K tomu, abychom našli ta nejspolehlivější auta, jsme nahlédli do statistik TÜV za rok 2022. Není to sice stoprocentně průkazné, ale jako vodítko to bezpečně postačí.
Vybrali jsme tři nejspolehlivější ojetiny
Články na téma výběr nejlepších ojetin:
- Nejlepší ojetá MPV
- Nejlepší ojetý hatchback
- Ojeté čtyřkolky – které jsou nejlepší?
- Nejlevnější spolehlivé ojetiny
- Nejspolehlivější ojetiny, které nezklamou - právě čtete
- Nejlepší ojetý hatchback – vyberte si ze čtyř
- Hledáte auto „na spotřebu“? Tady jsou tipy na nejlepší ojetiny
- Nejlepší ojetá auta MPV
- Nejlepší japonské ojetiny
- 3 tipy na nejlepší ojeté kombi
Proč tvrdíme, že statistiky nejsou stoprocentní? Je to dané z velké části tím, jaká klientela si daná auta kupuje. Když si někdo koupí Dacii Duster, tedy malé SUV stavěné s ohledem na rozpočet, asi nelze předpokládat, že i po záruční době bude vůz dostávat stoprocentní servis v autorizáku. Spíš naopak. Opačný pól představuje Porsche 911, které vychází jako jedno z nejspolehlivějších aut. U toho můžeme v klidu předpokládat, že jeho majitel bude řešit vše v autorizovaném servisu nebo někde, kde tomu opravdu rozumějí. Každou prkotinu zavčas podchytí a nebude na ničem šetřit. Což se ve finále samozřejmě projeví i na spolehlivosti vozu.
Mazda CX-3
Zaměříme-li se na auta, kterým je teď zhruba 6-7 let, vyjde nám Mazda CX-3 jako jedno z nejlepších. Výroba začala v roce 2014 a trvá do dnes, takže vše uvedené se bude vztahovat prakticky na jakýkoliv ročník vozu.
Mazdy už naštěstí nereznou před očima, jako to bylo dříve, ale i tak bychom raději omrkli auto zespodu a případně nechali udělat po koupi nástřik a dutiny. Co se týče motorů, nemá moc smysl zvažovat diesel, daleko lepší je benzínový dvoulitr 2.0 L Skyactiv-G. Ten nemá zásadní konstrukční problémy, jediné co ho trápí, je karbonování. Není od věci provést jednou za třeba 50 000 kilometrů dekarbonizaci a samozřejmě tankovat jenom kvalitní palivo. Motor jede hezky a díky tomu, že spaluje extrémně chudou směs, je i docela úsporný.
Seat Ateca
Ve statistikách se ukázalo tohle kompaktní SUV jako nespolehlivější ojetina od španělské automobilky. Technika je to dobře známá napříč celý koncernem a pokud se bavíme o předfaceliftové verzi, tak ojetinu seženete pod 400 tisíc korun. Dost často to bude s naftovou motorizací 1.6 TDI, která není špatná, ale daleko lepší je dvoulitr 2.0 TDI. Pro potřeby typické české rodinky postačí i základní agregát 1.0 TSI, který se časem vyprofiloval jako solidní držák. Komu litr nestačí, může sáhnout po 1.4 TSI, která je o něco žíznivější, ale také vcelku povedená. Ateca nebude špatná ani s automatickou převodovkou DSG, u které není problém za přijatelné peníze vyměnit spojky v případě jejich opotřebení.
Také čtěte
Mitsubishi ASX
Konzervativně stavěné auto, které neoslní jízdními vlastnostmi, ale když vyberete dobrý motor, tak spíše jednoduchostí údržby a dlouhodobou spolehlivostí. Začneme diesely – cokoliv jiného než 1.6 původem z dílny PSA je obří riziko a továrna na problémy. Ani šestnáctistovce se nevyhnuly. Moudří už vědí, je to totiž přesně ten motor, který trpěl na špatné konstrukční řešení vany, respektive vypouštěcího otvoru, který je zapuštěný směrem dovnitř, takže ty nejhorší kaly a usazeniny při výměně oleje zůstaly v motoru. Vanu lze sehnat modifikovanou, s trochu šikovnosti zvládnete úpravu i sami. Každopádně druhý neduh je sítko v potrubí směrem k turbu, které má tendenci se ucpávat, což je problém. Po odstranění těchto dvou neduhů a při výměně oleje co 10 tisíc kilometrů, je motor bezproblémový.
Nejspolehlivější je ale základní zážehový motor 1.6 MIVEC, který jede krásně a díky nepřímému vstřikování paliva je vhodný i na krátké trasy. Proměnné časování sacích ventilů funguje taktéž bez problémů, takže zde asi není moc o čem rozjímat. V inzerci je navíc krásných kousků a tímto agregátem spousta.
Zdroj médií: Depositphotos.