Dvoulitr může mít u ojeté oktávky dva významy. Častější je diesel, ale dělal se i motor stejného objemu, akorát na benzín. Jaký chtít?
Octavia 2.0 TSI vs. 2.0 TDI
Články na téma konkrétní motory v ojetinách:
- Který motor chtít v ojeté Škodě Superb druhé generace?
- Tři nejhorší motory v ojetinách aneb čemu se v bazaru vyhnout
- Motor 1.0 TSI v ojetinách – je důvod se ho bát?
- Nejrizikovější ojetiny – jakým motorům se vyhnout?
- Jak vybrat ojetinu s 3.0 TDI
- Škoda Superb 3 – naftové motory
- Škoda Superb 3 – benzinové motory
- Škoda Octavia 2.0 TDI vs. 2.0 TDI – jaký motor chtít u ojetiny? - právě čtete
- Motor 2.0 TDI EA288 žere olej
- Motor SDI 1.9 v ojetinách
V Česku jsme pořád ještě trochu pobláznění dieselem, který pro nás představuje symbol ekonomického provozu, ačkoliv reálně to tak spíš není. Jasně, za doby starých 1.9 TDI, případně atmosférických naftových motorů, to byla jiná písnička. Agregáty tehdy nebyly zdaleka tak složité a neměly třeba systém vstřikování močoviny, což je strašák všech, kdo hledají solidní ojetinu.
Škoda Octavia 2.0 TDI
Na straně dieselu však zůstává nízká spotřeba, v případě Škody Octavia to platí dvojnásob, protože s motorem 2.0 TDI se umí ukazatel dostat hravě dostat i na hodnoty začínající čtyřkou. A při vyšším nájezdu zkrátka bude rozdíl v nákladech na palivo dost znatelný.
Výhodou je i nabídka ojetin. Trojkových oktávek je s motorem 2.0 TDI v inzerci přehršel. Riziko bychom viděli v tom, že dost jich bude stočených. Statisticky je Škoda Octavia jedno z podvody nejvíce zasažených aut u nás a s naftovým motorem bude riziko nejvyšší. Proč? Kupují je často firmy, kde auta najezdí za tři roky klidně 200 000 kilometrů. Pak to nějaký vykuk stočí, naleští a prodává jako zánovní auto.
Navíc je zde hrozba obvyklého drahého servisu. Vstřikovače se moc nekazí, ale filtr pevných částic je skrytou hrozbou a od roku 2018 měly vozy s 2.0 TDI vždy AdBlue. To je druhá potenciální komponenta, která se může pokazit a jejíž servis bude průvanem v peněžence. Nehledě na fakt, že doplňování močoviny je docela pruda.
Škoda Octavia 2.0 TSI
Benzínový motor tolik neboduje spotřebou, přirozeně. Při klidné jízdě si vezme šest litrů na sto, když mu šlápnete na krk, tak klidně devět, většinou není problém jezdit za 7,5 litrů. Výhodou je však dynamika. 140 kW je dost a Octavia je s tímto agregátem velmi svižná. Nevýhodou pro fanoušky manuálů je, že vždy je párován s DSG převodovkou s mokrými spojkami. Jedná se o skříň DQ381, která je však poměrně odolná a na rozdíl od DQ200 netrpí na pálení spojek při pomalé jízdě. U ojetiny s rozumným nájezdem se jí tedy není třeba obávat.
S turbodmychadlem rovněž problémy nebývají. Zajímavě je zde řešeno vstřikování paliva. Systém totiž umí jak nepřímé do sacích kanálů, tak i přímo do válců. Tím se odstranila hrozba karbonování, která ostatní benzinové motory ohrožuje a jednotky TSI na ni poměrně trpí, stejně jako na ředění oleje benzínem. Bohužel, ojetin s touto motorizací není v inzerci tolik, aby si člověk mohl diktovat i nájezd a výbavu.
Závěr
Pakliže zvažujete, jestli dvoulitr benzín nebo dvoulitr v naftě, tak za nás vede jednoznačně 2.0 TSI. Diesel má horší i kulturu chodu a na kratší trasy se nehodí. Na těch delších zase zážehový motor nemá o tolik vyšší spotřebu, aby si zasloužil vyloučit z výběru.
Zdroj médií: Depositphotos.
Za odborné informace děkujeme partnerovi
Poraďte se s námi při koupi ojetého vozu, jsme odborníci na slovo vzatí. Auto před koupí profesionálně zkontrolujeme a také Vám rádi pomůžeme s výběrem konkrétního modelu. Využijte našich služeb a přidejte se ke stovkám spokojených zákazníků.