Po páté generaci by člověk čekal plnohodnotnou šestou, jenže jsme se v roce 2008 dočkali Volkswagenu Golf, který by se dal označit za generaci 5,5.
Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf VI 2008–2012 (1. díl)
Články na téma Volkswagen Golf:
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf VI 2008–2012 (1. díl) - právě čtete
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf VI (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf VI (3. díl) – naftové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf IV (1997–2003) (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf IV (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf IV (3. díl) – naftové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf V (2003–2008) (1. díl)
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf V (2. díl) – benzinové motory
- Vybíráme ojetinu – Volkswagen Golf V (3. díl) – naftové motory
Platforma byla shodná, tedy PQ35 a podobný byl vlastně i design. Interiér byl opět kvalitně sestavený a plný měkčených materiálů, které ani po letech nevyluzují žádné nelibé pazvuky. Opět tu byly čtyřkolky a všechny automatické převodovky byly dvouspojky, ke kterým se ještě dostaneme. Potěšující je, že podvozek auta je velmi trvanlivý a nemá problém ani s českými silnicemi. Jediné, co se periodicky mění, jsou tyčky předních stabilizátorů a silentbloky na zadní nápravě. Skvělá je odolnost proti korozi, ta je dokonce příkladná a nebourané kusy do dnes nereznou.
Co si ohlídat při koupi
Automatická klimatizace byla trochu slabinou. Nejčastěji se problém týkal kompresoru, který už po pár letech mohl odejít. Navíc golf trpěl většími úniky chladicího média. Dobrou prevencí proti fatální a drahé poruše kompresoru je zapínat i v zimě minimálně jednou za 14 klimatizaci. Stačí na pár minut, aby se vše promazalo.
Inzeráty ojetých vozů Volkswagen Golf 6. generace
Ani manuální klimatizaci se problém nevyhnul. Je velmi podobný, jako se svého času vyskytoval u fabií – foukání jede pořád na maximum, nejde snížit. Na vině je špatný předřadný odpor, výměna se dá zvládnout i doma.
ACC – adaptivní tlumiče jsou fajn, ale výměna je dost drahá. Za každý jeden počítejte 6-8 tisíc korun. Na druhou stranu má řidič možnost, že si může dle libosti přepínat mezi sportovním, normálním a komfortním režimem. Zejména poslední jmenovaný je na české silnice jak dělaný a posádku pak vůz o dost méně natřásá. I standardní podvozek bez možnosti regulace je však dobře nastavený, takže vyhledávat primárně dražší variantu postrádá smysl, zejména pokud se bavíme o více ojetých autech, kde nutnost výměny může přijít poměrně záhy.
DSG automatické převodovky jsou trochu risk, ale u mladších ojetin má smysl o nich uvažovat. Všechny DSG skříně vyžadují výměny oleje po 60 tisících kilometrech. Kdo se na to vykašle, ten pravděpodobně zapláče, až uvidí účet za opravu drahé mechatroniky. Problém není jen s otěry ze spojek, ale i s postupně slábnoucími aditivy hydraulického oleje. Ten totiž do sebe postupem času jímá vzdušnou vlhkost, takže ztrácí své vlastnosti. DSG jsou stavěné tak, aby si řídící jednotka postupně nastavovala nové hodnoty (tzv. adaptační) pro potřebné rozsahy, mohla nadále fungovat a uživatel nic nepoznal. Jenže i toto opatření má své limity a jakmile na ně řídící jednotka narazí, vyhodnotí to jako chybu a pošle vás do servisu. Opravy nebývají levné a skutečně se více vyplatí nechat jednou za čas vyměnit olejovou náplň, než pak shánět novou skříň.
Zdroj médií: Volkswagen.