PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Zjistili jsme: O pozice bez uvedení měsíční mzdy nemají uchazeči zájem!

14. 10. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Práce v auto-moto

Dříve bylo standardem, že součástí pracovního inzerátu byla pochopitelně i nabízená mzda. Dnes se od této důležité informace stále častěji upouští. Mají pracovní nabídky bez uvedení měsíční nebo hodinové mzdy šanci na úspěch?

Zjistili jsme: O pozice bez uvedení měsíční mzdy nemají uchazeči zájem!

O inzeráty s chybějící mzdou není mezi lidmi zájem

V posledních několika měsících se aktivně věnujeme rozsáhlému průzkumu, který realizujeme napříč pracovními nabídkami inzerovanými na našem webu. Z dat, která máme aktuálně k dispozici, vyplývá celá řada zajímavých informací.

V první řadě nás zarazilo, jak vysoké procento pracovních nabídek neobsahuje informaci o nabízené mzdě. Pokud bychom se blíže podívali na inzeráty, ve kterých firmy poptávají řidiče, zjistíme, že mzdu neuvádí celých 51 % firem!

Vybrané firmy naléhavě hledají kolegy do svých týmů

U pracovních inzerátů, ve kterých budoucí zaměstnavatel hledá kolegy na technické pozice, jsme na chybějící mzdu narazili v 60 % nabídek! A u nabídek pro pracovníky v oblasti logistiky šlo dokonce 69 % zveřejněných inzerátů!

Proč je hrubá měsíční mzda obestřena tajemstvím?

Důvodů, proč firmy neuvádějí měsíční mzdu je rovnou několik. Často jde nejen o jejich osobní strategii, prostřednictvím které nechtějí odhalovat citlivé informace před konkurencí, ale také může jít o jisté obavy související s případnými rozbroji v rámci firmy.

Dnes už totiž není výjimkou, že firmy nabírají nové zaměstnance za měsíční či hodinovou mzdu, která je totožná se mzdou zaměstnance působícího na stejné pozici delší dobu. Firmy spoléhají na to, že rozmluvy o mzdě jsou u nás stále společenské tabu a pracovníci si mezi sebou tyto informace nebudou sdílet.

Firmy se tajnůstkářstvím znevýhodňují

A jak na tyhle „tajnosti“ reagují potenciální zaměstnanci? I na to jsme se v našem průzkumu zaměřili a došli jsme k poměrně nepřekvapivému závěru. Přesně 83 % poptávek bylo směřováno na pozice s uvedenou mzdou. Pouhých 17 % uchazečů o zaměstnání zareagovalo na nabídku, ve které nebyly mzdové podmínky uvedeny.

Z výše uvedeného tedy vyplývá, že firmy se zveřejněním inzerátu bez uvedení měsíční mzdy zbytečně znevýhodňují. Naprostá většina uchazečů o zaměstnání totiž nemá zájem o platu vyjednávat a spíše odpoví na inzerát s nižší než chybějící mzdou. Z aktuálních dat, které jsme sesbírali během měsíce září, nicméně vyplývá, že procento nabídek bez uvedení mzdy rapidně klesá, takže si firmy svoji nevýhodnou pozici moc dobře uvědomují.

A jak jste na tom vy? Odpovídáte na inzeráty, ve kterých nejsou uvedeny mzdové podmínky? Diskutujte!

Zdroj info: Výzkum realizovaný Portálem řidiče.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články