V Superbu se vystřídala celá řada motorů, ovšem ne všechny představují ideální volbu. Zde je dobré se neřídit jen nájezdem, ale při koupi se zaměřit i na potenciální problémy a věnovat zvýšenou pozornost jejich projevům.
Který motor chtít v ojeté Škodě Superb druhé generace?
Články na téma konkrétní motory v ojetinách:
- Který motor chtít v ojeté Škodě Superb druhé generace? - právě čtete
- Tři nejhorší motory v ojetinách aneb čemu se v bazaru vyhnout
- Motor 1.0 TSI v ojetinách – je důvod se ho bát?
- Nejrizikovější ojetiny – jakým motorům se vyhnout?
- Jak vybrat ojetinu s 3.0 TDI
- Škoda Superb 3 – naftové motory
- Škoda Superb 3 – benzinové motory
- Škoda Octavia 2.0 TDI vs. 2.0 TDI – jaký motor chtít u ojetiny?
- Motor 2.0 TDI EA288 žere olej
- Motor SDI 1.9 v ojetinách
"Vé šest forever?"
Začneme na vrcholu. Hodně často se lze setkat s názorem, že “stará dobrá vé šestka je věčná”. Není tomu tak. Tato pohonná jednotka je sice atmosféricky plněná a její výkon 191 kW je oslnivý, ale má své mouchy. Předně je spojena vždy s pohonem všech kol a pokud si předchozí majitel užíval často plného potenciálu zrychlení, budou dost pravděpodobně vytahané rozvody, které jsou řešené řetězem a motor má hned dvoje. Podle zkušeností to dravějším řidičům zabere kolem 150 tisíc kilometrů, těm ostatním 200-250 tisíc. Při koupi si tak připravte zhruba 80 tisíc rezervu.
Šestiválci může částečně selhat i vodní pumpa, motor se poté přidře a správně provést výbrus tohoto motoru není jednoduché a už vůbec ne levné. U této motorizace pozor i na stav Haldex spojky, která vyžaduje výměnu oleje každých 60 tisíc kilometrů. Stejně je na tom DSG převodovka. Jak vidno, tak Superb s nejsilnějším motorem je trochu rizikovou koupí. U opravdu opečovávaného kusu, s doložitelnou servisní historií bychom se ale tolik nebáli, ačkoliv takových v nabídce nebude mnoho. Počítejte ale se spotřebou deset až dvanáct litrů na sto.
Vyhněte se Pumpe – Düse
1.9 TDI je solidní, ačkoliv spolehlivost už není tak legendární jako u těch dřívějších s rotačním čerpadlem. Zde, jestli něco selže, tak to budou vstřikovače a chod motoru je trochu hrubší, než by se na prezidentskou limuzínu slušelo. Navíc byl tento motor dostupný pouze s pětikvaltem. 1.6 TDI CR je daleko kultivovanější. Potrápit umí snad jen EGR ventil. 2.0 TDI PD je bohužel nepříliš dobrá volba, kterou trápí problémy jak se vstřikovači, tak s DPF filtrem. Naproti tomu 2.0 TDI CR je poměrně spolehlivý motor se slušnou dynamikou. Jedinou bolestí jsou vstřikovače, ty kolem 200 tisíc selhávají a nové se prodávají za ceny kolem šesti tisíc korun za jeden.
Jednačtyřka je výhra
Když se vrátíme zpět k zážehovým motorům, tak základní 1.4 TSI potřebuje jen kvalitní palivo a výměnu rozvodů každých 70 tisíc kilometrů. Pak zvládne sloužit spolehlivě. Větší 1.8 TSI a 2.0 TSI sice poskytují lepší dynamiku, ale vyhněte se jim. Tyto motory karbonují, mají díky tomu problémy s mazáním a osmnáctistovkám praskají hlavy.
Pečujte o něj!
Každý motor v každé ojetině si zaslouží péči. Uvědomte si, že nekupujete nový stroj, takže nějaké ty problémy lze očekávat. Rozhodně však měňte včas olej, u benzinových i naftových pohonných jednotek po 15 tisících kilometrech, při náročnějším provozu interval klidně stáhněte na deset. Po koupi vždy, bez ohledu na tvrzení předchozího majitele, doporučujeme výměnu rozvodů a všech filtrů a samozřejmě oleje. V závislosti na nájezdu pak buďte připraveni, že turbo, setrvačník, vstřiky, EGR a DPF filtr nemají neomezenou životnost.