Rez na brzdových kotoučích není žádný neobvyklý jev. Může se objevit prakticky kdykoliv, naštěstí se ale nejedná o nic hrozného.
Poradíme, jak se snadno a bleskově zbavit koroze brzd
Články na téma ochrana vozu před reznutím a korozí:
- Jak se zbavit rzi na karoserii jednoduše?
- Fungují ochranné spreje a nástřiky podvozku?
- Jak vyvařit prahy u auta
- Oprava rezavého blatníku
- Protikorozní ochrana auta v zimě
- Ochrana proti korozi – zkoušíme XCP Rust Blocker a WD-40
- Ochrana spodku vozidla a dutin proti korozi
- Jak zabránit korozi
- Jak automobilky brání korozi na autech?
- Jaká jsou auta s nejlepší antikorozní ochranou?
- Zkorodované brzdy mohou pěkně potrápit. Jak se rzi zbavit? - právě čtete
- Jak zabránit korozi auta - již brzy
Brzdové třmeny na autě časem začínají reznout. Bohužel je to jev, který nelze nijak potlačit. Při výměně brzdových desek nebo kotoučů můžete přebytečnou rez z brzdičů obrousit nebo lehce oklepat.
Jak předejít korozi?
Korozi brzdičů můžete předejít jednoduše tím, že je necháte opískovat a nabarvíte komaxitem. Tím se na brzdiči vytvoří odolná vrstva, díky které vaše brzdiče budou vypadat hezky, a navíc hned nezreznou.
Také čtěte
Co je to komaxit?
Komaxit je prášková barva, která se nanáší na povrch kovu po jeho opískování. Vyniká vysokou odolností proti korozi, mechanickému poškození a povětrnostním vlivům. Díky tomu chrání brzdiče před rzí a zároveň jim dodává atraktivní vzhled.
Rez na brzdových kotoučích
Všudypřítomná vlhkost je hlavním nepřítelem brzdových kotoučů. I když auto nepoužíváte, na kotoučích se během noci může vytvořit vrstva rzi. To je způsobeno reakcí kyslíku z ovzduší s ocelí, ze které jsou kotouče vyrobeny. Rez na brzdových kotoučích je běžným jevem, který se objevuje, když auto déle stojí. Na brzdových kotoučích se vyskytuje běžně rez, která se běžnou jízdou a brzděním "zbrousí".
Chrčící nebo pískající brzdy
Pokud vám brzdy chrčí, jedná se o již zmíněnou rez, kterou běžnou jízdou „zbrousíte“. Pokud vám však brzdy při brzdění pískají, může to být předzvěst blížícího se servisu. Pískání brzd je způsobeno opotřebením brzdových destiček. Ty mají tenké kovové plíšky, které při sjetí na minimum začnou při brzdění drhnout o brzdový kotouč a vydávat nepříjemně pisklavý zvuk. Brzdit vaše auto bude, ale je dobré si co nejdřív naplánovat servis a brzdové destičky vyměnit. S destičkami zkontrolujte také stav kotoučů. Pokud a nich najdete hranu, nebo dokonce vrypy, vyměňte je také. Je možné takové brzdové kotouče zbrousit, to však odborníci výrazně nedoporučují, jelikož může dojít k nerovnoměrnému zbroušení, a to může být ještě horší. Pokud vám brzdy takzvaně lidově „kopou do pedálů“ je nutné vyměnit staré kotouče za nové.
Zdroj médií: Depositphotos.
Diskuze (2)
Prášková barva je PÓROVITÁ, proto se povrch musí chemicky předupravit, jinak pod barvou vzniká rez a barva přestává držet.
Pak se musí předepsaný čas vypalovat v peci, musí se dodržet vypalovací doba a náběh teploty.
Také se musí dodržet tloušťka laku.
Hlavně, každý někdy viděl rozpálené brzdy. Barva teplem měkne. Dovedete si představit brzdit měkkou barvou? To vám brzdy zalepí. A jak to zchladne, tak to nejde rozdělat. Možná by bylo lepší to natřít barvou na kotle, která vydrží i stovky stupňů. Ale to je také blbost. Mám osobní mnohaleté zkušenosti s práškovou barvou.
Nebo to autorka již na svém voze vyzkoušela?