průmyslovka, je jeden den praxe za dva týdny.

O jaké obory je aktuálně na trhu práce největší zájem?

Největší zájem je o všechny, které vyučujeme. Když se na to podíváme z hlediska přihlášek, tak největší zájem je o obor Automechanik a Autotronik. Budoucích automechaniků se nám hlásilo zhruba 250 a brali jsme 50 žáků. V loňském roce jsme měli asi 600 přihlášek a brali jsme asi 150 nebo 160 dětí.

U oborů jako je třeba Karosář nebo Autoelektrikář ten převis není zase tak velký. Elektrikařiny se děti překvapivě trochu bojí, tam asi chybí nějaká hlubší praktická příprava na základních školách. Nicméně všichni naši studenti, pokud chtějí zůstat v oboru, se bez problémů uplatní.

Máte tu zhruba 10 % děvčat. Na takto technicky zaměřené škole mi to připadá jako docela vysoké číslo. Jak si to vysvětlujete?

Když jsem na této škole začínal v roce 2001, tak jsme to chtěli zkoušet. Potřebovali jsme naplnit školu. Co si budeme povídat, ženský element nás muže přeci jenom trochu kultivuje. Mělo to i několik dalších aspektů. Většina z děvčat šla na obor Silniční doprava, což je vlastně průmyslovka. Ale některá z nich pocházela třeba se servisů nebo rodiny, která má dopravní firmu. Nakonec jsme dnes na počtu 50 děvčat, což je skutečně dost. Dnes už jsou ale holky víceméně rozvrstvené napříč všemi obory. Nemůžu ale říct, že by děvčata byla slabší než kluci. Měli jsme tu například špičkovou karosářku, která vyhrávala soutěže a byla velmi, velmi šikovná, máme tu i excelentní automechaničky.

Zdroj info: autorský text – rozhovor.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články