🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Škoda Superb s benzinovým motorem: Vyplatí se tahle ojetina?

7. 8. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta

V sérii zaměřené na ojeté superby druhé generace se podrobněji podíváme na motory. V prvním díle se věnujeme zážehovým.

Vybíráme ojetinu – Škoda Superb – benzinové motory

Výhodou Škody Superb 2 byla poměrně solidní paleta motorů. Vybral si skutečně každý, problém byl, že ne všechny agregáty byly spolehlivé a pro ty benzinové to platilo dvojnásob. Dopředu asi můžeme konstatovat, že pokud se chcete vyhnout potížím, raději vybírejte mezi diesely.

1.4 TSI

Čtrnáctistovka s označením EA111 měla nahradit motor 1.6 FSI. Menší objem, menší hmotnost, nižší spotřeba, ale lepší výkonové parametry.  Znělo to skvěle, bohužel realita byla dost rozpačitá. Agregát to nebyl vůbec špatný, dokud se nezačaly projevovat bolesti tehdy typické pro cokoliv, co neslo označení „TSI“.

Znalejší už vědí – největší trable byly rozvody. Měly tendence přeskakovat, podobně jako u dvanáctistovky, kterou tento problém trápil snad ze všech motorizací nejvíc. Jedna-čtyřka k tomu přidala ještě zvýšenou spotřebu oleje. Nebyly to úplně špatné motory, ale zkrátka se nedají označit za spolehlivé a bezproblémové.

1.8 TSI

Osmnáctistovky mají skvělou dynamiku a k superbu sednou lépe než relativně malé jedna-čtyřky. Jenže ono je trápilo v podstatě to samé, navrch ještě přidaly trable se zapalovacími cívkami, které měly tendence odcházet docela často.

2.0 TSI

To, jak dvoulitr s velkým sedanem (nebo kombíkem) cvičí, je super. Jenže spotřeba tomu odpovídá a jelikož konstrukční základ byl stejný jako v případě menších sourozenců, provázely jej podobné problémy. Novější benzínové dvoulitry už jsou na tom se spolehlivostí daleko lépe a nic závažného je neprovází. Ve druhé generaci superbu však byl 2.0 TSI nedobrou volbou.

3.6 FSI

„Prezidentský motor“ rovněž nebyl bez bolestí, ačkoliv oproti menším obsahům se u něj dají problémy lépe předvídat a při správné péči jim můžete i předejít. Prvním nešvarem bylo karbonování, to trápilo především majitele, kteří jezdili couračky po městě. Jistotou tedy je, nechat v servisu zjistit, jak na tom s karbonem motor je a případně nánosy odstranit.

Finančně náročné jsou zde řetězové rozvody. Rachot za studena znamená, že jsou zralé na výměnu, což je dost pracné a finančně náročné, je to však běžný servisní úkon. Spotřeba se pohybuje mezi 11 a 15 litry na sto, motoru prospívá vysokooktanový benzín, klasickou pětadevadesátku mu nedávejte.

Zdroj info: autobr.cz.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články