🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
HROMADNÝ NÁKUP 🛞

Škoda Superb Combi 2: Co si ohlídat u téhle oblíbené ojetiny?

26. 8. 2024 3 min. čtení diskuze (1) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Konkrétní ojetá auta Škoda

Auto s velkým prostorem pro posádku? Odpovědí bude dost možná Škoda Superb Combi, tedy premiant kategorie velkých rodinných kombíků. Co si u vybraného kousku ohlídat?

Škoda Superb Combi 2: Co si ohlídat u téhle oblíbené ojetiny?

Bezkonkurenční ojetina

Škoda má jedno fantastické unikum. Značka, která se profiluje jako spíše lidová, dokázala svojí vlajkovou lodí sebrat velkou část prodejů konkurenci, zejména v hierarchii koncernu VW výše postavenému Volkswagenu Passat. Ano, pořád je to vůz s motorem napříč a vytvářený s ohledem na rozpočet, nicméně etabloval se na trhu jako perfektní volba pro všechny řidiče, kteří potřebují co nejvíc prostoru po posádku a náklad a nechtějí kupovat SUV nebo třeba Multivan.

V současné době se ojeté vozy Škoda Superb dostávají docela dost dolů s cenou. A auta to jsou často ještě docela v kondici. Cenovky samozřejmě začnou padat ještě níž, ale třeba za dva tři roky už bude o dost náročnější, sehnat solidní kus.

Nabídka dvojkových superbů v online inzerci

Pokud překousnete vzhled, který kazí dojem (a to je i fakt), že vůz je na svoji kategorii prostě úzký, dostanete velmi schopnou a hlavně komfortní ojetinu. Nižší rozpočet se však musel někde projevit, a tak Škoda Superb má některé drobné ústupky. Zmíníme třeba přední sedadla, která nemají nikterak dlouhý sedák a jsou poměrně úzká. Dlouhodobé zkušenosti však ukázaly, že jsou poměrně odolná a nájezd třeba čtvrt milionu kilometrů se na nich neprojeví nijak negativně.

Vůbec celý interiér je sestavený kvalitně, nemá tendence vrzat a vydávat na nerovnostech pazvuky. Použité materiály jsou velmi kvalitní, ošoupaná tlačítka prakticky nenajdete (na rozdíl třeba od Audi, které v té době na toto dost trpělo). Hlavní devizou je samozřejmě obrovská porce prostoru na zadních sedadlech. V rámci pomyslného souboje mezi druhou, třetí a čtvrtou generací Škody Superb je dvojka nejprostornější a cestující mohou mít pro nohy až 55 centimetrů místa, což je fantastická hodnota.

Naopak kufr je ze všech kombíkových superbů nejmenší, ale pořád nabídne parádních 633 litrů objemu. Takovou kombinaci luxusu a prostoru vám moc ojetin nedá, případně budete muset jít o kategorii výše.

Nabídka ojetých automobilů Škoda Superb

Problémy druhé generace Škody Superb

Motorům se věnujeme v samostatných článcích, podívejme se na to, co vůz trápilo za závady. Do dnes netušíme proč přesně, ale patrně vlivem méně odolné izolace mají tendence odcházet kabelové svazky. Spoustu majitelů to potrápilo, protože se jedná o závady, které se špatně hledají, projevují se nepravidelně a ani autorizované servisy si s tím často nevěděly rady. Dnes už se víceméně ví, kde je potřeba hledat a že kombík na tom sice není nejhůř (u liftbacku a pátých dveří Twindoor je to prakticky pravidlo), ale často dochází k narušení izolace kabeláže víka zavazadelníku. Nejlepším řešením je výměna celého svazku.

To samé se někdy stává u dveří řidiče, která jsou nejpoužívanější. Projev je jednoduchý, zpravidla nejde ovládat okénko a rozsvítí se kontrolka airbagu. Opět je to na výměnu kabelového svazku, ačkoliv někteří majitelé zvládnou pomocí smršťovací bužírky svazek opravit.

Co se týče podvozku, zde si dejte pozor na silentbloky ramen zadní nápravy. Jejich špatný stav prozradí kola viditelně vykloněná směrem ven z podběhů, tedy do A. Je to závada, jejíž náprava není drahá. Investice do originálních silentbloků je asi zbytečná (kolem 2000 korun jeden), z druhovýroby doporučujeme TRW, případně Powerflex, které už vydrží na pořád.

Podvozek je navíc poměrně slušně odhlučněný, pakliže se na nerovnostech ozývají rány nebo auto nedrží pořádně stopu, je něco špatně. Škoda Superb má přesné řízení a sice to není obratný hot hatch, ale ostřejší jízda autu nevadí. Houpání je zcela normální, projevuje se to hlavně ve vyšších rychlostech, dvojka za tohle byla někdy kritizována, ale spoustě zákazníků to spíš vyhovuje. Citlivějším jedincům se však může dělat špatně. Nicméně takový je zkrátka charakter auta, jediným možným řešením by bylo, laborovat s pružinami a tlumiči a podvozek trochu přitvrdit.

Zdroj info: autorský text, škoda.
Zdroj médií: Jakub Mokříš.
Petr Klöpsch, 27. 8. 2024 6:50
Kabel kufru je třeba protáhnout ocelovým husím krkem a je po praskání izolace a kabelů. Ověřeno dlouholetým provozem.

Podobné články