Na poli ojetých aut se dají vozy s pohonem všech čtyř kol najít bez problémů. Některé jsou rizikem, jiné určitě stojí za zvážení.
Ojeté čtyřkolky s pohonem 4x4 – které jsou nejlepší?
Články na téma výběr nejlepších ojetin:
- Nejlepší ojetá MPV
- Nejlepší ojetý hatchback
- Ojeté čtyřkolky – které jsou nejlepší? - právě čtete
- Nejlevnější spolehlivé ojetiny
- Nejspolehlivější ojetiny, které nezklamou
- Nejlepší ojetý hatchback – vyberte si ze čtyř
- Hledáte auto „na spotřebu“? Tady jsou tipy na nejlepší ojetiny
- Nejlepší ojetá auta MPV
- Nejlepší japonské ojetiny
- 3 tipy na nejlepší ojeté kombi
Suzuki Swift 4x4
Nepotřebujete-li jezdit moc mimo silnice a toužíte spíš po lepší trakci na namrzlé nebo zasněžené vozovce, s klidem po Swiftu sáhněte. Je to jednoduché auto, které sice neoslní výkonem, ale má skvělé jízdní vlastnosti a je nadprůměrně spolehlivé. Bohatě vystačí základní motor 1.2 VVT, vyhněte se dieselu a dostanete vůz, u kterého stačí jen měnit olej. Ten nechejte měnit i v systému pohonu všech kol, ideálně po 30 tisících kilometrech (diferenciály + viskospojka). Viskózní spojka je zde sice odolná, ale právě starý olej je něčím, co umí její životnost dost zkrátit.
Nabídka ojetých aut s pohonem 4x4
Dacia Duster
Dalo by se říct, že tohle je vlastně asi nejlepší ojeté SUV 4x4. Levné, jednoduché, odolné, nic zásadního mu nechybí. Berte motor 1.6 SCe, který je spolehlivý, ale špatný není ani 1.5 dCi. Na naftový motor má ale docela vysokou spotřebu a případné opravy jsou dražší než u jednodušší zážehové motorizace. Zadní kola se připojují pomocí elektromagnetické spojky, je to velmi odolné a jednoduché řešení, které nevyžaduje údržbu. U Dacie Duster akorát pozor na kousky, které jsou hodně olítané z terénu (poznáte obvykle na stavu podvozku), těm se vyhněte, bývají dost utahané, rozvrzané a obouchané. Příjemným bonusem je i fakt, že mezi levnými auty si tahle Dacia drží cenu asi nejlépe, navíc snese i výlety do terénu.
Škoda Octavia 4x4 druhé nebo třetí generace
Asi nejpopulárnější čtyřkolka v našich končinách. Ne že by oktávky nabízely nějakou zásadní výhodu samy o sobě, ale obří plus je široká servisní síť a spousta menších autoservisů, které umějí s těmito auty zázraky. Pohon všech kol je realizován Haldex spojkou. Je to řešení stavěné na podmínky namrzlých silnic, eventuálně na dobře sjízdné polňačky. Haldex má z principu funkce malé zpoždění, ale pokud se mezinápravové spojce mění pravidelně olej (max. po 60 tisících kilometrech), slouží bezvadně. U ojetiny si ohlídejte především to, že k výměnám maziva skutečně docházelo. Malá nápověda – ve firemních flotilách to zpravidla tak nebývá.
Zdroj médií: Depositphotos.