🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Škoda Superb s naftovým motorem: Vyplatí se, či nikoliv?

8. 8. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta

Superb je skvělé auto na dlouhé cesty, takže k jeho charakteru se perfektně hodí dieselový motor. Z čeho je u ojetin na výběr?

Škoda Superb druhé generace – naftové motory

Vznětové motory jsou u Škody Superb poměrně povedené a bez problémů slouží i při nájezdu přes čtvrt milionu. Tedy za předpokladu, že vyberete ten správný.

Obecný problém dieselů je v tom, že málokdo si je kupuje, aby najezdil deset tisíc kilometrů za rok. Velká část motorů tedy bude stočených, proto důrazně doporučujeme, prověřit si historii auta online a při jakékoliv pochybnosti raději jděte o dům dál. Počítejte zároveň i s tím, že ve výběru jen těžko budete hledat auto s nájezdem pod 200 tisíc kilometrů.

1.6 TDI CR

Tento motor měl původně nahradit 1.9 TDI PD (o té níže), jenže ona to byla náhrada taková prazvláštní. Předně objem 1600 kubických centimetrů v kombinaci s naftou k důstojné limuzíně úplně nesedí. Špatný nebyl, jenom měl citlivější vstřikovače, které často odcházely a také je obvykle spojen s horší výbavou – pořizovaly ho firmy, které chtěly ušetřit, ale za každou cenu trvaly na superbech. Po stránce spotřeby nebyl nikterak zásadně úspornější než třeba dvoulitry.

1.9 TDI PD

Systém čerpadlo-tryska je na dnešní poměry nadprůměrně spolehlivý a i ve Škodě Superb druhé generace sloužil skvěle, ačkoliv 77 kW je spíš pro klidnější řidiče. Hrubší chod za studena je pro něj docela typický a vyžaduje, stejně jako všechny PD agregáty, olej plnící normu 505.01. Je to držák, má skvělou spotřebu. Pozor akorát na motory s kódem BLS, ty měly filtry pevných částic, s těmi si PD systém moc nerozuměl.

2.0 TDI PD

Dvoulitry se v superbu vyskytovaly dva. Prvním byl osmiventil o výkonu 103 kW, který byl vždy spojen s DPF filtrem. Nebyl špatný, ale podobně jako v předchozím případě to nebylo nic oslnivého zvukem ani dynamikou. Roku 2010 z nabídky vypadl. Dělal se ve dvou variantách, jedna měla osm ventilů, druhá šestnáct, oba měly problém s olejovým čerpadlem, šestnáctiventilům praskaly hlavy.

2.0 TDI CR

Asi nejlepší naftová motorizace, vlastně nejlepší pohon pro Škodu Superb vůbec. Výkon 125 kW dává autu skvělou dynamiku, má klidnější chod než PD jednotky a obecně se zkrátka povedl. Jediný problém, se kterým se můžete setkat, je karbon. Odborníci doporučují, nechat vyčistit alespoň víko ventilů kolem nájezdu 180 tisíc kilometrů, což je zároveň interval pro výměnu rozvodů. Kdo bude jezdit po městě, tomu agregát bude karbonovat a neřešení tohoto problému vyústí v propadnutí ventilu do válce. Motor byl součástí aféry Dieselgate, kusy s přehraným softwarem využívaly více EGR ventil, následkem čehož komponenta odcházela.

Zdroj info: autobr.cz.
Zdroj médií: Redakce.

Podobné články