V loňském roce došlo ke zpřísnění testovací metodiky Euro NCAP. Namísto deformovatelná bariéra je nyní pohyblivá a hodnotí se i nové aspekty, jako třeba přístupnost vnitřního prostoru záchranným složkám po nehodě.
Škoda Enyaq získala pět hvězdiček v testu bezpečnosti
Články na téma Škoda Enyaq:
- Škoda představila Enyaq - první opravdový elektromobil značky
- Škoda odhalila detaily o chystaném elektromobilu Enyaq iV
- Škoda oficiálně představila elektromobily Enyaq iV
- Škoda představila sportovně laděný elektromobil Enyaq Sportline iV
- Škoda Enyaq iV má překvapivě malý součinitel odporu vzduchu. Jak toho konstruktéři dosáhli?
- Škoda Enyaq získala pět hvězdiček v testu bezpečnosti - právě čtete
- Škoda Enyaq iV si vedla v losím testu dost bídně
- Škoda Enyaq Sportline na „operák“ potěší řidiče s napjatým rozpočtem
- Škoda Enyaq - cena a konfigurace
- Škoda Enyaq - rozměry
- Test: Škoda Enyaq Sportline iV 80
- Druhý názor na Škodu Enyaq: Spíš MPV než SUV
- Škoda vyrobila 200 tisíc Enyaqů
Enyaq si odnesl plný počet hvězdiček, tedy pět. Dospělé členy posádky vozu chrání na 94 %, dětské pasažéry na 89 %. Vnitřní prostor pro cestující zůstal po nárazu celistvý, všechny kritické části těla zůstaly byly dobře chráněny, o malinko slabší byla ochrana spodní části levé nohy spolujezdce, nejednalo se však o nic dramatického.
Na zranitelné účastníky provozu jako jsou chodci a cyklisté bere vůz ohledy "jen" ze 71 %. Úroveň bezpečnostních systémů, které mají vozidlo automaticky zastavit v případě hrozícího střetu s překážkou, cyklistou nebo chodcem dosahuje 82 %. Enyaq si tak odnáší dost vysoké hodnocení a lze ho bez obav prohlásit za bezpečný vůz. Kompletní report si můžete prostudovat zde.
Zdroj médií: YouTube/euroncap.