Letošní letecké dovolené jsou docela adrenalin. A cestující, kteří do cílové destinace dorazí bez zavazadel, bohužel stále nejsou žádnou výjimkou. Jak postupovat, pokud se do podobné situace dostanete? Máme pro vás praktický návod!
Jak řešit ztrátu zavazadla leteckou společností?
Články na téma na co dát pozor u cestovního pojištění:
- Je nejlevnější cestovní pojištění i nejvýhodnější?
- Cestovní pojištění COVID-19
- Proč se nejlevnější cestovní pojištění nevyplácí sjednávat?
- Na co dávat pozor při sjednání cestovního pojištění?
- Otázky, které je důležité zodpovědět před výběrem cestovního pojištění
- Pojištění storno poplatků: Jak to funguje a kdy se vám vyplatí?
- Jak vám pomůže pojišťovna, když uvíznete na letišti?
- Jak postupovat, pokud na dovolenou přiletíte bez kufrů? - právě čtete
- Proč nevyrážet na dovolenou bez cestovního pojištění?
- Na dovolenou pod stan? Zavazadla ochrání kvalitní pojistka
- Vykradené auto během dovolené: Co dělat, aby pojišťovna plnila?
Ztráta zavazadel při cestě letadlem: Čí je to chyba?
V dobré víře odevzdáte kufr na odbavovací přepážce. Jakmile dorazíte do cílové destinace, u pásu po dlouhém čekání zjistíte, že kufr s vámi bohužel necestoval. Na tomto místě je potřeba zmínit jednu důležitou informaci. Vinit cestovní kancelář je zbytečné. Za kufry během letecké přepravy vždy zodpovídá letecký přepravce.
- Přečtěte si také: Zpožděná letadla, ztracené kufry a zkažená dovolená – to je letošní vizitka cestovek
Ztráta zavazadel leteckou společností: Jak postupovat?
Pokud s vámi na dovolenou kufry opravdu nepřicestovaly, měli byste tuto nepříjemnost řešit ihned po příletu. V příletové hale vyhledejte přepážku pro reklamaci zavazadel (tzv. Luggage Claim), kde vyplníte a necháte si potvrdit PIR Report. Tento formulář následně odesíláte letecké společnosti, která let operovala, s žádostí o náhradu škody.
Kompenzace za ztracená zavazadla může činit až 35 000 Kč!
V praxi mohou nastat dvě situace. Buďto se během několika hodin (v krajním případě dnů) vaše zavazadla najdou, nebo strávíte dovolenou bez nich. Zde je důležité podotknout, že po 21 dnech se zavazadlo považuje automaticky za ztracené. Vy pak můžete po letecké společnosti požadovat náhradu škody za zavazadlo a věci v něm přepravované, a to na základě účtenek za jejich dřívější nákup.
- Mohlo by vás zajímat: Nesnáze na letišti: S čím dokáže pomoct kvalitní asistenční služba pojišťovny?
Letecká společnost vám může proplatit nejen samotná zavazadla (kufry, cestovní tašky apod.), ale také přepravované věci (typicky elektroniku, sportovní vybavení) i nezbytné věci, které si musíte zakoupit po dobu, kdy zavazadlo nemáte k dispozici (např. hygienické potřeby, plavky, obuv apod.).
- Přečtěte si také: Odjíždíte na dovolenou? Pozor na nenechavce a zloděje!
Pomůže pojištění zavazadel?
Vzhledem k aktuální situaci vřele doporučujeme pojistit i zavazadla. Pojišťovna vám v rámci asistenčních služeb pomůže nejen radou, ale i s uplatněním nároku na úhradu nákladů u leteckého přepravce, které jste museli vlivem ztráty, či zpoždění zavazadel prokazatelně vynaložit. Vždy si samozřejmě uschovejte veškeré účtenky.
Díky pojištění zavazadel tak získáte finanční kompenzaci při poškození, zničení nebo ztrátě zavazadel až do výše smluveného limitu. Připojištění si můžete sjednat ke klasickému cestovnímu pojištění již od několika korun za osobu a den.
Náš tip: Chystáte se na cestu do zahraničí? Nezapomeňte si sjednat cestovní pojištění. Využít můžete online kalkulačku cestovního pojištění, která vám pomůže najít nejvýhodnější nabídku pro vás.
Kalkulačka cestovního pojištění
Zdroj médií: Depositphotos.