🇦🇹 Diesel 1,56 € Natural 95 1,59 € 🇨🇿 Diesel 36,16 Kč Natural 95 38,14 Kč 🇩🇪 Diesel 1,63 € Natural 95 1,82 € 🇫🇷 Diesel 1,67 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,37 € Natural 95 1,43 € 🇭🇺 Diesel 595,90 HUF Natural 95 597,30 HUF 🇮🇹 Diesel 1,71 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,43 PLN Natural 95 6,55 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,44 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 € 🇦🇹 Diesel 1,56 € Natural 95 1,59 € 🇨🇿 Diesel 36,16 Kč Natural 95 38,14 Kč 🇩🇪 Diesel 1,63 € Natural 95 1,82 € 🇫🇷 Diesel 1,67 € Natural 95 1,84 € 🇭🇷 Diesel 1,37 € Natural 95 1,43 € 🇭🇺 Diesel 595,90 HUF Natural 95 597,30 HUF 🇮🇹 Diesel 1,71 € Natural 95 1,85 € 🇵🇱 Diesel 6,43 PLN Natural 95 6,55 PLN 🇸🇮 Diesel 1,46 € Natural 95 1,44 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,63 €
PRÁCE 🧰
KALKULAČKA NÁKLADŮ 🚗

Elektromobilem do Chorvatska 2024 (3. část)

5. 6. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Cesta do Chorvatska Porovnání aut na cestu Volvem EX30 do Chorvatska

V předchozích dvou dílech výpravy k moři do Chorvatska jsme řešili cestu tam. Proběhla víceméně bez problémů. S návratem už to bylo horší.

Do Chorvatska elektromobilem 2024 (3. část)

Ještě večer v posteli v apartmánu s luxusním výhledem jsem začal řešit, jak se dostanu domů. V tomhle je super aplikace od Volva, která umožňuje si cestu v klidu naplánovat a odeslat do auta. Chtěl jsem jet klasicky přes Vídeň, navigace si cestu naplánovala na tři nabíjení.

Potřeba hluku v tichém autě

Ráno jsem se rychle vypakoval a nachystal něco k poslechu cestou. Říkal jsem si, že do soundbaru musím poslat konečně něco jiného než mluvené slovo. Vybral jsem nejlepší album všech dob – Fallen od Evanescence. A musím smeknout před firmou Harman/Kardon. Její produkty mě zatím nikdy nezklamaly a zvukově jsou skutečně vyladěné. Zjistil jsem jednu jedinou drobnout vadu, a to, že se nápis na soundbaru odráží v předním skle EX30. A ano, skutečně je to soundbar, auto nemá repráky nikde jinde než vepředu pod sklem. Funguje to nicméně dokonale.

Do Chorvatska elektromobilem 2024 (3. část)

Když už jsem u toho zvuku, nemohu si odpustit jeden poznatek. Zatímco u klasického spalováku je mi to jedno, u elektrického auta mám nutkání neustále něco poslouchat. Absence zvuku motoru a ticho v interiéru je pro mě stále ještě nezvyk. Zejména na delších cestách mi akustická kulisa chybí. A je jedno, jestli je to litrový tříválec, velký diesel nebo třeba podcast. Cestovat v tichu je pro mě nestandardní.

Chcete mít náklady na cestu do Chorvatska pod kontrolou? Využijte naši online kalkulačku

Vyrážíme zpět

Ještě než jsem vyjel, vydal jsem se dolů do města na pláž. Když už u toho moře jsem, tak abych absolvoval alespoň krátkou procházku po promenádě, dal si kávu a raňajky. Jelikož cesta vedla z kopce, neubylo z akumulátoru ani procento. V 8:20 jsem vyrazil zpět k domovu a cestou mě ještě čekal Lidl, abych si nakoupil zásoby a vodu. Od něj jsem se 60 % odjížděl v 8:55. A tento okamžik považuji za start cesty zpět do ČR.

Do Chorvatska elektromobilem 2024 (3. část)

Cesta probíhala víceméně hladce. Teplota sice byla pořád nic moc, po deváté hodině vylezla na celých 9 stupňů, což mi ale vůbec nevadilo a moderním elektromobilům rapidně ubývá dojezd až za teplot pod nulou. Zpestření přišlo, když jsem sjel k nabíječce u Karlovace. Z pravé strany to bylo dobré, z leva tanky. Doslova! Jakási kolona hlídaná policií se blížila k bráně na platbu mýta a hlavním přepravním artiklem byla historická vojenská technika. Inu, byl jsem někde zhruba na hranici Balkánu, kde se může dít leccos. Zaplatil jsem mýto a odbočil směrem ke stojanům.

Chystáte se do Chorvatska na dovolenou? Nechte si kalkulačkou spočítat náklady na cestu

První nabíjení

Udiven jsem dorazil k nabíječce po asi 120kilometrové jízdě. Bylo 10:10, na displeji svítilo 19 % nabití akumulátoru a měl jsem doplnit energii do 63 %, což mi trvalo něco přes půl hodiny, přesněji 37 minut, odjížděl jsem v 10:47. K další nabíječce jsem měl dojet se 12 %.

Druhé nabíjení a drobný zádrhel

Vydal jsem se na cestu, což znamenalo opět projet mýtnou bránou. Cestou jsem začal řešit, kde se najím. Další nabíjení se mělo odehrát na Ionity nabíječce. Jenže asi jsem jel moc rychle, energie totiž ubývalo více, než mělo. Proto došlo k přeplánování na bližší nabíječku. Zaparkoval jsem ve 12:20, o minutu později jsem již nabíjel. Měl jsem tak činit do 89 % a po zjištění, že se jedná pouze o 60kW nabíječku, jsem zklidnil tempo a rozhodl se posvačit v autě. Svačinu jsem do sebe ládoval za současného sledování Falloutu.

Nechcete ztrácet čas výpočtem nákladů na cestu do Chorvatska? Použijte naši kalkulačku

Najednou problém

Už jsem se blížil k cílové hodnotě nabití, když tu náhle v 81 % zahlásilo auto ukončení nabíjení. Musel jsem ven z auta, protože tyhle věci z auta nikdy nevyřešíte, je třeba prostě vylézt, odpojit kabel a zapojit ho znovu. Potvrdil jsem tedy znovu kartou nabíjení, znovu se zahájilo a další trable již nenastala. Jakmile se na displeji objevilo 89 %, odpojil jsem kabel a ve 13:11 jsem odjížděl. Tato zastávka na nabíjení zabrala přesně 51 minut. Od příštího doplňování energie mě dělilo podle navigace 249 kilometrů, tedy dvě hodiny a 25 minut jízdy. Měl jsem ke stojanu dorazit s 9 %.

Ať vás ani nenapadne vyrážet do Chorvatska bez cestovního pojištění! Kvalitní pojistka ochrání vaši peněženku nečekaných výdajů a zároveň vás podrží v nepříjemných situacích. „Cestovko“ nyní můžete rozšířit o další připojištění (např. domácnosti nebo asistenci vozidla) s 20% slevou a e-bookem zdarma.

Chcete na cestovním pojištění výrazně ušetřit? Pokud do zahraničí vyrážíte alespoň dvakrát během roku, vyplatí se přemýšlet o roční cestovní kartě.

Sjednat cestovní pojištění online se slevou

Zdroj info: autorský text.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.

Podobné články