Nedávný test Škody Citigoe iV ukázal, že "naše" automobilka elektromobily umí. Ještě letos bychom se měli dočkat dalšího auta na baterky s okřídleným šípem ve znaku. Jeho jméno bude Škoda Enyaq iV.
Škoda odhalila detaily o chystaném elektromobilu Enyaq iV
Články na téma Škoda Enyaq:
- Škoda představila Enyaq - první opravdový elektromobil značky
- Škoda odhalila detaily o chystaném elektromobilu Enyaq iV - právě čtete
- Škoda oficiálně představila elektromobily Enyaq iV
- Škoda představila sportovně laděný elektromobil Enyaq Sportline iV
- Škoda Enyaq iV má překvapivě malý součinitel odporu vzduchu. Jak toho konstruktéři dosáhli?
- Škoda Enyaq získala pět hvězdiček v testu bezpečnosti
- Škoda Enyaq iV si vedla v losím testu dost bídně
- Škoda Enyaq Sportline na „operák“ potěší řidiče s napjatým rozpočtem
- Škoda Enyaq - cena a konfigurace
- Škoda Enyaq - rozměry
- Test: Škoda Enyaq Sportline iV 80
- Druhý názor na Škodu Enyaq: Spíš MPV než SUV
- Škoda vyrobila 200 tisíc Enyaqů
Čistokrevný elektromobil
Základem pro Enyaq iV bude platforma MEB, která je v rámci koncernu VW vyhrazena čistě pro elektromobily. Automobilka uvádí jako jednu z předností velký vnitřní prostor, posádka si má údajně připadat jako v obýváku.
Přijde i RS verze
Zajímavostí je pohon, primárně totiž bude síla elektromotoru přenášena na zadní nápravu, ve vyšších verzích bude i druhý elektromotor, vyhrazený pro pohon kol předních. Výkon se bude podle varianty pohybovat od 109 po 195 kW, respektive 225 kW, které dostane verze vRS. Ta se bude moci pochlubit zrychlením z 0 na 100 km/h za 6,2 sekundy, což je na poměry elektromobilů popravdě nic moc.
Solidní dojezd
Enyaq se bude prodávat se třemi velikostmi akumulátoru. 55, 62 a 82 kWh. Dojezd tak bude od 340 do 500 kilometrů, v reálu lze počítat s hodnotami zhruba o 10-15 % nižšími. Dobíjení bude možné výkonem až 125 kW.
Praktičtěji uvažující elektromobilisté jistě ocení velikost zavazadlového prostoru 585 litrů. Za vůz bude možné zapřáhnout přívěs o hmotnosti až 1 200 kilogramů.