Po dost komplikovaném kličkování mezi zážehovými agregáty se dostáváme k dieselům. Tady už je portfolio jednodušší, ale nikoliv prosté špatných variant.
Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf V (3. díl) – naftové motory
Články na téma Volkswagen Golf:
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf VI 2008–2012 (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf VI (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf VI (3. díl) – naftové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf IV (1997–2003) (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf IV (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf IV (3. díl) – naftové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf V (2003–2008) (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf V (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf V (3. díl) – naftové motory - právě čtete
Volkswagen Golf V (2003 - 2008) naftové motory:
1.9 TDI-PD (77 kW)
Systém čerpadlo-tryska se ukázal jako poměrně spolehlivý a navíc úsporný. Nemá vlastně žádné slabiny a vydrží bez problémů nájezdy 300 tisíc a více. Podmínkou je však používání oleje specifikace VW 505.01. Nahradila ho sice modernější 507.00, která by měla v sobě obsahovat i původní normu, nicméně vsadili bychom opravdu jenom na ta maziva, která budou mít na obale výslovně napsáno, že 505.01 plní.
Proč tolik cavyků kvůli oleji? Důvod je prostý – vysoce namáhaná vačka pohánějící vstřikovač. Nesprávné mazivo ji nemusí optimálně lubrikovat a zejména při studených startech se vačka opotřebovává. Oprava je docela drahá, takže je lepší problému předcházet. Je to asi nejlepší možnost, pokud chcete Volkswagen Golf V s nafťákem pod kapotou.
Inzeráty ojetých vozů Volkswagen Golf 5. generace
2.0 TDI (103 kW)
Abychom si tento nepříliš povedený motor shrnuli: praskající hlavy, selhávající turbo a citlivé mazání. Při správné péči a citlivém jízdním stylu uměl vydržet a alespoň vstřikovače PD zde jakž takž fungovaly. Celkově bychom se ale této motorizaci vyhnuli.
2.0 TDI (125 kW)
Stopětadvacítka jede moc hezky, ale i zde se bohužel sešla opět určitá rizika. Hlavní hrozbou pro peněženku majitele je DPF filtr, který tu není zrovna trvanlivý. A pak je motor osazen PPD vstřikovači, které jsou velmi citlivé na kvalitu paliva. Ani tankování u prověřených čerpacích stanic a používání aditiv nemusí majitele uchránit od jejich selhání. Repase jednoho vstřikovače se vejde do tří tisíc korun a závada se typicky projevuje tím, že motor nelze nastartovat.
2.0 SDI (55 kW)
Výkonem to je skutečně taková bída, jak to vypadá na papíře. Akcelerace z nuly na sto se odehraje za něco málo přes 16 sekund, pokud je dobré počasí a mírný vítr v zádech. Ne, skutečně to není dálniční stíhačka, na druhou stranu jde o spolehlivou volbu. Překvapivě jí nevadí ani krátké trasy a jestli nemáte ve zvyku spěchat, klidně po ní sáhněte.
Zdroj médií: Depositphotos.