Pro Škodu včera začala nová kapitola v historii automobilky. Představila svůj první elektromobil, který je postaven na platformě čistě pro elektrická auta.
Škoda oficiálně představila elektromobily Enyaq iV
Články na téma Škoda Enyaq:
- Škoda představila Enyaq - první opravdový elektromobil značky
- Škoda odhalila detaily o chystaném elektromobilu Enyaq iV
- Škoda oficiálně představila elektromobily Enyaq iV - právě čtete
- Škoda představila sportovně laděný elektromobil Enyaq Sportline iV
- Škoda Enyaq iV má překvapivě malý součinitel odporu vzduchu. Jak toho konstruktéři dosáhli?
- Škoda Enyaq získala pět hvězdiček v testu bezpečnosti
- Škoda Enyaq iV si vedla v losím testu dost bídně
- Škoda Enyaq Sportline na „operák“ potěší řidiče s napjatým rozpočtem
- Škoda Enyaq - cena a konfigurace
- Škoda Enyaq - rozměry
- Test: Škoda Enyaq Sportline iV 80
- Druhý názor na Škodu Enyaq: Spíš MPV než SUV
- Škoda vyrobila 200 tisíc Enyaqů
Zmíněnou platformou je koncernová MEB, což je základ, na kterém funguje nedávno a po dlouhých odkladech na trh uvedený Volkswagen ID.3. Škoda Enyaq iV příslušnost k mladoboleslavské automobilce nezapře. Tvary jasně prozrazují původ a středová část masky je v nejvyšší variantě dokonce osvětlena. To je odkaz na tradiční českou výrobu skla a křišťálu. Až na tento prvek působí auto spíše konzervativně, a to není ke škodě věci. Díky velkým zadním partiím vypadá Enyaq dost mohutně, z některých úhlů působí skoro jako MPV.
Poprvé s head-up displejem
Vnitřek se samozřejmě nese ve znamení prostornosti a moderních technologií. Dominantou palubní desky je středový dotykový displej, jehož úhlopříčka je 13". Před volantem opatřeným senzorovými tlačítky, je pak další barevný zobrazovač, a to poměrně skromných rozměrů. Jako první škodovka dostane Enyaq navíc head-up displej, na který se budou promítat ty nejdůležitější informace. Řidič tak nemusí odpoutávat svoji pozornost od vozovky. Díky integrované eSIM je vůz samozřejmě neustále online.
Až 510 kilometrů dojezdu
Dojezd a s tím související kapacita akumulátoru, se budou lišit podle variant. Základní varianta Enyaq 50 iV se v ČR nebude prodávat, ale baterie o kapacitě 50 kWh by měla zvládnout pohánět vůz 340 kilometrů. Nás ale zajímá spíše Enyaq 60 iV, ve které bude akumulátor s kapacitou 62 kWh, s výkonem 132 kW bude hnaná zadní náprava a dojezd bude 390 kilometrů. Nejdále dojede Enyaq 80 iV, ve kterém budou opět hnaná jen zadní kola, a to výkonem 150 kW. Dojezd bude až 510 kilometrů, a to je velice solidní hodnota. Pro ty, kdo chtějí pohon všech kol, případně vyšší výkon, budou dostupné varianty 80X iV a RS iV. Více v přehledné tabulce níže.
Pod milion ho nekoupíte
Dobíjení bude možné pomocí palubní nabíječky, která zvládne 11 kW, nebo z rychlonabíjecí stanice podle verze auta a to buď výkonem 100 kW (60 iV), případně 125 kW (80 iV). A teď to nejdůležitější - cena. Ta bude startovat na 1 059 900 korunách s DPH. Za to samozřejmě dostane zákazník tu nejchudší verzi, která nebude mít ani tepelné čerpadlo. Objednat vůz bude možné od zítřka (3. září). První zákazníci ho ale dostanou až v průběhu příštího roku.