PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Škoda oficiálně představila elektromobily Enyaq iV

2. 9. 2020 2 min. čtení diskuze (0) Aktuality Škoda

Pro Škodu včera začala nová kapitola v historii automobilky. Představila svůj první elektromobil, který je postaven na platformě čistě pro elektrická auta.

Škoda Enyaq iV

Zmíněnou platformou je koncernová MEB, což je základ, na kterém funguje nedávno a po dlouhých odkladech na trh uvedený Volkswagen ID.3. Škoda Enyaq iV příslušnost k mladoboleslavské automobilce nezapře. Tvary jasně prozrazují původ a středová část masky je v nejvyšší variantě dokonce osvětlena. To je odkaz na tradiční českou výrobu skla a křišťálu. Až na tento prvek působí auto spíše konzervativně, a to není ke škodě věci. Díky velkým zadním partiím vypadá Enyaq dost mohutně, z některých úhlů působí skoro jako MPV.

Poprvé s head-up displejem

Vnitřek se samozřejmě nese ve znamení prostornosti a moderních technologií. Dominantou palubní desky je středový dotykový displej, jehož úhlopříčka je 13". Před volantem opatřeným senzorovými tlačítky, je pak další barevný zobrazovač, a to poměrně skromných rozměrů. Jako první škodovka dostane Enyaq navíc head-up displej, na který se budou promítat ty nejdůležitější informace. Řidič tak nemusí odpoutávat svoji pozornost od vozovky. Díky integrované eSIM je vůz samozřejmě neustále online.

Škoda Enyaq iV

Až 510 kilometrů dojezdu

Dojezd a s tím související kapacita akumulátoru, se budou lišit podle variant. Základní varianta Enyaq 50 iV se v ČR nebude prodávat, ale baterie o kapacitě 50 kWh by měla zvládnout pohánět vůz 340 kilometrů. Nás ale zajímá spíše Enyaq 60 iV, ve které bude akumulátor s kapacitou 62 kWh, s výkonem 132 kW bude hnaná zadní náprava a dojezd bude 390 kilometrů. Nejdále dojede Enyaq 80 iV, ve kterém budou opět hnaná jen zadní kola, a to výkonem 150 kW. Dojezd bude až 510 kilometrů, a to je velice solidní hodnota. Pro ty, kdo chtějí pohon všech kol, případně vyšší výkon, budou dostupné varianty 80X iV a RS iV. Více v přehledné tabulce níže.

Škoda Enyaq iV

Pod milion ho nekoupíte

Dobíjení bude možné pomocí palubní nabíječky, která zvládne 11 kW, nebo z rychlonabíjecí stanice podle verze auta a to buď výkonem 100 kW (60 iV), případně 125 kW (80 iV). A teď to nejdůležitější - cena. Ta bude startovat na 1 059 900 korunách s DPH. Za to samozřejmě dostane zákazník tu nejchudší verzi, která nebude mít ani tepelné čerpadlo. Objednat vůz bude možné od zítřka (3. září). První zákazníci ho ale dostanou až v průběhu příštího roku.

Zdroj médií: Škoda.

Podobné články