🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Tohle jsou největší průšvihy Superbu napříč generacemi

10. 8. 2024 3 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta Škoda

S příchodem čtvrté generace Škody Superb jsme se podívali lehce do minulosti, abychom si připomněli největší chyby, problémy, slabiny a průšvihy, které potkaly vrchol tuzemské značky napříč generacemi.

Chyby a slabiny Škody Superb napříč generacemi

Škoda Superb odjakživa platila za to nejlepší, co z Mladé Boleslavi vyjíždělo. Bylo by tedy záhodno, aby takový reprezentační model netrpěl dětskými nemocemi a nesužovaly ho technické ani výrobní bolesti. Pohled do historie prozradí, že se to napříč generacemi poměrně dařilo a Superb rozhodně není nespolehlivou kasičkou na kolech. Ačkoliv to nebylo vůbec nic jednoduchého, povedlo se nám vyšťourat některé problémové partie Superbu, které se úplně nepovedly. Pro začátek se také sluší říci, že se budeme věnovat novodobé Škodě Superb a historickou limuzínu z třicátých a čtyřicátých let necháme pokojně odpočívat v muzeu.

Twindoor

Začneme rozporuplným řešením otevírání kufru Twindoor, se kterým přišla druhá generace Škody Superb v provedení liftback. Nebo snad sedan? Před představením v roce 2008 si někdo ve škodovce řekl, že se věci nebudou dělat jednoduše. Což je vlastně trochu paradox, protože druhá generace Superbu byla oproti příbuznému Passatu v některých ohledech jednodušší a s postupem let i spolehlivějším autem. Achillovou patou této škodovky je právě složité řešení zadního víka. Technicky vzato je to liftback se všemi výhodami i nevýhodami, jenže k němu mladoboleslavští přidali ještě nevýhodu sedanu v podobě nepraktického úzkého přístupu do kufru. Proč? Twindoor byla slepá ulička a znovu už se ve výrobě neobjevila.

Nabídka ojetých automobilů Škoda Superb

Chyby a slabiny Škody Superb napříč generacemi

Houpavý podvozek

Jedním z odkazů prezidentsví Václava Klause je podrobná recenze první generace Škody Superb. Ten prý drncá. Kam se hrabou motorističtí novináři... Realita je taková, že Superb měl spíše opačný problém. Ten se týká především druhé, ale i první a třetí generace. Na palubě mladoboleslavské lodi je prý možné dostat mořskou nemoc – tak moc je její podvozek houpavý. Superb měl vždy navozovat dojem komfortní luxusní limuzíny a k tomu patří i do měkka naladěný podvozek. Ten funguje parádně na hladkých silnicích. Na rozbitých okreskách se však karoserie houpala až moc, pneumatiky nedokázaly udržet kontakt s vozovkou a trpěly i jízdní vlastnosti v zatáčkách.

Ústupky Passatu

Superb sice od začátku byl tím nejlepším, co ve škodovce dokázali nabídnout, mohl však být ještě lepší. Kamenem úrazu byla spřízněnost s Volkswagenem Passat. Nejzřetelněji tím utrpěla první generace – ta dostala platformu z Passatu B5, která však byla prodloužena o 10 centimetrů, což měla být původně pouze výsada čínské verze Passatu. Samotná platforma by, kromě některých problémů s tuhostí karoserie, nebyla takový problém. Mnohem více mohlo zákazníky mrzet, že se do Superbu nikdy nepodívaly povedené motory – kupříkladu benzinový osmiválec, pětiválec či nejsilnější provedení naftového šestiválce.

Chyby a slabiny Škody Superb napříč generacemi

S motory se pojily také rozdíly v převodovkách. Zatímco v Passatu se legendární jednotka 1,9 TDI pojila s šestistupňovou převodovkou, Superb si musel vystačit s pěti stupni. První generace také nikdy nedostala verzi kombi, chyběl i nesmrtelný stálý pohon všech kol s mezinápravovou spojkou Torsen převzatý z Audi. Chybějící čtyřkolka pak znamenala pouze jednoduché vlečné zadní nápravy namísto víceprvkového zavěšení.

S každou novou generací se však situace zlepšovala. Druhý Superb byl sice takovým zvláštním hybridem mezi Passatem B6 a B7 a nikdy kvůli tomu například nedostal adaptivní tempomat a další technické vychytávky Passatu, zas tak moc mu to ale, vzhledem ke složitosti a chatrné spolehlivosti těchto prvků, neuškodilo. Zvrat nastal v nejnovější čtvrté generaci Superbu. Ten na rozdíl od Passatu stále nabízí karosářské verze kombi i liftback. Po technické stránce už jsou obě auta naprosto vyrovnaná.

Zdroj info: Autorský text, Škoda, Škoda forum.
Zdroj médií: Škoda, VW.

Podobné články