Karosářská verze hatchback se stala populárním provedením v 80. letech po příchodu Volkswagenu Golf na trh. K nám se pak dostala o pár let později v podobě Škody Favorit. Čím se ale stal tak populární? Zejména tím, že jeho provoz v městech je pro řidiče jednoduší. Vozy bývají většinou krátké, a tak se nimi snáze parkuje. Zároveň ale poskytuje dostatek prostoru pro odvoz rodiny na chatu. Pojďme se tedy podívat na našich pár bazarových tipů, které by vás mohly zaujmout.
Nejlepší ojetý hatchback z bazaru
Články na téma výběr nejlepších ojetin:
- Nejlepší ojetá MPV
- Nejlepší ojetý hatchback - právě čtete
- Ojeté čtyřkolky – které jsou nejlepší?
- Nejlevnější spolehlivé ojetiny
- Nejspolehlivější ojetiny, které nezklamou
- Nejlepší ojetý hatchback – vyberte si ze čtyř
- Hledáte auto „na spotřebu“? Tady jsou tipy na nejlepší ojetiny
- Nejlepší ojetá auta MPV
- Nejlepší japonské ojetiny
- 3 tipy na nejlepší ojeté kombi
Hatchback z bazaru do 50 tisíc korun
Jako první kategorii jsme si pro vás připravili vozidla do 50 000 korun Toto je mezi motoristy první nejčastější cenový bod, při výběru vozidla. Jako nejlepší vůz z této kategorie je podle názoru mnoha odborníků, Volkswagen Golf 4. generace. Tento vůz pochází ze stejné platformy, jako první novodobá Octavie, koncernových sourozenců má pak ještě více. Takže co se týká náhradních dílů, tak o ně nebude nouze. V našem výběru pak nemůže chybět verze s opěvovaným naftový motorem TDI. Vůz je na hatchback docela prostorný a delší trasy zvládnete i ve čtyřech. Jednou ze slabin, na kterou si musíte dát pozor, je korodující přední blatník v oblasti zástěrek, nebo 5. dveře.
Nejlepší ojetý hatchback do 100 tisíc
Druhým milníkem je cenovka 100 000,-. V této kategorii lze najít třeba Škodu Fabii druhé generace, nebo třeba Toyotu Yaris. V hledáčku mnoha odborníků také naleznete Hondu Civic 8. generace přezdívané UFO. Jedná se o první model Civicu, u kterého Honda použila nový neotřelý a výrazný design, kterého se značka stále drží.
Bazarové a zánovní hatchbacky v nabídce ojetých vozů
Kromě exteriéru se automobilce také povedl interiér, ve kterém je palubní deska orientovaná především na řidiče. Z motorů můžeme doporučit třeba 1.8 i-VTEC, který má i rozumnou spotřebu kolem 6,5 litru na 100 km. U Civiců je pak chronickou závadou vrzající řízení se zesilujícím tónem v koncových polohách.
Když máte na ojetinu 200 tisíc korun
A posledním tipem je vůz do 200 000,-. Zde už máme Škodu Rapid, Kiu Cee’d nebo třeba Hyundai i30. Zde by bylo naše želízko v ohni také Ford Focus třetí generace. Focus bývá často podceňované auto, které je zastíněno hlavně Golfem od Volkswagenu. Nebojte se ho ale přidat do svého výběru.
Také čtěte
V této cenové relaci neočekávejte vrcholnou verzi ST, ale najdeme zde vozidla s litrovým motorem EcoBoost. Tento motor vyhrál několik ocenění a je považován za jeden z nejlepších maloobjemových motorů vůbec. Co se týká prostoru, tak je Focus srovnatelný s Golfem.