🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Kdo by měl uvažovat o pořízení Fordu Focusu 2. generace?

12. 8. 2024 3 min. čtení diskuze (1) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Tipy pro koupi ojetiny Ford

K současné produkci automobilky Ford bychom mohli mít spoustu výhrad. Ale bylo období, kdy byla auta s modrým oválem poměrně spolehlivá a levná na provoz.

Ford Focus druhé generace jako ojetina

Jestli hledáte ojeté auto, které nebude stát balík a ještě pár let sloužit vydrží, můžete s klidem sáhnout po Fordu Focus. Najdete i zachovalejší kousky s přijatelným nájezdem, ale na takový nenarazíte každý den.

Koroze je strašákem

Focus dvojka se prodával v letech 2004 až 2010 (facelift v roce 2007). Nejnovější ojetiny tedy budou 14 let staré, což jim ale nic neubírá na praktičnosti a spolehlivosti. Ve své době byl Ford Focus poměrně žádaným autem, protože mu skvělé jméno udělala první generace. Ta podvozkově porážela konkurenci rozdílem třídy a měla i povedené motory. Až časem se začal projevovat neduh v podobě náchylnosti ke korozi. Spousta jedniček dojela právě na to, že přes STK už jednoduše pro strukturální zeslabení pevnostních prvků karoserie neprošla.

Inzeráty ojetých vozů Ford Focus

Hned na úvod můžeme konstatovat, že mezigeneračně došlo k výraznému zlepšení, ale pořád je rez něco, na co bychom se při prohlídce ojetiny zaměřili možná i jako na prioritu. Při správné volbě motoru totiž není moc dalších věcí, které se na autě mohou pokazit.

Rez je také tím, co vás potrápí, když budete chtít seřídit geometrii. Dvojka si totiž zachovala perfektní jízdní vlastnosti, což je dané víceprvkovou zadní nápravou. U ní se ovšem pomocí excentrů musí seřizovat geometrie. Pokud excentry zareznou, nehne s nimi nikdo, řešení sice existuje, ale je potřeba nechat auto v nějakém servisu, kterému se bude chtít problém řešit.

Jaký motor do Fordu Focus druhé generace?

Co se týče pohonného agregátu, vybodněte se na diesely. Před pěti lety byste ještě možná s trochou štěstí narazili na nějaký, který desetkrát neobjel kolem světa, ale dnes už to nemá smysl. Motory to budou buď unavené, a tedy servisně náročné, nebo stočené, takže výsledek bude ten samý, akorát budete ještě k tomu naštvaní. Navíc řešit u relativně levné ojetiny typické dieselové závady typu vstřikovače nebo turbo, je nerentabilní.

Paleta benzínových motorů je nečekaně štědrá. Čtrnáctistovka o výkonu 59 kW bude mít chudou výbavu, ale začínajícímu řidiči by mohla stačit, stejně jako jedna-šestka s výkonem 74 kW. Oba motory jsou původem od Yamahy a na dnešní poměry tedy nadprůměrně spolehlivé. Pak byla v nabídce motorizace 1.6 Duratec Ti-VCT s výkonem 85 kW. Měla proměnné časování ventilů, které ale dělalo problémy, takže tento agregát raději vynechejte.

1.8 Duratec 92 kW a 2.0 Duratec 107 kW byly skvělé, můžeme je doporučit. Dělala je Mazda a jsou to držáky. Ano, spotřebou neoslní. Osmnáctistovka i dvoulitr si řeknou něco přes sedm litrů na sto, na dálnici to bude spíš deset. Jsou to ale držáky a zejména ten větší jede skutečně pěkně, některé mohou mít vyšší spotřebu oleje, ale to je asi tak všechno, co je trápí. Je zajímavé, že byly svého času i v Mazdách a tam se chovaly znatelně jinak (tím není myšleno hůře).

Co si ještě ohlídat?

Jsme u Fordu, takže pozor na elektronickou výbavu auta. Vše si řádně vyzkoušejte a otestujte. Interiéry zde stárnou malinko rychleji než třeba u koncernu. Ohmataný volant bude mít dnes už skutečně každý focus. I ten po seniorovi, který za posledních 15 let najezdil 60 tisíc. Vyhněte se automatům, ono jich v inzerci ani moc není, drtivá většina jich už bude po smrti.

Zdroj info: autobr.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.
Ludvík Cigna, 15. 8. 2024 0:52
Vlastním FF 2009 combi 1.8 v benzínu (dovoz z Německa) už 6 let. Tento týden jsem se přehoupl přes 300.000 km a nechce se mi ho prodat, přestože už baští hodně oleje (takže měním hlavně filtry a po dvou letech svíčky), protože jinak potřebuje pouze základní servis. Brzdové obložení, sem tam tlumiče - jelikož zpomalovací pásy ignoruji a jinak běžnou údržbu. Přes Fiesty, Escorty a Mondea je to můj asi již desátý Ford a skoro u všech byl problém s častým praskáním žárovek, což jsem u tohoto Focusu vyřešil zakoupením pořádných šajnidel s vlastním chlazením. Jedna žárovka vyšla asi na 2.000 Kč, ale v noci nemají chybu a drží už dva roky. Designově se mi stále líbí jak karoserie, tak i interiér, který nemá haldy leštěného plastu a chromu, jimiž se pyšní současné interiéry moderních aut. V zatáčkách sedí a na dálnici si do 130 km/h bere 6,8 l, ale když ho třeba do Chorvatska ženu 160 bere si i 9,5. Průměrná spotřeba je ale 7,5 a s naplno zapnutou klimatizací o litr více. Celkem jsem s ním nalítal 175.000 km a loučit se mi s ním lehce nebude...

Podobné články