🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 € 🇦🇹 Diesel 1,62 € Natural 95 1,62 € 🇨🇿 Diesel 36,62 Kč Natural 95 39,16 Kč 🇩🇪 Diesel 1,60 € Natural 95 1,78 € 🇫🇷 Diesel 1,69 € Natural 95 1,82 € 🇭🇷 Diesel 1,41 € Natural 95 1,53 € 🇭🇺 Diesel 603,10 HUF Natural 95 608,00 HUF 🇮🇹 Diesel 1,70 € Natural 95 1,82 € 🇵🇱 Diesel 6,44 PLN Natural 95 6,45 PLN 🇸🇮 Diesel 1,53 € Natural 95 1,51 € 🇸🇰 Diesel 1,52 € Natural 95 1,62 €
PRÁCE 🧰
Zimní pneu 🛞

Motor 3.0 TDI: Jak drahá bude generálka?

27. 9. 2024 2 min. čtení diskuze (3) Tipy a rady Rádce motoristy Koupě ojetého auta Motory ojetých aut

Motoru 3.0 TDI jsme věnovali už hodně prostoru. Řešili jsme i rizika tohoto agregátu, teď se podívejme na to, jak drahá je kompletní generálka.

Motor 3.0 TDI – jak drahá bude generálka?

Motor 3.0 TDI je držák

Spousta ojetin s 3.0 TDI je za relativně dobrou cenu. Jenže už mají často něco za sebou a člověk může jednoduše zjistit, že si domů přivezl třeba zachovalé auto, ale s motorem zralým na výměnu snad úplně všeho. Anebo si spousta kupujících takové ojetiny vybírá záměrně, jdou po levných kusech a dopředu počítají s tím, že se toho bude dost měnit, ale za to bude agregát fungovat jako nový.

Mechanika třílitru je velmi robustní, kompresi drží skvěle i kousky, které mají hodně přes 300 tisíc kilometrů, tedy za předpokladu, že se jim mění olej častěji než každých 30 tisíc kilometrů. Jaké jsou tedy ceny dílů?

  • Kompletní servis rozvodů: 35 až 50 tisíc korun. V autorizáku počítejte až s dvojnásobkem.
  • Repas turba: 5 až 10 tisíc korun.
  • EGR ventil: 3 až 5 tisíc korun.
  • Vstřikovače: nové 6 až 8 tisíc korun za kus, repasované jsou za 3 až 5 tisíc korun kus.
  • Vysokotlaké čerpadlo: nové 10 až 15 tisíc korun, u repasu jsme na 5 až 6 tisících.
  • Těsnění a kapaliny: 6 až 10 tisíc korun.
  • Škrtící klapka: 3 až 5 tisíc korun.
  • Vodní pumpa: 2 tisíce korun.
  • Termostat: 1–2 tisíce korun.

Vrakoviště vynechte

Stran zdroje náhradních dílů se omezíme na druhovýrobu. Nemá úplně smysl řešit díly na vrakovišti, to berte jako poslední možnost z posledních možností. Na koncernové vozy jsou náhradní díly docela dobře dostupné. Pakliže se do takto velkého projektu pustíte, nešetřete na „levných dílech“. U takového termostatu bychom se vůbec nebáli originálu, to samé platí pro vodní pumpu nebo klapku. Celkovou cenu za kompletní výměnu prakticky úplně všeho to moc nezvedne, ale trvanlivost je samozřejmě trochu jinde, než u levné druhovýroby.

Kde by šlo ušetřit, je turbo. Pakliže nepropouští olej, nehučí, nepíská a motor nepadá do nouzáku kvůli zatuhlému naklápění lopatek, ponechali bychom s klidem turbodmychadlo původní. Až odejde, tak odejde, ale jeho životnost je většinou velmi solidní a 400 tisíc kilometrů by pro něj neměl být problém, pokud se včas mění motorový olej.

Naopak narůst mohou náklady v případě, že zjistíte špatnou kompresi motoru, takže to bude na skutečně kompletní generálku. Rovněž může být špatná hlava motoru, ačkoliv srovnání není nijak zásadně drahé a časově náročné.

Nejdražší položkou bude jednoznačně práce. U té počítejte s náklady 30 až 50 tisíc korun, takže ve výsledku se dostáváme někam na minimálně 60 až 70 tisíc korun v dílech a minimálně polovině této částky za práci. Vejdete-li se do 100 celkem za vše, můžete si gratulovat.

Zdroj info: Porsche, Audi, Volkswagen.
Zdroj médií: Depositphotos.
284475, 28. 9. 2024 12:45
K69: Jestli máte zkušenost s tímto motorem, že se ředil olej naftou. Tak očividně byl problém někde jinde. Normálně se tohle neděje.
Roman, 28. 9. 2024 12:16
Příbuznému se motor 3.0 TDI v Audi Q7 r.v. 2015 po ujetí cca 160000 km zadřel. Vůz měl plánovanou pravidelnou údržbu. A prý to není ojedinělý případ.
K69, 27. 9. 2024 17:54
A teď vážně, 3.0 TDI není zdaleka tak trvanlivý motor. Důvodem je zejména ředění oleje naftou při regeneracích. U nízkého nájezdu je šance zkrátit interval výměny na 10 tis. a pak motor nebude příliš strádat. Nicméně při větší zátěži (tahání přívěsu, provoz ve městě...) je bezpečná četnost výměny oleje spíš 5 tis. km a to už nikdo nedá - ano až tak špatné to je. U vyššího nájezdu bez prokazatelných výměn oleje po 10-15 tis. vůbec nemá smysl o tomto motoru uvažovat. Skutečná GO udělaná poctivě je nerentabilní (přebroušení kliky, šály, přebroušení hlavy...) . Blbiny o zatuhlé regulaci (kterou si opraví každý trochu pečlivý kutil doma) nemá smysl psát, to drobnosti. Pokud motor zhavaruje tak vrakoviště, dohoda na záruce 14 dnů, přehodit a auta se rychle zbavit, rozhodně ne motor opravovat. Poznámky autora o originálním termostatu nebo vodní pumpě je úsměvná - VW tyto díly nevyrábí, takže nákup SKF nebo podobného top výrobce je naprosto v pořádku a nemá smysl vyhazovat peníze za totéž přebalené do krabičky VW.

Podobné články