Elektrická Škoda Enyaq je pořádný kus auta. Jakpak by ne – svou velikostí míří především na elektricky smýšlející rodiny, a ne nadarmo byl za minulý rok nejprodávanějším elektromobilem v tuzemsku. Na jiných trzích ale Enyaq marně dohání Teslu Model Y. Rozměry obou elektrických SUV si tak porovnáme.
Jaké jsou rozměry vozu Škoda Enyaq?
Články na téma Škoda Enyaq:
- Škoda představila Enyaq - první opravdový elektromobil značky
- Škoda odhalila detaily o chystaném elektromobilu Enyaq iV
- Škoda oficiálně představila elektromobily Enyaq iV
- Škoda představila sportovně laděný elektromobil Enyaq Sportline iV
- Škoda Enyaq iV má překvapivě malý součinitel odporu vzduchu. Jak toho konstruktéři dosáhli?
- Škoda Enyaq získala pět hvězdiček v testu bezpečnosti
- Škoda Enyaq iV si vedla v losím testu dost bídně
- Škoda Enyaq Sportline na „operák“ potěší řidiče s napjatým rozpočtem
- Škoda Enyaq - cena a konfigurace
- Škoda Enyaq - rozměry - právě čtete
- Test: Škoda Enyaq Sportline iV 80
- Druhý názor na Škodu Enyaq: Spíš MPV než SUV
- Škoda vyrobila 200 tisíc Enyaqů
Škoda Enyaq rozměry
- délka: 4 649 mm
- šířka: 1 879 mm
- šířka včetně zrcátek: 2 147 mm
- výška: 1 619 mm
- světlá výška: 187 mm
- rozvor: 2 764 mm
- rozchod předních kol: 1 587 mm
- rozchod zadních kol: 1 565 mm
- přední převis: 860 mm
- zadní převis: 1 024 mm
- zavazadlový prostor: 585 l
- zavazadlový prostor - sklopená zadní sedadla: 1 710 l
- pohotovostní hmotnost: 1 999 - 2 381 kg
- maximální zatížení nebrzděného přívěsu: 750 kg
- maximální zatížení brzděného přívěsu: 1 000 - 1 400 kg*
* v závislosti na zvoleném pohonu a sklonu stoupání
Porovnání Tesla Model Y vs. Škoda Enyaq
Tesla Model Y a Škoda Enyaq jsou přímí konkurenti, není tedy divu, že jsou jejich rozměry docela podobné. Tesla získává cenné body díky délce. Škoda Enyaq svými rozměry ztrácí rovných 10 centimetrů. I díky tomu má Tesla o 10,3 centimetru delší rozvor, což už je v prostoru pro posádku znát. Ne že by snad Enyaq byl uvnitř stíněný, ale Tesla prostě převeze ještě o krapet větší objem vzduchu. Výšku mají obě auta téměř totožnou, šířkou se ale v některých ohledech liší. Zatímco včetně zpětných zrcátek má Enyaq navrch o 2 centimetry, čistě v šířce karoserie bez zrcátek má naopak 4 centimetry náskok Tesla. Tato zvláštnost je daná tím, že Enyaq má poměrně velká vnější zpětná zrcátka. Díky tomu je z něj ale velmi dobrý rozhled směrem dozadu.
Především zásluhou větší délky dokáže Tesla Model Y navíc nabídnout i třetí řadu sedadel, což z ní dělá sedmimístné auto. Na rozdíl od Enyaqu nabízí i přední zavazadlový prostor, takzvaný „frunk“, který je s objemem slušných 117 litrů výhodnou praktickou vychytávkou. Objem zadního zavazadlového prostoru je obvykle doménou škodovky, v tomto případě ale Enyaq na Model Y docela citelně ztrácí. Enyaqu konkrétně chybí 269 litrů, protože Tesla dokáže pojmout až 854 litrů nákladu. Případná třetí řada sedadel ubere jen 100 litrů prostoru. Po sklopení zadních sedaček dokáže Tesla nabídnout až 2 041 litrů.
Tesle se i přes větší rozměry podařilo udržet váhu níže. V závislosti na konfiguraci pohonu má Model Y pohotovostní hmotnost 2 004 až 2 085 kilogramů. Zatímco Enyaq se v základu pohybuje mezi 1 999 až 2 193 kilogramy a příplatková výbava hmotnost ještě zvyšuje. Přiznejme si ale, že při takovéto hmotnosti už je nějaké to kilo navíc zanedbatelné. Zajímavější jsou maximální možné hmotnosti přívěsů, které mohou oba zástupci elektrických SUV tahat. Škoda Enyaq s jednou poháněnou nápravou utáhne až 1 200 kilogramů vážící brzděný přívěs. Ale pozor, nesmíte u toho překonávat stoupání se sklonem vyšším než 8 procent – pak se zatížení snižuje na rovnou tunu. Varianta s pohonem všech kol pak utáhne ještě o 200 kilogramů více. Tesla však u Modelu Y uvádí zatížení až 1 600 kilogramů.
Zdroj médií: Radim Krejčík, Škoda.