PRÁCE 🧰
Vánoční trhy 🎄

Kolik oleje do 3.0 TDI?

20. 9. 2024 2 min. čtení diskuze (0) Tipy a rady Jak vybrat olej Koupě oleje Rádce motoristy Provozní kapaliny vozidla Motory ojetých aut

Motorový olej je věčná otázka kolem snad jakéhokoliv motoru. Víte, jaký olej a jaké množství nalít do 3.0 TDI?

Kolik oleje do 3.0 TDI?

Jaký olej pro 3.0 TDI?

Jako u všech jiných aut platí samozřejmě požadavek výrobce auta. Obligátní volba mezi SAE normami 5W-30, 5W-40 a podobně, není vůbec podstatná. Nejdůležitější je splnit normu automobilky, v tomto případě hledejte oleje, na kterých bude napsáno VW 505.00, VW 505.01 pro verzi 3.0 TDI bez DPF. Pro motory s filtrem pevných částic zvolte VW 507.00. Bližší informace samozřejmě najdete vždy v manuálu k autu.

SAE specifikace je podle generace 5W-30, 5W-40, ale připouští se i 0W-30. Ano, zimní číslo 0 označuje lubrikant spíše řidší specifikace, nicméně při zimních startech je lepší čerpatelnost výhodnější. Olej se tak rychleji dostane všude, kde je ho potřeba, rychleji se napne rozvodový řetěz a ocení to i turbodmychadlo. Pro delší jízdy po dálnicích v letních vedrech je však vhodnější 5W-40, protože za tepla bude mít lepší střihovou stabilitu a zvládne agregát umazat i při déle trvajícím vysokém zatížení. To už ale skutečně řešíme spíše detaily.

Jakou značku oleje?

Chybu samozřejmě neuděláte pořízením originálního oleje VW, nicméně to je zbytečně nákladná investice, před kterou důrazně varujeme. Stejnou parádu vám udělá i mazivo Castrol, Shell, Mobil1 nebo třeba Ravenol. Znovu upozorňujeme, že je především potřeba dodržet normu automobilky.

Jaký je objem oleje v motoru 3.0 TDI?

Oficiálně udávaný „střední“ objem oleje je 8,2 litrů. Reálně však není problém vypustit maziva při výměně třeba 8,5 litrů. Pozor tedy při nákupu nového oleje, ani dvě čtyřlitrové nádoby pro naplnění na správnou hladinu nebudou stačit. Vyplatí se spíš pořídit klidně 20litrové balení, které vystačí na dvě výměny.

Interval výměny oleje

Prodloužený interval je nastavený na 30 tisíc kilometrů, což je jednoduše příliš moc. Motoráři obecně doporučují měnit po 15 tisících, eventuálně klidně deseti tisících kilometrech. Kolem 12 tisíc už jsou aditiva v oleji z velké části vyčerpaná, při nájezdu přes 15 tisíc už mazivo plní svoji funkci jenom částečně a například o konzervaci pryžových těsnění nebo dalších důležitých úlohách nemůže být ani řeč.

Zdroj info: Volkswagen, Audi, Porsche.
Zdroj médií: Depositphotos.

Podobné články