Superb exceluje nejen na dálnici, ale umí komfortně svézt posádku i na okreskách, nebo dokonce ve městě. Jaký benzínový motor zvolit?
Škoda Superb třetí generace – jaký benzinový motor vybrat?
Články na téma konkrétní motory v ojetinách:
- Který motor chtít v ojeté Škodě Superb druhé generace?
- Tři nejhorší motory v ojetinách aneb čemu se v bazaru vyhnout
- Motor 1.0 TSI v ojetinách – je důvod se ho bát?
- Nejrizikovější ojetiny – jakým motorům se vyhnout?
- Jak vybrat ojetinu s 3.0 TDI
- Škoda Superb 3 – naftové motory
- Škoda Superb 3 – benzinové motory - právě čtete
- Škoda Octavia 2.0 TDI vs. 2.0 TDI – jaký motor chtít u ojetiny?
- Motor 2.0 TDI EA288 žere olej
- Motor SDI 1.9 v ojetinách
Ojeté vozy Škoda Superb
Možná vidíte zkratku „TSI“ a ježí se vám ochlupení po celém těle. Upřímně se tomu nedivíme, kauza s rozvody pověst motorů dost negativně poznamenala. Jenže trable koncern vyřešil a ze zážehových agregátů se staly docela spolehlivé a povedené jednotky.
1.4 TSI 110 kW
Do města nebo na okresky je tento motor skvělý. Výkonu má dost a umí jezdit docela úsporně. Na čtrnáctistovku je to překvapivě živá motorizace, jejíž papírové hodnoty vypadají hůř, než jaká je realita. Agregát dostal systém vypínání dvou válců, který umí prozradit stav dvouhmotového setrvačníku. Pokud při odpojení slyšíte hluk a cítíte zvýšené vibrace, bude dvouhmota za chvíli na výměnu.
Nabídka ojetých automobilů Škoda Superb
1.4 TSI iV 160 kW PHEV
Samostatná kapitola, která výborně poslouží jen části uživatelů. Superb s kombinací akumulátoru s využitelnou kapacitou 10,3 kWh umí jezdit v podstatě jen za cenu elektřiny, a to na kratší vzdálenosti. Pakliže se výkon spalováku a elektromotoru spojí, dostaneme celkovou hodnotu 160 kW, což stojí za skvělou dynamikou.
Spousta majitelů si vůz koupila pro levnější parkování třeba v Praze, ale baterii nedobíjeli. Pozor na to! Akumulátor vybitý po delší dobu má nevratně sníženou kapacitu a horší vlastnosti. Proto u plug-in hybridu dobře vybírejte a nechte si stav baterie prověřit diagnostikou.
1.5 TSI 110 kW
Tady nelze šlápnout vedle. Na patnáctistovku koncern hodně vsázel a její vývoj nepodcenil. Systém vypínání dvou válců funguje skvěle, prakticky o něm nevíte. Se spotřebou se dá dostat někam k pěti litrům, na dálnici však budete potřebovat výkonu asi o něco víc, takže počítejte při stotřicítce s velkým a těžkým autem klidně s osmi litry.
1.8 TSI 132 kW
Opět prakticky bezproblémový motor, který je asi nejlepší volbou. Zachovává rozumnou spotřebu kolem sedmi litrů na sto kilometrů, přitom poskytuje velmi solidní dynamické parametry. Většinu času asi jeho výkon nevyužijete, ale třeba při připojování na dálnici se 132 kW hodí.
2.0 TSI 140 kW
Osmnáctistovku v nabídce nahradil dvoulitr se zajímavě řešeným vstřikováním. Do roku 2021 měl kombinaci nepřímého a přímého vstřikování, takže neměl tendence karbonovat. Superb je i s nejméně výkonným dvoulitrem živý a jeho dynamika je perfektní. Jestli chcete solidní svezení a spolehlivý motor, klidně hledejte v inzerci ojetin právě 140 kW benzínový dvoulitr.
2.0 TSI 162 kW, 200 kW a 206 kW
Stejný motor ve třech výkonových variantách, přičemž 200 kW a 206 kW je opravdu znát a Škoda Superb s nimi upaluje skutečně skvěle. Potenciál však využijete spíš na německých dálnicích než u nás. Nástup výkonu je navíc trochu neučesaný. Je zde už pouze přímé vstřikování, na to pozor, pokud budete jezdit jenom couračky, tak právě tyhle dvoulitry zarostou karbonem poměrně rychle.
Zdroj médií: Redakce.