Navštívili jsme akci Car Day, kterou pořádá Střední škola automobilní Holice. Viděli jsme krom spousty zajímavých věcí i rozdělané Ferrari.
Střední škola automobilní Holice – Car Day 2024
Články na téma Střední škola automobilní Holice:
- Car Day 2024 Střední školy automobilní Holice - právě čtete
- Střední škola automobilní Holice: Naše špičková karosářka vyhrávala soutěže
- Jak se staví Tatra
- Jak se staví Tatra (2. díl)
- Obor lakýrník – o čem to je?
- SŠA Holice spolupracuje s firmou DAF
Car Day je určený primárně pro děti ze základních škol a pro veřejnost, nicméně jak jsme na místě zjistili, akce je populární i u dětí předškolního věku – po areálu se celou dobu pohybovalo hned několik tříd za mateřské školy.
Za účasti hasičů i vládní Tatry
Akci jsme spojili s prohlídkou školy a zvládli jsme si dost zajímavý rozhovor s jejím ředitelem (ten vyjde v samostatném článku). Vizuálně nejzajímavější část se odehrávala uvnitř v areálu na „dvoře“. Tam měli své stánky připravené i třeba hasiči, policie nebo Besip. Asi není třeba dodávat, že nejvděčnější atrakcí bylo policejní auto, které si mohly děti i „rozhoukat“.
Starší ročníky zaujala zejména Tatra z bývalého vládního autoparku. Majitel bohužel přesně neví, kdo s ní jezdil, výbava interiéru však jednoznačně odpovídala potřebám jednoho z našich bývalých prezidentů.
Také čtěte
Autobus veterán i moderní – elektrický
Hned vedle byl takový nenápadný autobus. Tedy nenápadný jen do takové míry, do jaké autobus nenápadný být může. Zkrátka tam stál. Zaujalo mě, že nikam nejezdí a že se tedy jedná patrně o exponát. Kdo by ale vystavoval autobus? Až nápis „Electric“ objasnil, že tohle Iveco pohání elektromotor. Pokud vás zajímají detaily, tak výkon motoru je 290 kW a akumulátor má kapacitu 415 kWh. Dobíjení je možné klasicky z nabíjecí stanice výkonem až 150 kW, případně se dá energie doplnit z pantografů, a to až 750 kW! Dojezd je 300 až 400 kilometrů, když je potřeba topit, je to „jenom“ 250 až 300 kilometrů. Do města naprosto ideální, zde dává elektrifikace dokonalý smysl.
A ještě o kousek dál, vedle trialové Tatry, stála naprostá legenda. Škoda 706 RTO MTZ je asi nejkrásnější autobus, který byl kdy u nás vyroben. Kdo chtěl, mohl se svézt na krátké okružní trase Holicemi.
Naučíte se opravovat auta... na Ferrari
Samozřejmě byla možnost si prohlédnout i dílny, tedy výuková pracoviště jednotlivých oborů. Celý areál školy byl posetý stanovišti, na kterých mohly děti soutěžit v různých znalostních i technických disciplínách. Například na jízdu s autíčkem na dálkové ovládání se stála vyloženě fronta, stejně jako na poznávání různých kapalin, které najdeme v autě. Zde jsem, přiznám se, malinko tápal, zkoušel jsem to spíš podle vzhledu.
Uvnitř jedné z dílen jsem našel malý poklad. Dva kluci a jedna dívka tam dávali dohromady motor Ferrari. Jeden z nich byl přímo v autě a musím říct, že jim to šlo docela dobře od ruky. Příběh auta, to jak se dostalo do školní dílny a další detaily mě natolik zaujaly, že se tomu rozhodně ještě v budoucnu pověnuji a předpokládám, že z toho bude samostatný článek. Ale představa, že jdu studovat obor automechanik a ve třeťáku se budu vrtat v něčem takovém, je z říše snů.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.
Za odborné informace děkujeme partnerovi
Nabízíme odborné vzdělávání nejen pro studenty, ale i odbornou veřejnost z auto-moto oborů. Naše moderní vybavení a zázemí jsou k dispozici také veřejnosti. Využijte služeb našeho autoservisu nebo se zúčastněte některého z kurzů v našem akreditovaném školicím středisku.