Při dekarbonizaci vodíkem se do motoru vpouští společně se vzduchem i vodík. Jenže kde vodík vezmeme?
Jak funguje přístroj na dekarbonizaci vodíkem?
Články na téma dekarbonizace motoru vodíkem:
- Dekarbonizace motoru vodíkem - funguje?
- Vnitřní polemika: funguje dekarbonizace motoru vodíkem?
- Jak funguje přístroj na dekarbonizaci vodíkem? - právě čtete
- Jak funguje dekarbonizace vodíkem
- Jak často provádět dekarbonizaci
- Příznaky, že je potřeba dekarbonizace motoru
- Přidávání aditiv vs. dekarbonizace
- Vstřikovače a dekarbonizace
- Dekarbonizace má pozitivní vliv i na turbodmychadlo
- Nejčastější mýty a omyly ohledně dekarbonizace
- Kterých částí automobilu se dekarbonizace týká
- Dekarbonizace vodíkem vs. chemická dekarbonizace
- Dekarbonizace motoru vodíkem řeší důsledek, ne příčinu
- Dekarbonizace motoru a diskuse s odborníkem
- Dekarbonizace motoru vodou – tohle raději nezkoušejte
- Výhody dekarbonizace motoru
- Úskalí a rizika dekarbonizace
- Co je dekarbonizace motoru
Přístroj pro dekarbonizaci se jmenuje Carbon Cleaner Pro 15. Z vnějšku má podobu plechové krabice o rozměrech 900 x 700 x 500 mm. Bedna je opatřena kolečky, protože její hmotnost je zhruba 95 kilogramů, a to zkrátka v rukách nosit nechcete. Napájení je řešeno pomocí kabelu do klasické 230V zásuvky, ze které si bere proud 12-15 A, což je docela dost a dostává tedy příkonem 3,45 kW zásuvku skoro na její teoretický limit (ten je 3,6 kW). Není tedy úplně dobrý nápad spouštět dekarbonizaci třeba ze stejné zásuvky, kde je rychlovarná konvice nebo třeba přímotop.
Elektrolýza vody
To nejdůležitější je ale samozřejmě uvnitř přístroje. Nachází se tam elektrolytická část, kde při průchodu elektrického proudu vodou dochází ke štěpení, jehož výsledkem je přeměna vody na vodík a kyslík – nic nového pod sluncem. Pro lepší efektivitu procesu se do vody přidává hydroxid draselný, konkrétně je ve vodě 1 % této látky. Jak kyslík, tak vodík jsou jímány a putují hadičkou ven z přístroje a do sání auta.
Do sání nejde jenom samotný vodík
Nepředstavujte si ale, že vůz spaluje jenom a pouze vodík s čistým kyslíkem. Realita je od toho skutečně velmi daleko. Za hodinu, což je obvyklá délka dekarbonizačního procesu, vyrobí Carbon Cleaner Pro 15 asi 700 litrů vodíku, přičemž spotřeba vzduchu samotného motoru je daleko, daleko vyšší. Do spalovacího procesu tedy vstupuje vodík jen v relativně malém množství a zvyšuje tedy teplotu spalování jen v řádu nižších desítek stupňů Celsia, což chladicí systém motoru bez problémů zvládne.
V přístroji pro dekarbonizaci je samozřejmě i zásobník na vodu, konkrétně 30litrový. Za hodinovou dekarbonizaci se spotřebuje zhruba 0,3 litru vody. U běžných objemů motorů se volí čas jedné hodiny, u objemnějších agregátů je možné čas prodloužit na 1,5 hodiny.
Menší a větší brácha
Firma, která přístroje vyrábí, dělá i Carbon Cleaner 5 a Carbon Cleaner Pro 30. Menší „pětka“ je spíše pro malé spalovací motory, u vyšších objemů se musí čas dekarbonizace zvednout až na dvě hodiny, což práci poněkud prodlužuje. „Třicítka” je v podstatě tvořena dvěma Carbon Cleanery Pro 15 v jedné bedně. Produkce vodíku je tedy dvojnásobná a používá se hlavně pro nákladní auta a vysokoobjemové agregáty.
Zdroj médií: Carboncleaner.
Informace o dekarbonizaci vodíkem poskytl Carbon Cleaner
Profesionální dekarbonizace motoru vodíkem Carbon Cleaner. Nabízíme možnost čištění motoru na 10 místech v ČR a 4 místech SR. Použité stroje jsou vyráběny v EU a podléhají přísným evropským certifikátům.