Tahle škodovka nepobrala příliš krásy, za to je ale skutečně praktická. V nabídce ojetin je jich zatím dostatek, hezké kusy však mizí rychle.
Škoda Roomster – dostupná a praktická ojetina
Články na téma konkrétní ojetá auta:
- Škoda Roomster – jedna z nejlepších ojetin - právě čtete
- Škoda Fabia 2 – nejekonomičtější současná ojetina
- Spolehlivá ojetina, která vás na cestách podrží: Mazda 3 třetí generace
- Má smysl pořizovat ojetý Ford Focus druhé generace?
- Neprůstřelné důvody, proč budete chtít ojetou Škodu Octavii 2
Roomster opravdu není žádný krasavec, svého času budil hodně emocí, protože na trh uvedla škodovka něco, co bylo vlastně slepencem dvou aut. Předek podvozkově Fabia, zadek Octavia a k tomu designově problematické napojení v oblasti B sloupku… Přes počáteční kontroverzi si však vůz udělal dobré jméno zejména u rodin a pak také u řemeslníků. Nabízen byl totiž i jako čistě užitková verze pod názvem Škoda Praktik.
Praktičnost především
Škoda vyrobila poctivé robustní auto se vzdušným a bohatě proskleným interiérem, především však byl Roomster velmi praktický. Při usazování dětí do autosedaček rodiče oceňovali prostor v oblasti zadní lavice, se kterou šlo navíc docela kouzlit. Je rozdělená na tři jednotlivá sedadla, která lze sklápět, posouvat, nebo dokonce úplně vyjmout. Zkrátka něco, co se dnes, v době displejů, ambientního podsvícení a cingrlátek, už moc nevidí.
Jízdní vlastnosti auta jsou řekněme průměrné. Roomster má nezáludné chování v zatáčkách, ale je trochu citlivý na boční vítr, což je daň vyšší stavbu. Na běžné jezdění to je dostačující vůz.
Motory
Pokud už hledáte ojetinu v pěkném stavu, ohlídejte si typickou bolest – korozi prahů, jinak je to držák, který nemá nějaké tendence nadměrně korodovat, spíš naopak. Z motorů lze jednoznačně doporučit atmosférickou čtrnáctistovku, která potřebuje vytáčet, aby ukázala, co umí, ale jinak je bezproblémová. Silnější 1.6 16 V je o něco hlučnější, ale počítejte se spotřebou mezi sedmi a osmi litry na sto.
Vyhněte se tříválci 1.2 http, který je poměrně problematický, pozor také na nechvalně proslulé motory 1.2 TSI. Ten buď berte až od ročníku 2011, nebo si ohlídejte, jestli dostal opravnou sadu se širším rozvodovým řetězem.
Diesely vezmeme od nejmenšího. 1.2 TDI u nás asi neseženete a kdyby, stejně se mu vyhněte, 1.4 TDI PD chtějte jedině bez DPF (ten byl osazován u verzí Greenline). Je to sice hlučný, ale velmi úsporný motor, který Roomsteru dává solidní dynamiku, navíc je to skutečně držák. 1.6 TDI má common-rail vstřikování, které bylo citlivější na kvalitu nafty, ale jinak je to odolná mechanika. Pak tu máme klasickou 1.9 TDI PD, což je to samé co 1.4 TDI PD, akorát se čtyřmi válci. Projev je lepší jak akusticky, tak dynamicky.
Nějaké typické problémy tato auta nemají. Ohlídejte si stav podvozku, zadek je bytelný a snese leccos, přední náprava už tolik ne a typicky odcházejí silentbloky. Pokud už je budete měnit, investujte do silentbloků od Powerflexu, které jsou tužší, ale mají násobně vyšší životnost. V praxi to znamená, že za životnosti ojetiny už je měnit nebudete nikdy.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.