🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Poradíme, jak se snadno a bleskově zbavit koroze brzd

27. 8. 2024 2 min. čtení diskuze (2) Tipy a rady

Rez na brzdových kotoučích není žádný neobvyklý jev. Může se objevit prakticky kdykoliv, naštěstí se ale nejedná o nic hrozného.

Jak se zbavit koroze brzd?

Brzdové třmeny na autě časem začínají reznout. Bohužel je to jev, který nelze nijak potlačit. Při výměně brzdových desek nebo kotoučů můžete přebytečnou rez z brzdičů obrousit nebo lehce oklepat.

Jak předejít korozi?

Korozi brzdičů můžete předejít jednoduše tím, že je necháte opískovat a nabarvíte komaxitem. Tím se na brzdiči vytvoří odolná vrstva, díky které vaše brzdiče budou vypadat hezky, a navíc hned nezreznou.

Co je to komaxit?

Komaxit je prášková barva, která se nanáší na povrch kovu po jeho opískování. Vyniká vysokou odolností proti korozi, mechanickému poškození a povětrnostním vlivům. Díky tomu chrání brzdiče před rzí a zároveň jim dodává atraktivní vzhled.

Rez na brzdových kotoučích

Všudypřítomná vlhkost je hlavním nepřítelem brzdových kotoučů. I když auto nepoužíváte, na kotoučích se během noci může vytvořit vrstva rzi. To je způsobeno reakcí kyslíku z ovzduší s ocelí, ze které jsou kotouče vyrobeny. Rez na brzdových kotoučích je běžným jevem, který se objevuje, když auto déle stojí. Na brzdových kotoučích se vyskytuje běžně rez, která se běžnou jízdou a brzděním "zbrousí".

Chrčící nebo pískající brzdy

Pokud vám brzdy chrčí, jedná se o již zmíněnou rez, kterou běžnou jízdou „zbrousíte“. Pokud vám však brzdy při brzdění pískají, může to být předzvěst blížícího se servisu. Pískání brzd je způsobeno opotřebením brzdových destiček. Ty mají tenké kovové plíšky, které při sjetí na minimum začnou při brzdění drhnout o brzdový kotouč a vydávat nepříjemně pisklavý zvuk. Brzdit vaše auto bude, ale je dobré si co nejdřív naplánovat servis a brzdové destičky vyměnit. S destičkami zkontrolujte také stav kotoučů. Pokud a nich najdete hranu, nebo dokonce vrypy, vyměňte je také. Je možné takové brzdové kotouče zbrousit, to však odborníci výrazně nedoporučují, jelikož může dojít k nerovnoměrnému zbroušení, a to může být ještě horší. Pokud vám brzdy takzvaně lidově „kopou do pedálů“ je nutné vyměnit staré kotouče za nové.

Zdroj info: Caliber, Carwow, Sixt.
Zdroj médií: Depositphotos.
Nikola Vrablová

Autor článku
Nikča snila o tom být ekologem - láska k autům ji ale přivedla na jinou cestu. Od školy si chodívá odpočinout na garáž, kde opravuje svůj německý šestiválec.

K69, 28. 8. 2024 22:04
Komaxit? No jsou varianty, které to tepelně zvládnou, ale ten běžný moc vhodný není. Kromě toho je potřeba uzavřít otvory... jsou daleko snazší způsoby... Nevím co jsou ty pískající "plíšky", ale většina aut má senzor opotřebení destiček. Kotouče se nebrousí, ale soustruží a je to úplně legitimní způsob, pokud se dodrží výrobcem předepsaná min. tloušťka. "Odborníci" to nedoporučují asi proto, aby si mohli naúčtovat nové kotouče. Pochopitelně je otázka zda se to vyplatí, na většinu aut stojí nový kotouč od kvalitního výrobce mezi 500-1000,- takže to není žádná velká úspora. Jsou přípravky, které to umožňují udělat přímo na autě, některé servisy to dělají při každé výměně destiček.
Václav Hýža, 27. 8. 2024 18:18
Tak tohle nikdy.
Prášková barva je PÓROVITÁ, proto se povrch musí chemicky předupravit, jinak pod barvou vzniká rez a barva přestává držet.
Pak se musí předepsaný čas vypalovat v peci, musí se dodržet vypalovací doba a náběh teploty.
Také se musí dodržet tloušťka laku.
Hlavně, každý někdy viděl rozpálené brzdy. Barva teplem měkne. Dovedete si představit brzdit měkkou barvou? To vám brzdy zalepí. A jak to zchladne, tak to nejde rozdělat. Možná by bylo lepší to natřít barvou na kotle, která vydrží i stovky stupňů. Ale to je také blbost. Mám osobní mnohaleté zkušenosti s práškovou barvou.
Nebo to autorka již na svém voze vyzkoušela?

Podobné články